Meniu
Prenumerata

šeštadienis, lapkričio 23 d.


„TOYOTA CAMRY“
Pirmyn į praeitį
Ovidijus Lukošius

Didžiausias „Toyotos“ sedanas grįžo į Europą. Senąjį Žemyną okupavus vienatūriams, visureigiams ir krosoveriams, dideli solidūs sedanai atrodo lyg tuoj išnyksiantys dinozaurai.

Pirkėjai jų ėmė vengti – šeimos rinkosi praktiškesnius ir patogesnius SUV, o įmonių vadovai ir valdybų pirmininkai labiau statusą pabrėžiančius „Audi“, BMW, „Mercedes“ ar „Lexus“.

Visur kitur pasaulyje „Camry“ sekėsi gana gerai – sedanas ypač mėgstamas JAV, Artimuosiuose Rytuose ir Azijos šalyse. Tad po 15 metų „Camry“ vėl mėgins laimę Europoje, kur nišine tapusioje didelių sedanų rinkoje laukia keletas aršių konkurentų – „Volkswagen Passat“, „Ford Mondeo“, „Opel Insignia“, „Škoda Superb“.

Prieš kibdami jiems į atlapus, kad išvengtų bent vidinės konkurencijos, japonai pasitvarkė savo kieme. Pamirškite, jei planavote pakeisti savo senąjį „Avensis“ į naują. Šio modelio gamyba nutraukiama, o ištikimiems „Toyotos“ klientams siūlomos dvi alternatyvos – RAV4 arba „Camry“.

Kaip jis atrodo?

Atvirai tariant, tai nėra šviežutėlė „Camry“. Aštuntosios kartos modelis JAV debiutavo 2017 m. pradžioje, jį jau pusantrų metų galima sutikti Australijos, Japonijos ir kitų tolimesnių šalių keliuose.

Automobilių dizaineriams vėl pamėgus aštrias, kampuotas formas, net ir „Toyotos“ salone šalia agresyvaus RAV4, išsišokėlio CH-R ar subtiliai modernaus „Corollos“ hečbeko, „Camry“ atrodo kiek senamadiškai. Lyg laikraštį parke ant suolo skaitantis penkiasdešimtmetis, apie kurį pievoje gulinėja nosis į išmaniųjų ekranus įbedę jaunuoliai ar elektriniais paspirtukais zujantys paaugliai.

Tad pro šalį prašvilpusiai „Camry“ apibūdinti labiau tiks žodis „praplaukė“, o ne „praskriejo“.

„Camry“ estetika atrodo priimtinesnė amerikiečiams, arabams ar kinams nei skandinaviško minimalizmo paveiktiems europiečiams. Nors žvelgdami į automobilio kėbulą pamatysime ir horizontalių linijų, tačiau jos sušvelnintos ir prigesintos. Tad pro šalį prašvilpusiai „Camry“ apibūdinti labiau tiks žodis „praplaukė“, o ne „praskriejo“. Ir dar tos didžiulės raidės C A M R Y ant bagažinės dangčio. Primiršta klasika.

Interjere taip pat vyksta kova tarp prabangos ir modernumo, kur pastarasis ima viršų. Už vairo 7 colių ekranas, centrinėje konsolėje toks pat arba coliu didesnis priklausomai nuo įrangos lygio, tačiau gausu ir rodyklių, ratukų bei mygtukų. Medžiagos kokybiškos, vietos daug ir priekyje, ir gale, o bagažinė, hibridinės sistemos baterijas paguldžius po galinėmis sėdynėmis, milžiniška ir gili.

Kaip jis važiuoja?

Kad Europa ir likęs pasaulis pasuko skirtingais keliais yra akivaizdu pasižiūrėjus į „Camry“ variklių sąrašą. JAV, pavyzdžiui, galite pasirinkti hibridinį arba vieną iš dviejų benzininių, kurių galingiausias 3,5 litro V6 pasiekia 301 AG.

