DIDINGIAUSIU PASAULYJE SUPERAUTOMOBILIU PORSCHE 911 VADINAMAS NE BE REIKALO.
Kas tai?
Nors pažvelgę į naujojo PORSCHE 911 nuotraukas to nepasakysit, bet prieš keletą mėnesių „Porsche“ pasaulyje įvyko didžiausia revoliucija nuo 1997-ųjų, kai iš gamyklos išriedėjo pirmasis vandeniu aušinamas 996 modelis. Nuo šiol standartiniai 991.2 kartos modeliai „Carrera“ ir „Carrera S“ turės variklius su turbokompresoriais. Žinoma, jie nevadinami „Turbo“, nes... „Turbo“ vis dar liko „Turbo“. Tiesa, atmosferiniai motorai iš PORSCHE 911 žemėlapio neišnyko – gamintojos atstovai žada, kad bent jau artimiausios kartos žvėriškieji GT3 ir GT3 RS modeliai vis dar nebus apsunkinti turbininėmis sraigėmis.
Vairavimas
Tiek bazinė „Carrera“, tiek „Carrera S“ užpakalyje slepia visiškai naujus turbininius 3 litrų opozicinius šešiacilindrius motorus, kurie yra 20 AG galingesni (atitinkamai 370 ir 420 AG) už ankstesnius 3,4 ir 3,8 litro agregatus. Dėl galios prieaugio bei išsipūtusio, gerokai žemesniais sūkiais pasiekiamo sukimo momento net šių „žemiškųjų“ PORSCHE 911 dinaminiai duomenys verčia iš koto: pavyzdžiui, „Carrera 4S“ su PDK transmisija iki 100 km/val. dabar pagreitėja per 3,8 sekundės. Koks tokių kardinalių pokyčių rezultatas? PORSCHE 911 tapo greitesnis nei bet kada anksčiau, bet dėl to teko paaukoti dalelę charizmos ir atsisveikinti su šmėklišku senojo agregato klyksmu, virpinančiu sielą perkopus 8400 sūkių per minutę ribą. Nukentėjo ir variklio reakcijos aštrumas: tik nedidelę sekundės dalį trunkanti turboduobė vis vien juntama netgi sūkių diapazono viršuje.
Interjeras
Beveik tobulas 991 kartos interjeras buvo kur kas erdvesnis, kokybiškesnis ir tvirčiau suręstas nei anksčiau, todėl atnaujintos tik multimedijos ir navigacijos sistemos. Tiesiai virš centrinės konsolės sumontuotas jutiklinis ekranas dabar didesnis, turi kur kas patrauklesnę grafinę sąsają ir derinamas su „Apple Carplay“ ir „Android Auto“ sistemomis. Ant sportinio trijų stipinų vairaračio dabar pūpso važiavimo režimų parinkčių ratukas. Spustelėjus jo viduryje sumontuotą jungiklį visos automobilio sistemos pereina į „maksimalios parengties“ režimą. Pravartu, kai reikia ką nors aplenkti per vieną akies mirktelėjimą.
Nauda
PORSCHE 911 išties gali tapti kasdieniu superautomobiliu, jei tik to pageidausite. Viduje tilps ir pora mažųjų jūsų atžalų. Naujasis turbininis motoras jį padarė dar civilizuotesnį. Nors PORSCHE 911 visais objektyviais kriterijais geresnis nei bet kada anksčiau, atsisveikinimas su atmosferiniu motoru atėmė dalelę charakterio. Tai nepatiks „Porsche“ puristams, tad vargu ar verta tikėtis, kad ateityje 911.2 modelio vertė išaugs.
VISKAS, KĄ TURITE ŽINOTI
SPECIFIKACIJA
Įrangos lygiai „Carrera“, „Carrera S“, „Targa“, „Turbo“, „Turbo S“
Varikliai Benzininiai 3.0T 370 AG, 3.0T 420 AG, 3.8T 540 AG, 3.8T 580 AG
Matmenys I, P, A (mm): 4491, 1908, 1295
Garantija 2 metai
NCAP nežinoma
MŪSŲ PASIRINKIMAS
„Carrera S“ Net standartinė „Carrera“ yra nuostabi, tačiau negalime atsisakyti papildomų 50 arklių S versijoje. VVR sistema nebūtina.
Kaina 112 410 €
Galia 420 AG
Sukimo momentas 500 Nm
Degalų sąnaudos 8,7 l/100 km
CO2 205 g/km
0–100 km/val. per 4,3 sek.
Didžiausias greitis 304 km/val.
KONKURENTAI
„Audi R8“ „Nissan GT-R“ „Jaguar F-Type V8“
TG KORTA
Už panašią sumą galite užsisakyti elektromobilį „Tesla Model S“. Jis bus dar greitesnis ir praktiškesnis.
KAINA
Nuo 98 010 € (3.0 370 AG „Carrera“) iki 219 370 € (3.8T 580 AG „Turbo S“ kabrioletas)
VERDIKTAS 9/10
UŽ: nuostabiai išbaigtas superautomobilis, kurį galima naudoti kasdien.
PRIEŠ: naujieji turbininiai varikliai ne tokie charizmatiški kaip anksčiau.
Įvertinę kainos, dinamikos, naudojimo paprastumo veiksnius, suprasite, kad geresnio sportinio automobilio nėra.