Yra automobilių, kurie neteikia jokių emocijų, bet labai gerai atlieka savo darbą. „Opel Combo Life XL“ kaip tik pretenduoja tokiu tapti.
Pirmos kartos „Combo“ buvo legendinis „Kadett“, tik su dviem sėdynėmis priekyje ir būda virš galinių ratų ašies. Antros kartos „Combo“ buvo patupdytas ant „Corsa“ bazės. Kai namuose dingus karštam vandeniui paskambindavote į avarinę tarnybą, tokiu automobiliu meistras įriedėdavo į jūsų kiemą.
2011 m. „Opel“ ėmėsi trečios „Combo“ versijos, bet visus svarbiausius darbus patikėjo „Fiat“. Ant šio gamintojo modelio „Doblo“ bazės sukurtas automobilis išaugo tradicinio „kabluko“ marškinius, o taip pat gavo ir asmeniniams poreikiams pritaikytą versiją.
Šią strategiją tęsia ir ketvirtosios kartos „Combo“, tapęs erdviu vienatūriu ar mažu mikroautobusu. Tačiau teko atsisveikinti su „Fiat“, nes prieš dvejus metus „Opel“ nupirko Prancūzijos PSA koncernas. Naujasis „Combo“ pagamintas ant tos pačios platformos kaip ir „Citroën Berlingo“ bei „Peugeot Rifter“. Iš esmės tai yra tas pats automobilis, kaip, beje, ir naujoji „Toyota Proace City“. Visi jie turi krovinių gabenimui skirtas versijas, tačiau mes išbandėme keleiviams gabenti skirtą variantą.
Kaip jis atrodo?
Šį modelį kūrė koncerno buhalteriai, dizainerį trumpam pasikvietę antrąją Kalėdų dieną. Žinoma, tai pokštas, tačiau rezultatas yra didelė, neproporcinga dėžė, užkrauta ant gana mažų ratų. Interjero medžiagų kokybė įprasta komercinėms transporto priemonėms, bet asmeninių automobilių pirkėją ji nuviltų.
Nesvarbu, kokį ženkliuką matote ant vairo – „Opel“, „Peugeot“, „Citroën“ ar „Toyota“ – tai beveik vienintelis šių automobilių interjero skirtumas. Mygtukai, ortakiai, svirtelės yra visiškai vienodi, išskyrus vairaračius ir prieš akis esantį vairuotojo prietaisų skydą.
Šį modelį kūrė koncerno buhalteriai, dizainerį trumpam pasikvietę antrąją Kalėdų dieną. Žinoma, tai pokštas, tačiau rezultatas yra didelė, neproporcinga dėžė, užkrauta ant gana mažų ratų.
Versija su automatine pavarų dėže vietoj tradicinės svirties turi skritulio formos rankenėlę, kurią pasukę automobiliui paliepsite važiuoti pirmyn arba atgal. Tai tarsi ženklas, kad automobilyje yra daugiau naujų technologijų. Ir tai tiesa. Čia aptiksite belaidį telefono kroviklį, USB jungtis, „Bluetooth“ ryšį palaikančią multimedijos sistemą ir spalvotą jutiklinį 8 colių ekraną, ant priekinio stiklo projektuojamus rodmenis, galinio vaizdo kamerą, šildomą vairą, šildomus elektra valdomus galinio vaizdo veidrodžius ir elektra pakeliamus šoninius langus, dviejų zonų klimato kontrolės sistemą.
Ne viską tai gausite sumokėję bazinę kainą, reikės papildomai pakratyti piniginę, tačiau turite galimybių išsirinkti technologiškai šiuolaikišką ir pažangų automobilį.
