Meniu
Prenumerata

šeštadienis, lapkričio 23 d.


„DACIA DUSTER ECO-G“
Pigiausias SUV tampa dar pigesnis
IQ

Jei žmonės kelionės automobiliu kainą skaičiuotų įtraukdami ne tik tai, kiek kainavo pripildyti baką ir kiek litrų automobilis rija nuvažiuoti 100 km, bet ir įskaičiuotų kitas eksploatacines išlaidas, pačio automobilio kainą bei nusidėvėjimą, „Dacia Duster“, bent jau SUV kategorijoje, ko gero neturėtų sau lygių.

Nuo 10,5 tūkst. eurų kainuojantis „Duster“ 100 km naudoja apie 7 litrus benzino – įprastas rodiklis tarp nedidelių miesto visureigių. Tačiau su rumunišku prekės ženklu „Dacia“ dėl taupių dėmesio klientų kovojantis „Renault“ koncernas šiemet pristatė naują variklį, kuris varomas ne tik benzinu, bet ir suskystintomis naftos dujomis (LPG).

Šią vasarą automobilių salonus pasiekė „Dacia“ modeliai su nauju benzininiu-LPG trijų cilindrų, 100 AG varikliu „TCe 100 ECO-G“. Jis montuojamas ne tik į „Duster“, bet ir „Sandero“, „Sandero Stepway“, „Logan“ ir „Logan MCV“. „Dacia“ LPG variklius montuoja nuo 2010 m. 

Kaip jis važiuoja?

Nors IQ automobilių apžvalgose aprašome ir automobilių išvaizdą, šį kartą skyrių „Kaip jis atrodo?“ praleisime. Apie tai galite paskaityti šioje apžvalgoje.

Naujasis ECO-G variklis 100 km sunaudoja kiek daugiau nei 8 litrus dujų, tačiau įvertinus jų kainą – paprastai dvigubai pigesnės už benziną ir dyzeliną – kelionės turėtų atpigti bent 30 proc. palyginti su benzininiu motoru ir apie 10 proc. su dyzeliniu, tačiau realias išlaidas padidins dyzelinio modelio kaina ir kiek didesnės eksploatacinės išlaidos.

Naudodami LPG „Dacia“ modeliai yra ir ekologiškesni – anglies dvideginio emisijos mažesnės maždaug dešimtadaliu.

Derinamas 5 laipsnių mechanine pavarų dėže „Duster“ yra vangokas ir iki 100 km/val. įsibėgėja per 14,4 sekundės. Su LPG jis šiek tiek dinamiškesnis – 13,8 sekundės. Paleidus variklį automobilis pats perjungia degalus, vairuotojas to net nepastebi.

Automobiliu su ECO-G motoru taip pat leidžiama įvažiuoti į požemines automobilių aikšteles, nors tai su įprasta dujine įranga draudžiama.

Dar vienas išskirtinumas – pripildžius abu degalų bakus galima įveikti daugiau nei 1000 kilometrų. To greičiausiai nepakartos nė vienas kitas SUV su gamykline įranga, nebent prestižiniai modeliai su dyzeliniais varikliais ir milžiniškais degalų bakais.

Kodėl verta pirkti?

Pigiausias modelis su LPG varikliu kainuoja 12 730 eurų, brangiausios „Prestige“ komplektacijos – 15 259 eurai.

ECO-G varikliai nėra komplektuojami su visų varančiųjų ratų transmisija (tektų rinktis dyzelį). Taip pat negalite pasirinkti automatinės pavarų dėžės, nes tokia apskritai į mūsų rinkai skirtus „Duster“ modelius nėra montuojamos.

„Duster“ pirkėjus gali vilioti galingesni 130 ir 150 AG benzininiai varikliai su 6 laipsnių pavarų dėžėmis, tačiau jei nuspręsite pasitenkinti 100 AG, LPG įrangą gausite beveik veltui – ji papildomai kainuos maždaug 250 eurų ir atsipirks akimirksniu. Jei pirkdami automobilį nusprendėte pataupyti, tai darykite ir jį vairuodami.

2020 08 23 18:04
Spausdinti