Meniu
Prenumerata

sekmadienis, lapkričio 24 d.


Naujojo „Audi“ stiliaus pranašas
Autonaujienos
(Audi nuotr,).

Barselonoje pristatytame naujos kartos A8 limuzine galima įžvelgti būsimą visos „Audi“ modelių gamos ateities dizainą ir paliesti naujausias technologijas.

Priekinės plačios ir statmenos vientisos grotelės ir aptakios atletiškos formos suteikia automobiliui sportiškos elegancijos, rafinuotumo ir pažangos – ši išvaizda buvo matoma ir koncepciniame „Audi Prologue“ modelyje. A8 primena prabangų ir erdvų poilsio kambarį. Be to, palyginti su pirmtaku, abiejų versijų automobiliai yra dar erdvesni. Prabangiausia A8 sėdynė sumontuota gale dešinėje – ji turi keturis skirtingus nustatymo režimus ir atramą kojoms. Taip pat priekinės sėdynės atloše yra speciali anga, kur ištiestos keleivio kojos gali būti šildomos ir masažuojamos, o prabangos potyrį vainikuoja komfortiški galvų atlošai. Gale sėdintys keleiviai gali valdyti tokias funkcijas kaip foninis apšvietimas, naujas „HD Matrix“ skaitymo šviesas ir masažą bei kalbėti atskirai sumontuotu telefonu. Galinių sėdynių valdymui skirtas atskiras pultas su dideliu OLED ekranu, tvirtinamas centriniame porankyje. „Audi“ pasitelkė visiškai naują valdymo koncepciją, kuri veikia drauge su jau žinomu pasukamu ir paspaudžiamu lietimui jautriu valdikliu. Prietaisų skydelyje beveik nebeliko mygtukų ir jungiklių, o išjungus centrinį 10,1 colio skersmens lietimui jautrų ekraną, jis tampa beveik nepastebimas.
Prabangiausia A8 sėdynė sumontuota gale dešinėje – ji turi keturis skirtingus nustatymo režimus ir atramą kojoms.
Multimedijos sistemą vairuotojas valdo lietimui jautriame dideliame ekrane. Jis taip pat gali naudotis antruoju lietimui jautriu ekranu, esančiu konsolėje tarp priekinių sėdynių – čia galima nustatyti salono vėdinimą ir kitas komforto funkcijas, taip pat įvesti tekstą. Kai vairuotojas viršutiniame arba apatiniame ekrane pasirenka norimą funkciją, jis išgirsta ir pajaučia pasirinkimo patvirtinimą – stiklo paviršių primenantys mygtukai turi tokį patį atsaką į paspaudimą.
(Audi nuotr.) Su naujuoju A8 taip pat galima palaikyti sumanų pokalbį, o vairuotojas, įprastu balsu pasakęs savo pageidavimus, gali aktyvuoti daugybę funkcijų. Informacija apie kelią arba medijos srautas galimi tiek iš laikmenų automobilyje, tiek ir naudojantis debesijos bazės LTE didelės spartos greičiu siunčiamais duomenimis. „Audi Connect“ galimybės taip pat apima kelio ženklų atpažinimą ir perspėjimus apie pavojus – visa tai įmanoma naudojant „car-to-X“ duomenų paslaugą, kuri remiasi informacija realiuoju laiku, gaunama iš kitų „Audi“ automobilių. Navigacijos sistema turi dar vieną naują funkciją – ji apmoko pati save, remdamasi anksčiau pravažiuotais maršrutais. Tai vairuotojui suteikia itin pažangias paieškos galimybes, taip pat žemėlapiai turi labai detalius trimačius didžiausių Europos miestų atvaizdus.