Foto galerija: old_000205408_0
Bet didžiausias „Combo Life XL“ privalumas – kone tobulas praktiškumas. Ant stogo rasite bagažinės laikiklius, jei kartais pritrūktų vietos milžiniškame salone. Šoninės galinės durys yra slankiojančios, tad patogu įkelti didesnį krovinį ar išlipti ankštoje automobilių aikštelėje. Galite rinktis saloną su penkiomis arba septyniomis sėdynėmis. Du krėslai trečioje eilėje lengvai nuimami, tačiau ir jų nenuardžius dar lieka vietos pirkinių krepšiams. Krėslai lengvai transformuojami ir lankstomi, kiekvienas juda atskirai, o tarpas tarp pirmos ir antros eilės sėdynių didesnis nei „Ryanair“ lėktuvuose, tad po kojomis iš bėdos tilps krepšys.
Kaip jis važiuoja?
Nieko netikėto ar fantastiško. Didelis, tingus ir minkštas, siūbuoja nelygiose senamiesčio gatvėse, bet greitkelyje pakankamai stabilus.
Yra vienas benzininis 1,2 litro 110 AG motoras su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže ir 1,5 litro dyzelinio variklio 102 ir 130 AG versijos. Silpnesnioji derinama su penkių laipsnių mechanine pavarų dėžė, galingesnioji – su šešių laipsnių mechanine arba aštuonių laipsnių automatine. Visi varikliai turi degalus taupančią „Start/stop“ sistemą, o benzino ir dyzelino sąnaudos svyruoja zonoje tarp 4 ir 6 litrų 100 km.
Išbandėme versiją su automatine pavarų dėže, kuriai neradome jokių priekaištų. Tai logiškas pasirinkimas automobilį perkant šeimos poreikiams. Gamintojo deklaruojamos automato vidutinės degalų sąnaudos nesiekia penkių litrų, iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 11,4 sekundės ir aplinką teršia mažiau nei benzininis motoras.
Kodėl verta pirkti?
„Opel Combo“ tikrai pirks įmonės, tačiau keleiviams skirta „Combo Life XL“ versija bus retai sutinkama šalies keliuose. Nebent užkluptų ekonominė krizė, priversianti skaičiuoti kiekvieną centą.
Šis automobilis taikosi į dvi pirkėjų grupes, esančias priešingose poreikių skalės pusėse. Pirmoji – aktyvaus gyvenimo būdo mėgėjai, kuriems į paplūdimį reikia nusigabenti banglentę ar jėgos aitvarą, bet tokių klientų „Opel“ galbūt ras Viduržemio jūros šalyse, bet vargu, ar daug jų aptiks Lietuvoje.
Foto galerija: old_000205408_1
Antra grupė – gausios šeimos, kurioms savaitgalio išvykų metu reikia pergabenti ne tik penkis skirtingo dydžio kūnus, bet ir kalną daiktų. O į septynvietę versiją tilptų net ir senelių pora.
Žinoma, šiuos poreikius patenkintų didelis visureigis ar vienatūris, tačiau „Combo Life XL“ tai padarys už gerokai mažesnę sumą. Pigiausia versija su benzininiu varikliu kainuoja kiek daugiau nei 20 tūkst., bet mūsų rekomendacija yra dyzelinis automatas už 23 696 eurus.
To jums nesakiau, bet daugiavaikei šeimai skiriamų „vaiko pinigų“ turėtų pakakti lizingo įmokai.
Yra vos dvi įrangos versijos „Enjoy“ ir „Innovation“ bei gana trumpas papildomos įrangos sąrašas. Pasirinkite malonių smulkmenų už porą tūkstančių eurų ir po to pardavėjo pareikalaukite panašaus dydžio nuolaidos. Turėtų suveikti.
To jums nesakiau, bet daugiavaikei šeimai skiriamų „vaiko pinigų“ turėtų pakakti lizingo įmokai. Nesiūlau valstybės paramos išleisti naujam automobiliui, bet tai geras pavyzdys suprasti, kad XL šio automobilio pavadinime simbolizuoja jo dydį, bet ne kainą.
Privalumai
- Erdvus ir labai praktiškas.
- Taupus dyzelinis motoras, derinamas su automatine pavarų dėže.
- Maža kaina, bet technologiškai pažangus.
Trūkumai
- Nuvilianti salono medžiagų kokybė.
- Modelį dalijasi keli gamintojai, jokio išskirtinumo.