Pasirodė antroji populiariausio Europoje mažo SUV karta. Ar nuo šio modelio nenusisuks sėkmė?
Kai 2013-aisias pasirodė pirmosios kartos „Renault Captur“, mažųjų SUV segmente karaliavo neįprasto dizaino „Nissan Juke“. Tai buvo tyla prieš audrą. Netrukus savo modelius pasiūlė visi pagrindiniai automobilių gamintojai ir konkurentų skaičius perkopė gerokai per 20. Į gatves bei kelius išriedėjo „Citroën C3 Aircross“, „Honda HR-V“, „Hyundai Kona“, „Mazda CX-3“, „Peugeot 3008“, „Toyota CH-R“, „Volkswagen T-Cross“ ir daugelis kitų.
Kilo tikras uraganas – mažus SUV pirkėjai graibstė lyg karštas bandeles, o „Renault“ pasaulyje pardavė daugiau nei 1,5 mln. „Captur“. Europoje 2019 m. mažų SUV segmentas pagal paklausą pakilo į antrą vietą aplenkdamas kompaktinius automobilius („VW Golf“, „Renault Megane“ ir kt.) ir dabar nusileidžia tik mažiesiems B klasės modeliams („Ford Fiesta“, „Renault Clio“ ir kt.).
„Captur“ tapo kasmet dviženkliu skaičiumi augančios rinkos karaliumi – nuo 2014 iki 2018 m. jis buvo perkamiausias šio segmento modelis Europoje. Tik 2019-ųjų pirmą ketvirtį jį aplenkė „Volkswagen T-Roc“, tačiau susumavus pirmojo pusmečio rezultatus mažasis „Renault“ vis dar išsaugojo lyderio pozicijas, o Senajame Žemyne per šešis mėnesius parduota 120 tūkst. šių automobilių. Palyginti su 2018 m. pirmu pusmečiu paklausa liko tokia pati, nors pirkėjai jau žinojo apie netrukus pasirodysianti antrosios kartos „Captur“.
Kaip jis atrodo?
Automobilių gamintojai prieš beveik dešimtmetį pradėję kurti mažus krosoverius manė, kad juos vairuos jauni didmiesčių gyventojai, todėl atrišo dizaineriams rankas ir leido pasireikšti fantazijai. Tačiau iš nišinio tapus masiniu gaminiu, reikėjo pasistengti įtikti įvairesniam skoniui. „Captur“ bando tai suderinti bei būti ir sportišku, ir stilingu.
Palyginti su pirmtaku naujasis „Captur“ atrodo gerokai agresyvesnis: iš kitų „Renault“ modelių jau atpažįstami aštrių formų priekiniai LED žibintai siūlomi net baziniam modeliui, daug chromo elementų, o priekiniame buferyje ratų arkų priekyje įrengti ortakiai, tarsi tai būtų ne vangus SUV, o sportinis bolidas. Tai – ne tik dizaino elementas. Ortakiai pagerina aerodinamines savybes ir padeda taupyti degalus.
Išraiškingas ir „Captur“ profilis – jo šonais vingiuoja net keletas linijų, o už galinio lango „banga“ staigiai šauna aukštyn ir atsiremia į stogo liniją. Žvelgiant į automobilį galą taip pat sunku atitraukti žvilgsnį. Naujo dizaino LED žibintai primena milžiniškus kablius, siaura lango linija sustiprina sportiškumo įspūdį, taip pat nepagailėta chromo – ant bagažinės priklijuotas stambus „Renault“ rombas, o po juo žvilgantis užrašas CAPTUR.
Pirkėjai gali pasirinkti vieną iš vienuolikos spalvų, kurios derinamos su skirtingomis (keturiomis) stogo ir kitų kėbulo elementų spalvomis. Iš viso galima sukurti 90 skirtingų derinių – nebloga mintis bent kažkiek išsiskirti tose šalyse, kur už kiekvieno posūkio sutiksi „Captur“.
Iš viso galima sukurti 90 skirtingų derinių – nebloga mintis bent kažkiek išsiskirti tose šalyse, kur už kiekvieno posūkio sutiksi „Captur“.
Sėskime vidun. Salono interjeras gana nuosaikus, tačiau žaismingumo suteikia galimybė centrinės konsolės ir durelių intarpams parinkti minkštas spalvotas medžiagas, taip pat derinti sėdynių spalvas. Atskiro paminėjimo verti priekiniai krėslai su itin elegantiškais galvos atlošais, kurie atrodo lyg būtų nugvelbti iš premium klasės modelio.
Centrinėje konsolėje įmontuotas vertikalus, kaip įprasta „Renault“, 9,3 colio multimedijos ekranas. Už vairo esantis prietaisų skydas taip pat skaitmeninis, siūlomas 7 arba 10,2 colio ekranas. Brangesniuose modeliuose įmontuota „skraidanti konsolė“ – futuristiško dizaino EDC pavarų svirtis tarsi pakibusi ore.
Foto galerija: old_000206647_0
Aptiksime ir prastesnio kieto plastiko, ypač ten, kur nemato akys ar nuolat neliečia rankos. O priešais keleivį esantį daiktadėžė atsidaro tarsi virtuvės spintelės stalčius ir nubraukia tašką už eleganciją. Tačiau „Captur“ jį susigrąžina už praktiškumą – antroji karta yra 19 mm platesnė, 11 mm ilgesnė ir 17 mm aukštesnė, o bagažinės tūris padidėjo 81 litru iki 536. Šaldytuvas, žinoma, netilps, tačiau tai bent jau kol kas geriausias rodiklis klasėje.
