Trečiadienį po beveik 20 metų pertraukos iš Vilniaus į Rygą išvyko pirmasis traukinys – susisiekimo ministras Marius Skuodis tvirtina, kad tai yra tik pirmasis žingsnis, o vėliau planuojama tolimesnė jungtis iki Talino. Taip pat, pasak jo, galvojama ir apie traukinių jungtį su antru pagal dydį Latvijos miestu – Daugpiliu.
„Labai svarbu, kad šis maršrutas jungia ir mūsų savivaldybes. Į tokias savivaldybes kaip Joniškį mes traukinio neturėjome ir tai yra regioninės politikos pavyzdys. Tolesni žingsniai akivaizdūs – mums reikės pratęsti traukinį iki Talino ir estai tikrai nori to, reikės trijų šalių tolimesnių žingsnių“, – prieš išvykstant pirmajam traukiniui į Rygą žurnalistams Vilniaus geležinkelio stotyje teigė M. Skuodis.
„Mums taip pat reikės jungčių per Daugpilį, kad galėtume lengvai pasiekti antrą didžiausią Latvijos miestą“, – teigė jis.
Taip pat traukiniu į Rygą vykstanti premjerė Ingrida Šimonytė pabrėžė, kad toks keliavimo būdas yra tvarus bei leisiantis prisidėti prie tarpusavio lietuvių ir latvių ryšių.
„Turbūt daugelis yra išbandęs įvairius keliavimo būdus tarp Vilniaus ir Rygos, skridęs lėktuvu, važiavęs automobiliu, autobusu, bet dabar visas šias galimybes papildys turbūt tvariausias būdas keliauti, t.y. geležinkeliu. Gan greitas, patogus, leidžiantis nuvykti ir praleisti laiko Rygoje, net pasilikti ir grįžti kitą dieną“, – sakė I. Šimonytė.
„Linkiu šiam maršrutui būti labai sėkmingam, linkiu, kad daug žmonių apsilankytų Vilniuje, Rygoje ir kad tai prisidėtų prie mūsų tautų tarpusavio ryšių, kurie ir taip labai glaudūs, bet bus dar glaudesni ir intensyvesni“, – tvirtino ji.
Galiausiai „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) generalinis direktorius Egidijus Lazauskas išreiškė viltį, kad į Rygą keleiviai vyks ne tik turistiniais tikslais, bet ir verslo reikalais.
„Tikimės, kad žmonės ne tik ilsėtis važiuos, bet ir atlikti įvairių darbų. Pabuvę verslo reikalais, vėliau galės pailsėti“, – dėstė E. Lazauskas.
Į Latvijos sostinę pirmuoju traukiniu taip pat išvyko parlamentarai Kęstutis Masiulis, Marius Matijošaitis, Vytautas Mitalas. Kalbinti keleiviai žurnalistams akcentavo galimybę tvariai ir patogiai keliauti, taip pat buvo džiaugiamasi dėl atsiradusio susisiekimo geležinkeliu su Joniškiu.
Kada bus jungtis su Talinu – neaišku, tačiau latviai ir estai jau derasi
M. Skuodis taip pat kalbėjo, kad tikslios datos, kada bus galima traukiniu pasiekti Taliną, dar negalįs pasakyti, tačiau jau yra prasidėjusios latvių ir estų derybos dėl jungties tarp Rygos ir Tartu. Taip pat, anot jo, pagrindinis iššūkis dėl planuojamo maršruto į Daugpilį – riedmenys.
„Sudėtinga pasakyti dėl projektų, kuriems pats neturiu didelės tiesioginės įtakos, nes pirmiausia turi susitarti estai su latviais. Bet viena gera žinia, jau vyksta derybos dėl jungties tarp Rygos ir Tartu. O nuo Tartu iki Talino jungtį turime“, – aiškino susisiekimo ministras.
„Kalbant apie Daugpilį, (...) nuo Turmanto iki Daugpilio yra, rodos, apie 20 kilometrų. Lietuvoje pagrindinis iššūkis yra riedmenys, kad turėtume traukinių, jie šiuo metu gaminami. Toks pats iššūkis ir latviams. Priklausomai nuo to, kuri šalis turės laisvų pajėgumų, kad tuos 20 kilometrų įvažiuotų į vieną ar kitą šalį, kad keleiviai galėtų keisti traukinius“, – teigė jis.
Galiausiai kalbėdamas apie bilieto kainas, LTG generalinis direktorius E. Lazauskas pabrėžė, kad jos skaičiuojamos atsižvelgiant į sąnaudas bei konkurenciją su kitomis transporto rūšimis.
Trečiadienį startavo pirmasis traukinių maršruto Vilnius–Ryga reisas. Tiesioginiai traukiniai kursuos kasdien – LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ iš Vilniaus kviečia išvykti rytais, o iš Rygos – kiekvienos dienos popietėmis. Numatoma, kad įprastai kelionė traukiniu tarp dviejų sostinių truks apie 4 val. 15 min.
Praeitos savaitės viduryje „LTG Link“ skelbė, kad vos per dvi dienas gyventojai įsigijo beveik 1,8 tūkst. minėto maršruto traukinio bilietų. „LTG Link“ laikinasis vadovas Gediminas Šečkus tvirtino, kad yra išpirkti beveik visi traukinio bilietai iki pat gruodžio 31 d.
Kelionė į Rygą traukiniu visomis dienomis kainuos tiek pat – standartinio bilieto kaina sieks 24 Eur, pirmos klasės – 34 Eur. Atskiros sėdimosios vietos traukinyje neužimantiems vaikams iki 6 metų kelionė nieko nekainuoja, o vaikams, kurių amžius nuo 6 iki 16 metų, taikoma 30 proc. nuolaida.
Traukinys iš Vilniaus išvyks kiekvieną dieną 6 val. 30 min., iš Kaišiadorių – 7 val. 14 min., iš Šiaulių – 8 val. 51 min., iš Joniškio – 9 val. 30 min. Į Jelgavą traukinys atvyks 10 val. 06 min., o į Rygos centrinę stotį – 10 val. 43 min. Iš Rygos į Vilnių traukinys kiekvieną dieną išvyks 15 val. 28 min., iš Jelgavos – 16 val. 08 min. Šis traukinys Šiaulius pasieks 17 val. 21 min, o Vilnių – 19 val. 51 min.
Naujame tvarkaraštyje numatytas ir patogus persėdimas į tarptautiniu maršrutu kursuojantį traukinį iš maršrutu Kaunas–Vilnius vykstančio traukinio. Šis persėdimas suplanuotas Kaišiadorių geležinkelio stotyje. Vietinių kelionių Latvijoje paslaugos maršruto atkarpa Jelgava–Ryga nebus teikiamos. „Eurail“ kelionių paso turėtojai taip pat galės keliauti tarp Lietuvos ir Latvijos.