Beveik autonominis

Naujasis A8 yra pirmasis serijinis automobilis, specialiai sukurtas itin automatizuotam važiavimui. „Audi AI“ važiavimo spūstyje sistema perima vairavimą lėtai judančiame eisme važiuojant iki 60 km/val. greičiu keliuose, kuriuose priešpriešinius eismo srautus skiria atitvarai. Sistema aktyvuojama prietaisų skydelio viduryje esančio mygtuko paspaudimu. Aktyvavus važiavimo spūstyje sistemą, automobilis pats pajuda, įsibėgėja, vairuoja ir stabdo, o vairuotojui nebereikia nuolatos jo stebėti. Jis gali nelaikyti rankų ant vairo ir užsiimti kita veikla, pavyzdžiui, žiūrėti televiziją ar skaityti naujienas. Kai tik sistema toliau nebegali atlikti savo funkcijų, ji praneša vairuotojui, kad jis perimtų automobilio valdymą. Techniškai važiavimo spūstyje sistema yra revoliucinė. Pusiau autonominio važiavimo metu centriniame vairuotojo pagalbiniame valdiklyje nuolatos rodomas aplinkos atvaizdas, sukurtas apjungus gaunamų jutiklių duomenis. Drauge su radarais, priekine kamera ir ultragarsiniais jutikliais, „Audi“ yra pirmasis automobilių gamintojas, kuris naudoja ir lazerinį skenerį.
(Audi nuotr.) Žinoma, pristačius „Audi AI“ važiavimo spūstyje sistemą reikės, kad kiekvienoje rinkoje būtų patikslinta įstatyminė bazė su galiojančiais reikalavimais šiai technologijai. Be to, reikia atsižvelgti, kad pasaulyje turi būti laikomasi patvirtinimo procedūrų ir numatytų terminų, todėl „Audi“ savo modeliuose palaipsniui diegs važiavimo spūstyje sistemą. „Audi AI“ nuotolinio statymo ir įvažiavimo į garažą sistemos autonomiškai vairuoja A8 įvažiuojant ar išvažiuojant iš stovėjimo vietos ar garažo, manevrus prižiūrint vairuotojui (vairuotojas turi būti automobilyje). Ši sistema aktyvuojama išmaniajame telefone, naudojant „myAudi“ programą.

Naujo tipo pakaba

Pakaboje buvo pritaikyta itin daug naujovių. Viena tokių yra dinaminis visų ratų vairavimas. Vairo sistemos perdavimo skaičius priekiniams ratams kinta, o galiniai ratai yra pakreipiami vairo pasukimo arba priešinga kryptimi, priklausomai nuo to, kokiu greičiu važiuojama. O su sportiniu diferencialu, kuris aktyviai paskirsto sukimo momentą tarp galinių ratų, ir nuolatine visų ratų „quattro“ pavara, kuri dabar yra standartinė naujojo A8 įranga, automobilio valdymas tapo dar dinamiškesnis ir tikslesnis.
Galiniai ratai yra pakreipiami vairo pasukimo arba priešinga kryptimi, priklausomai nuo to, kokiu greičiu važiuojama.
Antroji technologija – aktyvi „Audi AI“ pakabos sistema. Priklausomai nuo vairuotojo norų ir važiavimo sąlygų, ji elektros variklių pagalba gali kilstelėti ar nuleisti kiekvieną ratą atskirai. Šis lankstumas važiavimo charakteristikoms suteikia itin platų diapazoną – nuo klasikinio prabangaus sedano siūlomo komforto iki sportinio automobilio dinamikos. O veikdama kartu su „pre sense 360°“ sistema ir kilus neišvengiamo susidūrimo pavojui, ji akimirksniu automobilį pakelia, taip sumažindama galimos avarijos pasekmes keleiviams. Pakabos sistema yra maitinama 48 voltų elektros grandinės, kurią „Audi“ pirmą kartą visose A8 modeliuose įdiegė kaip pagrindinę elektros sistemą. Drauge su pažangia pneumatine A8 pakaba, novatoriška koncepcija suteikė visiškai naują važiavimo potyrį.

Benzininis, dyzelinis ir hibridinis varikliai

Naujasis „Audi A8“ Lietuvoje debiutuos turėdamas du visiškai atnaujintus turbininius V6 variklius – 3.0 TDI ir 3.0 TFSI. Dyzelinis variklis pasiekia 286 AG, o benzininis – 340 AG. Šiek tiek vėliau debiutuos ir dvi aštuonių cilindrų variklių versijos – 4.0 TDI (435 AG) ir 4.0 TFSI (460 AG). O išskirtinis gamoje bus modelis su 6.0 l W12 motoru. Vėliau debiutuos ir galingas, iš tinklo įkraunamas hibridinis „Audi A8 L e-tron quattro“ modelis: kartu 3.0 TFSI ir galingas elektros variklis pasiekia 449 AG ir 700 Nm sukimo momentą, o ličio-jonų baterijos talpina pakankamai energijos, leidžiančios vien tik elektra nuvažiuoti maždaug 50 km. Jis taip pat gali būti įkrautas ir naudojant „Audi“ belaidį įkrovimą – ant garažo grindų sumontuota plokštė indukciniu būdu automobilį įkrauna iki 3,6 kW siekiančia galia. Naujieji „Audi A8“ ir A8 L yra gaminami Nekarsulmo gamykloje ir mūsų rinkoje pasirodys 2017 m. rudens pabaigoje. Naujasis A8 Vokietijoje kainuoja nuo 90 600 eurų, o A8 L – nuo 94 100 eurų.
2017 07 18 10:48
Spausdinti