„Renault“ štampuoja vieną SUV po kito ir iš savo modelių gamos ištrynė sedanus, vienatūrius ir dėl kvapo paliko vos pora hečbekų. Naujokas „Renault“ garaže – SUV kupė „Rafale“. Kuo jis ypatingas?
Pradėkime nuo to, kad tai visiškai naujas modelis, neturėjęs jokio pirmtako. Tiesa, tai ne vienintelis kupė stiliaus „Renault“ SUV, 2021-aisiais Europa pasiekė laipteliu žemiau stovinti „Arkana“.
Su „Rafale“ Prancūzijos automobilių gamintoja sieja daug ambicijų. Šis modelis pristatomas kaip visos gamos flagmanas, prestižo ir prabangos simbolis, galintis kibti į atlapus vokiškai trijulei BMW X4, „Mercedes-Benz GLC Coupe“ ar „Audi Q5 Sportback“. Ambicinga? Taip. Bet „Renault“ turi kozirį rankovėje. Ir gal ne vieną. Bet apie tai kiek vėliau.
Kaip jis atrodo?
2020-aisiais „Renault“ persiviliojo automobilių dizainerį Gillesą Vidalį, kuris prieš tai daugiau nei dešimtmetį dirbo „Peugeot“. Pripažinkime, jis paliko ryškų pėdsaką, „Peugeot“ tikrai malonūs akiai. „Rafale“ yra pirmasis G. Vidalio darbas nuo eskizo jau „Renault“ komandoje.
Revoliucija neįvyko. „Rafale“ darniai įsilieja į sparčiai atnaujinamą „Renault“ SUV flotilę, bet tuo pačiu ir žymi naują kryptį. Atsisakyta apverstą lygintuvą primenančių priekinių žibintų (juos dar turi „Arkana“ ir „Espace“), taip pat epidemijos mastus įgavusius mados galinius žibintus sujungti LED juostele.
Dizaineris drąsiai žaidžia kėbulo linijomis, išgaudamas sportiškumo ir veržlumo efektus ir jam tai, atrodo, neblogai pavyko. Šalia griežtų formų žaismingai atrodo ant bagažinės dangčio ranka rašytą šriftą imituojantis „Rafale“ logotipas. Bet kuri komplektacija gauna 20 colių ratus.
Pirkėjai galės rinktis iš penkių spalvų – juodos, pilkos, baltos, raudonos ir mėlynos. Pastaroji pasirinkta kaip firminė „Rafale“ spalva.
Viduje – vėl „Renault“ pasaulis, kurio firminiu stiliumi tapo ant šono paverstos L raidės formą sudarantys ekranai – horizontalus 12,3 colio vairuotojo prietaisų skydas, sujungtas su vertikaliu 12 colių lietimui jautriu ekranu. „Rafale“ naudoja „OpenR Link“ multimedijos sistemą su integruotomis „Google“ paslaugomis, kurios leidžia pasiekti „Waze“, „Spotify“, „Google“ žemėlapius ir daug kitų programėlių net neprijungus savo išmaniojo telefonu. Su automobiliu pakaks pasidalinti interneto ryšiu. Automobilį taip pat galima susieti su mobiliuoju telefonu per „Google Auto“ ar „Apple Carplay“, naudojant laidą arba „Bluetooth“ ryšį.
Foto galerija.: new_000336448_0
Interjere taip pat aiškios užuominos į premium klasę – subtilus, neiššaukiantis, sportiškumą pabrėžiantis dizainas, dominuoja juoda ryškiais siūlais dygsniuota oda ir sportiniam stiliui privalomos aliuminio detalės.
Pavarų svirtis įrengta dešinėje vairo pusėje ir atrodo lyg svetimkūnis iš ne aukščiausios kokybės plastiko. Čia pat yra valytuvų svirtelė bei garso įrangos valdymo pultas – ten, kur įprastai automobilių gamintojai įrengia tik valytuvų valdymo svirtį, „Renault“ įtaisė visą „valdymo centrą“. Gal reikia daugiau laiko priprasti, bet nėra patogu nei jungti pavaras, nei reguliuoti radiją.
Kaip jis važiuoja?
„Rafale“ yra vienas didžiausių automobilių vidutinių SUV klasėje, ilgiu ir pločiu pranokstantis tokį dičkį kaip „Nissan X-Trail“ ir vos 1,2 cm trumpesnis už dar vienu SUV virtusiu „Renault Espace“.
Variklių gamai suskaičiuoti net nereikės vienos rankos pirštų, užteks vieno. Bent kol kas. „Rafale“ siūloma su vienintele „pilno“ hibrido „E-Tech“ sistema, kurią sudaro 3 cilindrų 1,2 litro 130 AG benzininis variklis, 50 kW (70 AG) pagrindinis elektrinis motoras ir dar vienas elektrinis varikliukas, 25 kW aukštos įtampo starteris generatorius, paleidžia variklį ir padeda perjungti pavaras.
