MAZDA MX-5 - POPULIARIAUSIAS PASAULYJE RODSTERIS TAPO DAR GERESNIS.
Kas tai?
Ketvirtos kartos MAZDA MX-5 atnaujintas iš esmės, tačiau išsaugojo visas pagrindines ypatybes, kuriomis garsėja ketvirtį amžiaus. Modelis lengvas, puikiai valdomas, nukeliamu minkštu stogu, neturi turbinų ar hibridinės pavaros, taip pat automatinės dviejų sankabų pavarų dėžės. Varikliai tapo galingesni ir, žinoma, taupesni. Visas modelis išgyveno gana griežtą „Mazdos“ dietą, todėl yra kiek mažesnis, bet judresnis. Be esminių inžinerinių pakabos, variklio ir kėbulo patobulinimų, šįkart jis gavo informacinę sistemą ir dar daugiau saugumo įrangos.
Vairavimas
100 kg palengvėjęs kėbulas vos 1,5 litro 131 AG variklio nepadaro vangaus. Mažiau nei toną sveriančiam rodsteriui galios užtenka ir viskas priklauso nuo vairuotojo, kaip ji bus išnaudota, nes maksimali galia pasiekiama esant aukštiems sūkiams. Variklio sukimo momentas geras, o garsas džiugins net uždengtu stogu. Jeigu būtume itin priekabūs, galėtume pasakyti, kad vairo mechanizmas nelabai informatyvus, tačiau kelią ir jo nelygumus leidžia pajausti tikslesnė pakaba. Kad džiaugsmas slypi paprastume, patvirtina 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė. Perjungimai trumpi ir tikslūs. Nors maža 1,5 litro jėgainė puikiai suderinta su važiuokle, ieškantys daugiau galios galės rinktis 2 litrų 160 AG variklį. Ši komplektacija taip pat gauna riboto slydimo diferencialą. Tikri vairavimo entuziastai supras, ką tai reiškia.
Interjeras
Didžiausi pokyčiai įvyko salone. Medžiagų kokybė ir ergonomika nustebins net užkietėjusius MAZDA MX-5 gerbėjus. Kukliausios komplektacijos modeliai turi oda aptrauktą vairą. Paviršiai tapo malonesni liesti, sėdynės komfortiškos, bagažinė ganėtinai gili. Prietaisų skydelio viduryje rasite ne spidometrą, o masyvų tachometrą – būtent tai, ko reikia vairavimo entuziastui atmosferiniu varikliu. Informacinė sistema valdoma jutikliniame ekrane arba prie pavarų svirties esančiu ratuku kaip BMW „iDrive“ sistemoje. Lietuvoje parduodamų modelių komplektacija gausi, todėl viduje prabangiau nei bet kuriame iki šiol gamintame MAZDA MX-5.
Nauda
Eksploatacija neturėtų kelti didelių rūpesčių, o degalų sąnaudos veikiau primins įprasto automobilio nei sportinio. 2 litrų variklis labiau ištroškęs ir yra daugiau nei tūkstančiu eurų brangesnis, todėl rinkitės silpnesnį variantą. „Mazdos“ inžinieriai visuomet stengėsi, kad rodsteris būtų kuo paprastesnis. Pirkdami jį vadovaukitės tokia pačia taisykle ir nenusivilsite. Brangiausioje komplektacijoje siūlomi „Bilstein“ amortizatoriai ir „Recaro“ sėdynės gerokai pagyvins viduje kuriamą įspūdį.
VISKAS, KĄ TURITE ŽINOTI
SPECIFIKACIJA
Įrangos lygiai „Premium Sport“, „Luxury Sport“
Varikliai Benzininiai 1.5 131 AG, 2.0 160 AG
Matmenys I, P, A (mm): 3915, 1930, 1235
Garantija 3 metai
NCAP 4/5 MŪSŲ PASIRINKIMAS
„1.5 Premium Sport“ Tai – paprastiems žmonėms skirtas automobilis, todėl tenkinsitės pigesne versija.
Kaina 27 089 €
Galia 131 AG
Sukimo momentas 150 Nm
Degalų sąnaudos 6,0 l/100 km
CO2 189 g/km
0–100 km/val. per 8,3 sek.
Didžiausias greitis 204 km/val.
KONKURENTAI
„Toyota GT86“ „Subaru BRZ“ „Fiat 124 Spider“
TG KORTA
„Fiat 124 Spider“ po skardomis slepia tuos pačius komponentus ir greitai pasirodys Lietuvoje.
KAINA
Nuo 27 089 € (1.5 131 AG „Premium Sport“) iki 32 289 € (2.0 160 AG „Luxury Sport“)
VERDIKTAS 9/10
UŽ: MAZDA MX-5 įrodo, kad tobulybė slypi paprastuose dalykuose.
PRIEŠ: priekinė automobilio dalis stokoja agresijos arba bent jau žavesio.
Vargu ar Lietuvoje už tokią kainą įsigysite šaunesnį rodsterį.