Kaip jis važiuoja?
Prie „Captur“ vairo praleidau du gerus pusdienius Rytų Lenkijoje, važiuojant tiek naujutėlaičiais greitkeliais, tiek gana prastos būklės kaimo keliais. „Captur“ yra aukštesnis „Clio“ ir elgiasi kelyje kaip aukštesnis „Clio“: labiau linguoja posūkiuose, tačiau vairas stebinančiai paklusnus, septynių laipsnių automatinė pavarų dėžė švelni, o salono izoliacija sugeria padangų keliame triukšmą.
Maži SUV dėl žemesnio svorio centro yra stabilesni nei didesni jų „broliai“ ir važiavimo savybėmis yra artimesni hečbekams, tačiau vairuotojai gali mėgautis aukštesne sėdėsena ir šiek tiek geresniu matomumu.
Variklių ir pavarų dėžių pasirinkimas patenkins kiekvieną. 1 litro 100 AG trijų cilindrų benzininis motoras derinamas tik su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže. Aukso viduriukas – keturių cilindrų 1,3 litro 130 AG variklis gali būti montuojamas su šešių laipsnių mechanine arba septynių laipsnių automatine pavarų dėžėmis. O galingiausias 1,3 litro 154 AG motoras – tik su mechanine 7 laipsnių pavarų dėže.
1,5 litro dyzelinis variklis turi dvi modifikacijas: 95 AG derinamas su šešių laipsnių mechanine, o 115AG – su tokia pat mechanine ir septynių pakopų automatu.
Daugiausiai vairavimo džiaugsmo suteiks galingiausias benzininis motoras, kuris iki 100 km/val. automobilį išjudina per 8,6 sekundės, jo vienintelio maksimalus greitis viršija 200 km/val. ribą. Šios savybės svarbios daugiau važinėjantiems užmiesčio keliais, kuriuose tenka aplenkti lėčiau važiuojančius sunkvežimius ar traktorius.
Kodėl verta pirkti?
Į šį klausimą jau atsakė milijonai pirkėjų visame pasaulyje, tad prašmatnesnis, gražesnis ir modernesnis „Captur“ ir toliau bus geidžiamas.
Jei galite susitaikyti su nedideliais jo matmenimis, daugiau jokių kompromisų daryti nereikės – visas svarbiausias komforto ir saugumo sistemas, būdingas net aukštesnės klasės automobiliams, „Captur“ gali pasiūlyti. Vaizdo kameromis apginkluotas automobilis gali laikytis numatyto atstumo iki priekyje važiuojančios transporto priemonės, taip pat „mato“ kelio linijas – tai reiškia, kad greitkelyje jis važiuoja autonomiškai, tiesa, netrukus primena vairuotojui laikyti rankas ant vairo. „Captur“ geba rasti laisvą vietą automobiliui pasistatyti ir ją užimti – vairuotojas turi tik klausyti komandų ir spausti stabdį arba akseleratorių. Taip pat pats išjungia ilgąsias šviesas, jei priekyje „pamato“ atvažiuojantį automobilį.
Jei galite susitaikyti su nedideliais jo matmenimis, daugiau jokių kompromisų daryti nereikės.
Pigiausias 1 litro benzininis modelis Lietuvoje kainuos 17 670 eurų, o primokėjus 450 eurų galima pasirinkti modelį su gamykline suskystintų dujų įranga. Brangiausias benzininis 154 AG modelis atsieis 21 790 eurų. Dyzelinių versijų kainos svyruos nuo 20 500 iki 21 960 eurų.
Foto galerija: old_000206647_1
Lietuvos atstovybės dar nepaskelbė papildomos įrangos kainų, tačiau gamintojai žada, kad ir bazinė versija bus gana turtinga. Bet jei susigundėte šiuo modeliu, galbūt reikėtų dar šiek tiek palaukti, nes 2020-aisiais turėtų pasirodyti ir hibridinė iš tinklo įkraunama versija. „E-TECH Plug-in“ sistemą sudarys 1,6 litro benzininis ir du elektriniai motorai. Gamintojai tvirtina, kad užmiestyje pilnai įkrautomis baterijomis naudojant tik elektros energiją bus galima nuvažiuoti 45 kilometrus (neviršijant 135 km/val. greičio), o mieste – net 65 kilometrus. Tai reiškia, kad benzino prireiks tik išsiruošus ilgesnėms kelionėms užmiestyje. Atrodo, konkurentams dar ilgai teks žiūrėti į „Captur“ galą.
Trūkumai
- Prireiks laiko perprasti multimedijos ir navigacijos sistemas.
- „Start&Stop“ sistema kiek delsia paleisti variklį.
- Vėjo keliamas triukšmas.
Privalumai
- Vienas gražiausių automobilių klasėse, žaismingi įvairių spalvų deriniai.
- Variklių ir pavarų dėžių kombinacijos – kiekvieno skoniui.
- Salonas erdvus ir pralenkia klasės kokybės standartus.