Meniu
Prenumerata

antradienis, kovo 19 d.


AUTOMOBILIAI
„Nissan Ariya“: Japonijos gamintojas antra koja žengia į elektromobilių rinką
Ovidijus Lukošius
Gamintojai
„Nissan Ariya“.

„Nissan“ kompanija buvo elektromobilių pramonės pionierė, prieš 12 metų pasauliui pristačiusi „Leaf“.

Tai buvo keistų formų tik elektra varomas hečbekas, kuriuo galėjai iš Vilniaus nuvažiuoti į Kauną, bet grįžti atgal baterijos atsargų jau neužtektų. Tokia buvo automobilių revoliucijos, kuri tik dabar įgauna pagreitį, pradžia, ne itin sužavėjusi daugelį vairuotojų. „Leaf“, tiesa, tuoj pat tapo populiariausiu elektromobiliu rinkoje, kurioje beveik nebuvo konkurencijos.

Vėliau „Nissan“ pagamino antros kartos „Leaf“, tačiau galiausiai elektromobilių pardavimų lenktynėse liko už konkurentų nugarų. Pernai Europoje „Nissan“ pardavė virš 35 tūkst. elektromobilių ir tarp visų gamintojų buvo keturioliktoje vietoje. Į populiariausių elektromobilių penkioliktuką nepateko nė vienas „Nissan“. Europoje karaliavo „Tesla Model 3“, kurių parduota 141 tūkst. – dvigubai daugiau nei antroje ir trečioje pozicijoje likusių „Renault Zoe“ ir „Volkswagen ID.3“.

Gamintojai
„Nissan Ariya“.

Dabar „Nissan“ susikaupė dar vienam spurtui – ilgai lauktas naujasis elektra varomas SUV „Nissan Ariya“ jau keliauja į automobilių salonus.

Kaip jis atrodo?

SUV kupė kėbulas siunčia aišku signalą – tai nebėra automobilis, kurio kūrėjai visą dėmesį sutelkė į aerodinamines savybes, kad išspaustų dar kelis papildomus kilometrus. Kėbulo dalys drąsiai keičia linijas, sukurdamos veržlaus ir sportiško automobilio įspūdį. Automobilio galą skrodžia raudona LED juosta – madingas, bet ir kituose modeliuose matytas elementas.

Sportiškumo įvaizdį sustiprina milžiniškas oro aptakas virš gana siauro galinio lango. Akivaizdu, kad „Nissan“ ropščiasi ant aukštesnio prestižo laiptelio. „Airya“ „veidas“ pernelyg nenutolsta nuo šių dienų „Nissan“ dizaino DNR – dalį, kurią buvome įpratę vadinti variklio aušinimo grotelėmis, įrėmina didžiulės LED juostos, pakeitusios chromuotas dalis modeliuose su vidaus degimo varikliais.

Tačiau pravėrę „Airya“ duris patenkame į elektromobilių pasaulį. Asketiškame interjere dominuoja du 12,3 colio ekranai, kuriuose pateikiama visa vairuotojui reikalinga informacija, o vienu, jautriu lietimui, galima valdyti praktiškai visas automobilio funkcijas. Apdailos plokštėje, po ventiliacijos angomis, integruoti klimato kontrolės mygtukai – neįprastas, bet įdomus sprendimas.

Gamintojai
„Nissan Ariya“.

Automobilio salono grindys visiškai plokščios. Čia nėra įprastuose automobiliuose vairuotoją ir keleivį skiriančios pavarų dėžės apdailos, o klimato kontrolės sistemą įrengus po variklio dangčiu atkovota dar daugiau vietos keleiviams. Ant galinės sėdynės patogiai įsitaisys trys suaugusieji. Bagažinė erdvi, ypač dviem ratais varančio modelio, nes baterijos išdėliotos po salono grindimis.

Kaip jis važiuoja?

„Airya“ siūloma su 63 ir 87 kWh akumuliatoriais. 63 kWh versija komplektuojama tik su priekiniais, 87 kWh – su priekiniais arba visais varančiaisiais ratais.

*****susije*****

Visų trijų versijų galia atitinkamai – 160, 178 ir 225 kW. Modelių su priekiniais varančiaisiais ratais sukimo momentas siekia 300 Nm, o „Ariya AWD e-4ORCE“ – 600 Nm. Šis modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,7 sekundės. Dviem ratais varantiems automobiliams tam prireiks pusaštuntos sekundės. Galingiausios „Ariya“ maksimalus greitis 200 km/val., 160 ir 178 kW modelių – 160 km/val.

