„Renault“ buvo vienas pirmųjų automobilių gamintojų, eksperimentavusių su elektromobiliais, tačiau su hibridinėmis technologijoms didžiausias Prancūzijos automobilių pramonės atstovas, atrodo, neskubėjo.
Pagaliau sulaukėme ir hibridinių „Renault“ modelių, o vienas pirmųjų šią technologiją gavo populiarusis mažylis „Clio“.
Kurdami hibridinę sistemą „Renault“ inžinieriai pasinaudojo savo „Formulės-1“ padalinio patirtimi. Šiose lenktynėse jau kurį laiką boliduose leidžiama naudoti elektros motorą, kurio galia pasitelkiama lemiamais momentais stengiantis aplenkti varžovą, tad „Renault“ sportinio padalinio inžinieriai turėjo pakankamai motyvacijos sukurti sistemą, kuri neleistų eikvoti nė lašelio energijos ir ją išspjautų svarbiausiu momentu.
„Renault“ lengvųjų automobilių hibridinės sistemos, pavadintos E-TECH, svarbiausi elementai yra vidaus degimo benzininis variklis, išmani pavarų dėžė be sankabos, 1,3 kWh (230 V) baterija ir du elektros motorai – 15 kW aukštosios įtampos starteris generatorius (HSG) ir 36 kW pagrindinis elektros motoras. „Renault“ salone aptiksime ir iš elektros tinklo įkraunamų hibridų, kurie, žinoma, turi dar didesnės talpos bateriją, tačiau apie juos papasakosime kada nors kitą kartą.
Kaip jis atrodo?
Prieš sėsdami prie „Renault Clio E-HIBRID“ vairo, aptarkime jo išvaizdą. Tiesa, kalbėti nebus daug apie ką, nes jis atrodo kaip įprastas „Clio“. Ir tai geras ženklas, nes už dizainą „Clio“ vertas didžiausių pagyrų ir yra vienas dailiausių šios klasės modelių.
Viduje reikalai dar geresni, nes, kaip ir įprastame „Clio“, jus sups dailus salonas, sukurtas iš geros kokybės medžiagų. Aukštesnės versijos pirkėjai ras 9,3 colio multimedijos ekraną, kuris, kaip ir įprasta „Renault“ automobiliuose, montuojamas vertikaliai. Už vairo – 7 colių LCD prietaisų skydelis, kurio kairėje pusėje įtaisyta elektros baterijos atsargų skalė, o dešinėje – degalų bako likučio rodmenys. Tad sėdėdamas prie vairo nuolat matai, kaip senka ar pilnėja elektros baterija. Tiesa, degalų bako matuoklio padalos nors ir lėtai, bet krenta, ir anksčiau ar vėliau teks sustoti degalinėje.
Kaip jis važiuoja?
Stebėti baterijos talpos rodiklius tampa gana azartišku užsiėmimu, nes HSG generatorius kantriai rankioja energijos perteklių, atsirandantį automobiliui lėtėjant, jį stabdant ar veikiant vidaus degimo varikliui.
Energingai panardžius tarp automobilių vienos krypties eismo gatvėje, baterija sparčiai prisikrauna atsargų, tad galima atsipalaiduoti. Daugelis konkurentų hibridinių modelių dar nepasiekus 50 km/val. greičio, net ir labai švelniai spaudžiant akceleratorių, jau reikalauja benzininio variklio pagalbos. „Clio“ vien elektra pasiekia 75 km/val. Nedaug Vilniuje gatvių, kuriose galėtumei jį viršyti ir nepažeisti įstatymų. Tad, švelniai elgdamasis dešine koja, mieste gana dažnai gali važiuoti vien elektra. „Renault“ teigia, kad iki 80 proc. kelionės miesto gatvėmis.
Foto galerija.: new_000222723_0
Užmiesčio keliuose jau elektros motorai atskuba benzininiam varikliui į pagalbą. Visi trys varikliai gali veikti atskirai arba kartu, tarsi tenorų trio, meistriškai pritardami vieni kitiems.
Iki 100 km/val. „Clio“ įsibėgėja per 9,9 sekundės. Tai nėra įspūdingas rezultatas, ypač kai bandytą modelį puošia R. S. ženklelis. Nuo 80 iki 120 km/val. automobilis spurtuoja per 6,9 sekundės. Tad užmiestyje nesusiformuos fobija išvažiuoti prieš eismą ir aplenkti lėčiau judantį traktorių ar autobusą. „Clio“ stabilus ir greitkelyje važiuojant 130 km/val. greičiu, tad bent jau po Lietuvą kelionės neišvargins.
Kodėl verta pirkti?
Hibridinis „Clio“ yra smagiausias važiuoti, nes kaip ir visi, išskyrus pigiausią, kainoraštyje esantys modeliai šalia 91 AG benzininio variklio turi ir du elektrinius pagalbininkus. Jis mažiau teršia orą, o mieste ir mažiau triukšmauja. Taigi, jums padėkos baltieji lokiai ir kaimynai.
Nuotaika ims gesti lyginant kainas. Pigiausias ZEN komplektacijos hibridas kainuoja 20 395 eurus. Tai yra 4,8 tūkst. eurų brangiau už tokios pat komplektacijos benzininį automatą. Įrangos gausios ir stilingos „R. S. Line“ versijos hibridas atsieis 23 tūkst. eurų.
Foto galerija.: new_000222723_1
Šio kainų skirtumo degalų sąnaudos nepanaikins, nes hibridas 100 km naudos apie 5 litrus benzino, įprastas „Clio“ – apie 10 proc. daugiau.
Konkurentai irgi turi argumentų. Hibridinis „Toyota Yaris“ kiek trumpesnis, bet labai charizmatiškas ir kiek pigesnis – nuo beveik 19 tūkst. eurų. Hibridinė „Ford Fiesta“ – dar beveik tūkstančiu pigesnė.
Vien atsisakydami dyzelinio variklio jūs jau demonstruojate socialinę atsakomybę. Pirkdami mažą ir benzininį automobilį, gaunate dar du karmos taškus, o už hibridą – dar tris. Brangu būti geram. Bet verta.
Pranašumai
- Tik elektra pasiekiamas greitis – iki 75 km/val.
- Aukštesnės klasės vertas salonas.
- Gausi komforto ir saugumo įranga.
Trūkumai
- Brangesnis už konkurentus.
- Degalų sąnaudos gana artimos tik benzinu varomiems modeliams.