Iš „Formulės-1“ paskolinta daugiarežimė pavarų technologija derina du pagrindinio elektros motoro ir keturis vidaus degimo variklio galios perdavimo santykius, parinkdamas optimalią kombinaciją. Hibridinė sistema pasiekia iš viso 200 AG, kuriuos dozuoja priekiniams varantiesiems ratams.
Gamintojai žada 4,7 litro/100 km degalų sąnaudas mišriu režimu. Kadangi bandydami „Rafale“ daugiausiai kilometrų „suvalgėme“ Lenkijos greitkeliuose, apetitas artėjo prie 8 litrų/100 km. Iki 100 km/val. „Rafale“ įsibėgėja per 8,9 sekundės. Iš kupė tikėtumėmės mažiau sekundžių, ar ne?
Kaip jau supratote, „Rafale“ nėra varomas visais keturiais ratais, tačiau visais jais yra vairuojama. „4CONTROL ADVANCED“ sistema važiuojant mažu greičiu galinius ratus pakreipia iki 5 laipsnių priekiniams priešinga kryptimi. Automobilis tampa manevringesnis, apsisukti pakanka mažesnio spindulio. Važiuojant didesniu nei 50 km/val. greičiu galiniai ratai pasukami ta pačia kryptimi kaip ir priekiniai iki 1 laipsnio, tai posūkiuose suteikia didesnį stabilumą.
Foto galerija.: new_000336448_1
Dabar ištraukime kozirį iš rankovės. Jau pakeliui „Renault Rafale“ su iš tinklo įkraunama „Plug-in“ hibridine sistema, pasiekiančia 300 AG. Kupė turės papildomą elektrinį motorą, įrengtą virš galinės ašies ir tiesiogiai suks galinius ratus. Kaip jau supratote, tai bus automobilis visais varančiaisiais ratais. Iki 100 km/val. įsibėgės per 6,4 sekundės. Vien elektra nuvažiuos iki 100 km, o pilnu baku ir pilna baterija – iki 1000 km. Nekantriai jo laukiam.
Kodėl verta pirkti?
Nusprendę įsigyti „Rafale“ automobilio salone ilgai neužtruksite. Galima rinktis dviejų modifikacijų – „Techno“ ir turtingesnę, daugiau sportiško įvaizdžio turinčią „esprit Alpine“. Pirmosios modifikacijos kaina nuo 40 890, antrosios – nuo 44 890 eurų. Mokėti papildomai teks už bet kurią kitą, išskyrus raudoną, spalvą.
Kokie skirtumai? „Techno“ nedažoma mėlyna spalva, kuri papildomai kainuoja 820 eurų (kitos po 690, perlo balta – 1660 eurų). „Techno“ papildomai tektų mokėti už keturių vairuojamų ratų sistema (1530 eurų).
Nors standartinė įranga gana turtinga, malonios smulkmenos dažniausiai siūlomus „esprit Alpine“ modifikacijai. Nereikėtų atsisakyti 6 kryptimis elektra reguliuojamų priekinių (taip pat ir keleivio) sėdynių (plius 770 eurų) ir „Driving“ bei „City Premium“ paketų su 360 laipsnių vaizdo kamera, vairuotojo asistentu, išmania greičio palaikymo sistema, automatine parkavimo sistema, aklosios zonos įspėjimo signalu ir dar keletu naudingų funkcijų (bendra kaina 2170 eurų).
Taip pasiekiame 48 650 eurų už „esprit Alpine“ su itin turtinga saugumo ir komforto įranga ir iš rankovės traukiame antrą kozirį. BMW X4 (ne hibrido) kaina prasideda nuo 62 tūkst., pigiausias „Q5 Sportback“ (dyzelinis) kainuoja nuo 47,6 tūkst., „Mercedes-Benz GLC Coupe“ – nuo 65,8 tūkst. eurų prieš atsiverčiant papildomos įrangos kainoraštį.
Foto galerija.: new_000336448_2
Taip, „Rafale“ nemaitins jūsų ego kaip „GLC Coupe“, tačiau „Renault“ pavyko įvažiuoti į vokiečių trijulės teritoriją daugiau nei tik priekiniais ratais. Diskusiją pratęsime, kai atvažiuos 300 AG „Rafale“.
Verdiktas. Technologiškai pažangus vidutinės klasės SUV kupė už itin konkurencingą kainą. Sportiškas įvaizdis ir nedidelės degalų sąnaudos.
Privalumai
- Turtinga standartinė įranga su palyginti pigiais priedais.
- Ekologiškas ir ekonomiškas.
- Gražus išore, patogus viduje.
Trūkumai
- 200 AG versija nesiūlo visų varančiųjų ratų.
- Mažoka dinamikos sportiškam įvaizdžiui.
- Pavarų svirtis ant vairo. Kodėl?