Europoje ir Lietuvoje pasirinkimas 1 iš 1: 2,5 litro hibridinis variklis, pasiekiantis 218 AG, derinamas su automatine pavarų dėže, šimtą kilometrų nuvažiuojantis su kiek daugiau nei 5 litrais benzino ir išskiriantis 98 g/km anglies dvideginio. Šis skaičius svarbus, nes mes kalbame apie didelį, solidų, bet ekologišką automobilį. Vis daugiau yra žmonių, kuriems tai rūpi, net jei jie nepriklauso tūkstantmečio kartai ir vienintelis pagarbos vertas automobilis jiems – sedanas.

Iki 100 km/val. „Camry“ gali įsibėgėti per 8,3 sekundės, ko mažiausiai ir tikimasi iš tokios klasės automobilio. Tačiau ir po variklio dangčiu dūzgianti ne itin gausi arklių kaimenė, ir švelni CVT pavarų dėžė ragins vairuoti nuosaikiai, solidžiai – t. y. plaukti asfaltu apie ką užsiminėme keliomis pastraipomis aukščiau. Arba patogiai įsitaisyti ant galinės sėdynės, jei valstybė ar akcininkai jums leido pasisamdyti asmeninį vairuotoją.

Kodėl verta pirkti?

Ko gero pats įdomiausias šios apžvalgos klausimas, kas taps „Camry“ pirkėjais?

Hibridiniai varikliai nebėra „Toyotos“ išskirtinumas net ir didelių sedanų teritorijoje. „Volkswagen“ netrukus atgabens atnaujintą iš tinklo įkraunamą „Passat GTE“, kuris pasitenkins vos dviem litrais benzino 100 km ir aplinką terš dvigubai mažiau nei „Camry“. Tiesa, kainuos gerokai brangiau, bet vis tiek būtų lengvai įkandamas Seimo Kultūros komiteto pirmininkui, jei šis staiga prisimintų, kad vadovauja kukliai žaliųjų valstiečių partijai.

Žinoma, daugelio žvilgsniai kryps į naujutėlaitį „Lexus ES“, kuris yra tarsi daugiau pasiekęs, šaunesnis, gražesnis „Camry“ pusbrolis.

Artimesnis „Camry“ konkurentas yra hibridinis „Ford Mondeo“, turintis 2 litrų 187 AG variklį bei esantis panašioje kainų kategorijoje. Tiesa, „Ford“ pasiūlys ir universalo kėbulą, o kainos amplitudė svyruoja nuo kiek daugiau nei 30 iki beveik 38 tūkst. eurų.

Tikėtumėmės, kad prabangiau atrodantis „Camry“ turėtų būti pastebimai brangesnis, bet taip nėra. Įrangos sąraše penkios eilutės ir jau pati pirmoji skamba daug žadančiu pavadinimu: „Luxury“, „Luxury Plus“, „Luxury Business“, „Executive“ ir „Premium“. Mažiausia suma kainoraštyje yra 31 200, didžiausia – 38 600 eurų. Dabar „Toyota“ paskelbusi akciją, kurios metu pradinė kaina prasideda vos 28 500 eurų... už didelį, prabangų ir ekologišką sedaną. Į galvą lenda du sprendimų variantai – imti pigiausią, kurio įrangos sąrašas gana turtingas, ir sutaupyti, arba imti brangiausią, nes tarpiniai variantai siūlo daugybę nereikšmingų kompromisų.

Žinoma, daugelio žvilgsniai kryps į naujutėlaitį „Lexus ES“, kuris yra tarsi daugiau pasiekęs, šaunesnis, gražesnis „Camry“ pusbrolis. Bet jei jūs neseniai iškovojote mero kėdę ar vadovaujate šiais gerais laikais vidutiniškai besiverčiančiai įmonei, „Camry“ gali būti pateisinamas pirkinys rinkėjų ir akcininkų akyse. Jie laikys jus kukliu gamtą tausojančiu vadovu, o jūs sau kikendami mėgausitės prabanga. Kaip tas parke laikraštį skaitantis pusamžis vyras, kuris greičiausiai yra nepalyginti įdomesnis pašnekovas nei aplink zujantis išmanusis jaunimas, taip ir „Camry“ automobilių pasaulyje nebeprivalo niekam nieko įrodinėti.

Privalumai

Trūkumai

Foto galerija: old_000203057_2

2019 06 15 20:47
Spausdinti