Pilnai įkrauta baterija toliausiai nuvažiuos 178 kWh modelis – 530 km, automobilis su 160 kWh baterija turėtų įveikti 403 km. 130 kW greitojo įkrovimo stotelėje papildyti bateriją atsargomis nuo 25 iki 80 proc. prireiks pusvalandžio.

Gamintojai
„Nissan Ariya“.

Kaip būdinga daugeliui elektromobilių, net ir su mažesnės galios varikliu „Ariya“ yra dinamiška – spustelėjus greičio pedalo galia akimirksniu pasiekia ratus. Mieste pravers „Nissan“ sukurta „e-pedal“ sistema, kuri atleidus akseleratorių iš karto stabdo automobilį taip generuodama papildomas energijos atsargas. Prireikia laiko apsiprasti, bet iš esmės mieste automobilį galima valdyti tik vienu pedalu.

Kelionės planavimo programa maršrutą sudaro atsižvelgdama į pakeliui esančias įkrovimo stoteles ir pagal tai sudaro optimaliausią maršrutą. Vargu ar tai duos naudos Lietuvoje, kur viešųjų stotelių tinklas kol kas menkai išplėtotas, bet „Ariya“ vairuotojai galės guostis tuo, kad pilnai įkrauta baterija pavyks pervažiuoti visą šalį.

Kodėl verta pirkti?

2 eurus už litrą perkopusios benzino kainos daugelį turbūt privertė pagalvoti apie elektromobilį, bet neskubėkite su išvadomis. „Ariya“ sąnaudos, priklausomai nuo variklio galingumo, siekia 17,6–19,5 kWh 100 km. Įkraunant bateriją namuose, jau įvertinus šiemet pakilusias elektros kainas, nuvažiuoti 100 km kainuos mažiau nei 5 eurus. Ši suma gali būti ir dvigubai mažesnė, jei elektros vartotojas sutartį pasirašė prieš kainų šoką ar namie turi saulės jėgainę.

Tad daugiausiai mieste keliaujantiems vairuotojams elektromobilis atrodo itin viliojančiai. Tik nuotaiką gadins tolimos kelionės. Greito įkrovimo stotelių šalyje mažai, o prie nemokamų teks gaišti laiką eilėse. Įkraunant elektromobilį „Ignitis“ ar juo labiau „Ionity“ stotelėse kelionės kaina priartės prie benzininio automobilio ar net ją gerokai pralenks, jei palyginsime su taupiu hibridu.

Tačiau nepaisant laikinų sunkumų dėl prastos infrastruktūros, ateitis priklauso elektromobiliams, o „Ariya“ pelnytai turėtų atsidurti pasiturinčių vairuotojų dėmesio centre.

Foto galerija.: new_000260917_0

Pirmas sprendimas pirkėjui, ar reikalinga talpesnė baterija? Modelio su 63 kWh kaina – 51,1 tūkst. eurų. Už 87 kWh bateriją teks pakloti 7 tūkst. eurų daugiau. Už visus varančiuosius ratus – dar 3 tūkst. eurų. Komplektacijos lygiai tėra du – „Advance“ ir „Evolve“, o jų kainos skirtumas yra 4,5 tūkst. eurų. Taigi, brangiausia „Ariya“ visais varančiaisiais ratais kainuoja 65,6 tūkst. eurų.

Nors ir „Advance“ įrangos sąrašas pakankamai turtingas, tačiau pasirinkę „Evolve“ papildomai gausite projekcinį ekraną, „Bose“ garso įrangą su 10 garsiakalbių, 20 colių (vietoj 19) ratus, automatiškai užsilenkiančius veidrodėlius, adaptyvius priekinius žibintus, išmanų galinį vaizdo veidrodėlį, kuomet vaizdą galima transliuoti iš automobilio gale įrengtos kameros, vėdinamas ir šildomas priekines sėdynes su atmintimi, šildomas galines sėdynes, „ProPiLOT PARK“ sistemą, kuri už vairuotoją pastatys automobilį gatvėje, ir dar keletą smulkmenų. Puspenkto tūkstančio eurų nėra maži pinigai, bes juos išleidę nesijausite apiplėšti.

Konkurentai

„Tesla Model Y Perfomance“ kainuoja nuo 56,99 tūkst. eurų, iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,7 sekundės, o pilnai įkrauta baterija turėtų nuvažiuoti per 500 km.

„Volvo XC40 Recharge“ kainuoja nuo 48,5 tūkst. eurų. Yra ir priekiniais, ir visais ratais varančios versijos. Įveikiamas atstumas – mažiau nei 440 km.

„Volkswagen ID.5“ kanuoja nuo 55,9 tūkst. eurų ir priklausomai nuo galios su 82 kWh baterija gali įveikti 491–523 km. Galingiausia 220 kW versija iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,3 sekundės.

2022 07 25 06:00
Spausdinti