Rugsėjį pasirodysiančioje „Apple“ operacinėje sistemoje „iOS 14“ numatyti vartotojo duomenų apsaugos barjerai kelia galvos skausmą interneto reklamos verslui
„iOS 14“ neleis vartotojų sekti reklamos tikslais, jei pats vartotojas nesuteiks tam sutikimo. Kitaip sakant, tokios platformos kaip „Facebook“ ar „Google“ turės atvirai klausti ne tik vartotojo leidimo, bet ir kokią informaciją galės apie jį rinkti, rašo „Financial Times“.
Šis žingsnis – didelis smūgis didžiausias pajamas iš reklamos gaunančiam „Facebook“. Vakar socialinių tinklų milžino atstovai pareiškė, kad iš „Audience Network“ programos gaunamas pelnas kris 50 proc., arba šimtais milijonų dolerių (kiek tiksliai – nepranešama). Tai – programa, kurią pasitelkdami mobiliosios programinės įrangos kūrėjai gali atrinkti reklamas programėlių vartotojams pagal „Facebook“ apie juos sukauptus duomenis.
„Facebook Audience Network“ veikia naudodamasis unikaliu kiekvienam įrenginiui priskirtu kodu. „Apple“ įrenginiuose jis vadinamas IDFA („ID for Advertisers“), panašų turi ir „Google Android“. Būtent priėjimo prie šio kodo nuo rudens klaus visos programėlės, jei „Apple“ įrenginyje bus įdiegtas „iOS 14“.
Tačiau „Apple“, skirtingai nei „Facebook“ ar „Google“, nėra priklausoma nuo vartotojų duomenų – bendrovė pelną generuoja gamindama prietaisus, kurdama programinę įrangą ir teikdama paslaugas gana uždaroje ekosistemoje. Pačios „Apple“ žodžiais tariant, „kas nutiko tavo „iPhone“, liks tavo „iPhone“.
„Facebook“ atsakė, jog „tokiu atveju tikėtina, kad, nepaisant mūsų pastangų, naujos „Apple“ programinės versijos pavers „Audience Network“ tokia neefektyvia, kad mums reikės ją apskritai išimti iš „iOS 14“ palaikančių įrenginių“. Tai socialiniam tinklui reikštų didelius nuostolius.
„Apple“ vis dar tylint ir nekomentuojant situacijos, „Facebook“ teigė, kad „konsultuotis su visu sektoriumi dėl vienų ar kitų įrangos pokyčių yra būtina, nes tie pokyčiai turi ilgalaikės įtakos visai kūrėjų ekosistemai“. Atrodo, kad šįkart „Apple“ visiškai nerūpi „Facebook“ nuomonė.