
Praėjus pusmečiui po „Renault 5 E-Tech“ pristatymo, Prancūzijos gamintojas 2024-ųjų rudenį supažindino su „Renault 4 E-Tech“, dar vienu elektromobiliu, gavusiu prosenelio vardą. „Renault 5 E-tech“ pelnė tarptautinę šlovę. „Renault 4 E-Tech“ jau pasiekė Lietuvą. Kokie jo šansai?
Kaip jis atrodo?
Naujasis „Renault 4“ yra krosoveris, o tai jau didelis privalumas laikais, kai SUV ir jų imitacijos baigia išnaikinti kitas automobilių rūšys. Ketvertukas netgi turi stogo reilingus. Šis aksesuaras ir sustiprina SUV įvaizdį, ir leidžia pritvirtinti dviračių laikiklius ar stogo bagažinę.
„Renault 4 E-Tech“, kaip ir penktukas, yra retro stiliaus elektromobilis, galintis pasigirti ypatingu protėviu.
1961 m. debiutavęs „Renault 4“ buvo gaminamas be didesnių dizaino pokyčių 33 metus iki 1994-ųjų. Jo gamyklos ar surinkimo linijos veikė visuose žemynuose, isškyrus Antarktidą, 28 šalyse, tarp jų Australijoje, Filipinuose, Madagaskare, Kolumbijoje, Meksikoje...
Jis netgi gyvavo ilgiau nei kai kurios valstybės, kuriose buvo gaminamas – paskutiniai „Renault 4“ nuriedėjo nuo konvejerių Slovėnijoje, kuri ką tik buvo išsivadavusi iš byrančios Jugoslavijos. Per tuos tris dešimtmečius pasaulyje buvo parduoti aštuoni milijonai „Renault 4“. Tai daug. Užtektų po vieną kiekvienam Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Slovėnijos gyventojui, įskaitant kūdikius ir senukus.


„Renault 4“ buvo vienas pirmųjų automobilių, rinkoje pristatomų kaip universalas. Bet pažiūrėkite į jo proporcijas – tai ir SUV, nors tokio raidžių derinio tais laikais dar niekas nenaudojo.
„Renault 4 E-Tech“ atkartoja kai kurias protėvio formas. Senolis turėjo apvalius žibintus, įrėmintus chromo apvadu, vertikalius galinius žibintus, trapecijos formos galinį šoninį langą, o kai kurios modifikacijos ir apsauginius skydus ant durelių. Visus šiuos elementus ar stilizuotas užuominas galite pamatyti ir daugiau nei po pusšimčio metų sukurtoje elektrinėje versijoje.
„4 E-Tech“ technologiškai yra artimas „5 E-Tech“, tačiau krosoverio ratų bazė 8 mm ilgesnė, o tai konvertuojama į papildomą erdvę keleiviams gale ir daiktams bagažinėje. Ketvirtukas taip pat beveik 22 cm ilgesnis, 2,6 cm platesnis ir 7,2 cm aukštesnis. Bagažinės tūris – 420 litrų, net 94 daugiau.


