STANDARTINIAM RENAULT CLIO RS GAL IR TRŪKSTA AŠTRUMO, BET „TROPHY“ VERSIJA UŽČIAUPS VISUS KRITIKUS.
Kas tai?
RENAULT CLIO RS - mažasis mūsų numylėtojo „Megane RS“ brolis. Jis kardinaliai skiriasi nuo pirmtako, turėjusio klykiantį atmosferinį 2 litrų motorą, mechaninę transmisiją ir trejų durų kėbulą su dirbtinai išpūstomis ratų arkomis. Tai buvo nepraktiškas, tačiau beprotiškai smagus žaisliukas. Ketvirtos kartos „Clio“ pagrindu sukurtas RENAULT CLIO RS gerokai surimtėjo. Jis gavo 1,6 litro turbininį variklį ir siūlomas tik su automatine mentelėmis prie vairo valdoma dviejų sankabų dėže bei penkerių durų kėbulu. Mėgindamas įtikti platesnei auditorijai, „Renault“ karštasis hečbekas šiek tiek suminkštėjo.
Vairavimas
Įprasta RENAULT CLIO RS 200 versija varoma, kaip turbūt atspėjote, 200 AG motoro, kuris jau nuo 1750 sūkių per minutę pasiekia 240 Nm sukimo momentą. Šiam varikliui didelių priekaištų nepažersime – jis žvitrus ir pakankamai pajėgus, kad iš posūkių išlėktumėt kiek perkreiptu veidu. Jam koją kiša jau minėta dviejų sankabų transmisija – net azartiškiausiu „Race“ režimu ji veikia lėčiau, nei norėtųsi. Gerai bent tai, kad pakabos darbas ir važiuoklės balansas nesulaukia kritikos. „Renault“, matyt, suprato padarytas klaideles ir pernai į sceną išleido RENAULT CLIO RS 220 Trophy versiją. Didesnė turbina, sparčiau veikianti transmisija, greitesnė vairo reakcija, standesnė pakaba ir geresnės sėdynės – čia yra visi ingredientai, kurių trūko įprastam RENAULT CLIO RS. Papildoma arklių kaimenė leido padidinti galią 20 AG ir 40 Nm, o pavaros perjungiamos net 50 proc. sparčiau. Sutaupysit ne vieną sekundę trasoje.
Interjeras
Tai, kad patekote ne į įprasto „Clio“ saloną, išduoda ryškiai raudoni akcentai ant vairo ir pavarų svirties, didelės, solidžios mentelės už vairo ir metaliniai perforuoti stabdžių bei sankabos pedalai. „R Link“ multimedijos sistema fiksuoja ir įvairiais grafikais bei diagramomis pateikia jūsų trasoje pasiektus rezultatus (arba prekybos centro aikštelėje, nors to daryti nerekomenduojam). Panorėjus galima keisti per kolonėles sklindantį variklio garsą – yra net „Nissan GT-R“ variantas! Įjungus „Race“ režimą, džiugins mechaninis skambesys, o pro duslintuvo vamzdžius girdėsit azartišką pokšėjimą.
Nauda „RENAULT CLIO RS nėra toks laukinis, kaip didesnysis „Megane RS 275“. Jį be vargo galima naudoti kaip kasdienį automobilį. 1,6 litro variklio sąnaudos neturėtų jūsų nuskurdinti. „Trophy“ versija už įprastą RENAULT CLIO RS brangesnė vos 1,5 tūkst. eurų, tad ją turėtumėte rinktis nė negalvoję – ji ne tik greitesnė, bet ir gavo viską, ką RENAULT CLIO RS privalėjo turėti nuo pat pradžių. Ar minėjome, kad čia rasite raudonus saugos diržus ir starto kontrolės sistemą?
VISKAS, KĄ TURITE ŽINOTI
SPECIFIKACIJA
Įrangos lygiai RS 200, „RS 220 Trophy“
Varikliai Benzininiai 1.6T 200 AG, 1.6T 220 AG
Matmenys I, P, A (mm): 4090, 1732, 1432
Garantija 5 metai, 100 000 km
NCAP 5/5 MŪSŲ PASIRINKIMAS
RENAULT CLIO RS 220 Trophy Dėl mažo kainų skirtumo įprasta 200 AG versija nebetenka prasmės. „Trophy“ geresnis visais atžvilgiais.
Kaina 24 140 €
Galia 220 AG
Sukimo momentas 280 Nm
Degalų sąnaudos 5,9 l/100 km
CO2 135 g/km
0–100 km/val. per 6,6 sek.
Didžiausias greitis 235 km/val.
KONKURENTAI
„Ford Fiesta ST“ „Peugeot 208 GTi“ „Opel Corsa OPC“
TG KORTA
„Nissan Juke Nismo RS“ pasiūlys krosoverio kėbulą, visus varančiuosius ratus ir tokią pat galią.
KAINA
Nuo 22 542 € (1.6T 200 AG RS 200) iki 24 140 € (1.6T 220 AG „RS 220 Trophy“)
VERDIKTAS 7/10
UŽ: pagirtina važiuoklė, stiprus ir taupus variklis, praktiškas interjeras.
PRIEŠ: apsnūdusi RENAULT CLIO RS 200 versijos transmisija, charakterio trūkumas.
RENAULT CLIO RS nebe toks kietas, tačiau vis dar labai greitas ir gali džiuginti kasdien.