Senasis „Renault 4“ buvo pigus automobilis, skirtas patenkinti prakutusių prancūzų, o vėliau ir viso pasaulio, šeimų poreikius.
„4 E-Tech“ turi užuominų į prabangą, kuri atsiskleidžia viduje. Čia XX a. vidurinio dvasia išsisklaido ir atsiduriame XXI a. automobilyje. Du 10 colių ekranai, kokybiškos, su nedidelėmis išimtimis, medžiagos. Viskas jau matyta „5 E-Tech“ modelyje.
Automobilis apautas 18 colių ratais, tiesa, pasirinkę pigiausią versiją juos gaus plieninius, bet ne lengvo lydinio.
Kėbulo paletę sudaro septynios spalvos – subtilios ir pastelinės, jei nesirinksite baltos, pilkos arba juodos. Jos gali būti derinamos su juodu stogu.
Kaip jis važiuoja?
Palyginti su „5 E-Tech“ sėdėsite šiek tiek aukščiau, taigi, nebelieka to sportiškumo jausmo lyg užpakaliu brauktumei asfaltą, bet tuo pačiu ir nesijauti prie tikro SUV vairo. Tiesa, prošvaisa aukštesnė 3,6 cm, tad drąsiai galima pasukti ir į miško keliukus. Ketvirtukas kiek minkštesnis ir komfortiškesnis.
Tai nėra tik miesto automobilis, jis puikiai laikosi greitkelyje, bet smagiausia vairuoti vingiuotais užmiesčio keliais. Amortizatoriai sugeria kelio nelygumus, bet tikrai nejusite didesniems krosoveriams būdingo lingavimo. Nebloga garso izoliacija.
Foto galerija.: new_000360340_0
Siūlomi tie patys du varikliai, kaip ir „5 E-Tech“: 120 AG su 40 kWh baterija ir 150 AG su 52 kWh baterija. Iki 100 km/val. automobiliai įsibėgės atitinkamai per 9,2 ir 8,2 sekundės, pilnai įkrauta baterija nuvažiuos vos daugiau nei 300 su mažesne baterija ir iki 400 km su didesne. „Renault 5“ vos vikresnis, bet realiame gyvenime skirtumo nepajusite.
Taip pat galima rinktis iš keturių vairavimo režimų „Eco“, „Sport“, „Comfort“ ir asmeninio „Perso“. Jie pakeičia vairo nustatymus, taip pat variklio reakciją į akseleratoriaus pedalo spustelėjimus. „Eco“ ribos maksimalų greitį ir netgi klimato kontrolės darbą.
Kodėl verta pirkti?
„Renault 4 E-Tech“ siūlomas trijų įrangos lygių „Evolution“, „Techno“ ir „Iconic“, o kaina prasideda nuo 29 490. Tik „Evolution“ siūlomas su abiem varikliais, kitos dvi modifikacijos komplektuojamos su galingesniu 150 AG motoru.
Jei nenorite išleisti nė euro daugiau, teks susitaikyti su silpnesniu motoru, raudona kėbulo spalva, mažesniu 7 colių prietaisų skydu už vairo, plieniniais ratlankiais, standartine greičio palaikymo sistema ir tik galiniais parkavimo jutikliais.


Bet paišlaidaukime. „Iconic“ kaina prasideda nuo 36 490 eurų. Bet kuri spalva derinama su juodu stogu, bet papildomai nekainuoja tik raudona. Balta atsieis papildomus 260, bet kuri kitą 580 eurų. Multimedijos sistema su „Harman Kardon“ garsiakalbiais, „Google“ paslaugomis ir navigacija dar 770 eurų. Išmanaus saugumo paketas su daug naudingų funkcijų – dar 640 eurų. Juodas variklio dangtis už 70 eurų suteikia išskirtinumo. Elektrinis be prisilietimo atidaromas bagažinės dangtis prie kainos pridės 450 eurų, bet tai labai patogi funkcija. Ir viskas. Maksimali kaina – lygiai 39 tūkst. eurų.
Ką siūlo konkurentai? „Mini“ turi elektrinį SUV „Aceman“. Galite gauti 218 AG, panašų nuvažiuojamą atstumą, „John Cooper“ paketą su gausia komforto ir saugumo įranga. Teks išleisti 5 tūkst. daugiau. Pigesnė alternatyva – „Ford Puma Gen-E“. Irgi labai stilingas, su 168 AG motoru ir pusketvirto šimto kilometrų įveikiamu atstumu. Kaina – nuo 35 350 eurų.
Bet nepamirškite ir „Renault 5 E-Tech“. Jis šiek tiek pigesnis. Ir tikrai išskirtinis.


Verdiktas. Smagus vairuoti ir praktiškas. „Renault“ sėkmingai atgaivino dar vieną retro modelį.
Privalumai
- Patrauklus šarmingas dizainas.
- Praktiškas, reilingai ant stogo, didelė bagažinė.
- Įvairiapusis, tiks ir mieste, ir ilgesnėse kelionėse.
Trūkumai
- Neturi versijos su visais varančiaisiais ratais.
- Galinio vaizdo kamerai trūksta raiškos.
- „Euro NCAP“ reitinge pritrūko iki penkių žvaigždučių.