Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


„LIETUVOS GELEŽINKELIAI“
Rusijos ir Baltarusijos klientus praradę „Lietuvos geležinkeliai“ nebegalės riedėti iš inercijos – prasideda skausmingos permainos
Arvydas Jockus
Lietuvos geležinkeliai
Rytų ekspresas kerta Lietuvos sieną.

Rusijos invazija į Ukrainą ir Vakarų sankcijos verčia „Lietuvos geležinkelius“ peržiūrėti 30 metų puoselėtą strategiją, kai valstybės įmonė daugiausia pajamų uždirbdavo iš krovinių gabenimo tarp Rytų ir Vakarų.

Anksčiau ši veikla ir iš jos gaunamos pajamos leido „Lietuvos geležinkeliams“ mokėti valstybei milijonus eurų dividendų, bet kadaise išdidi įmonė dabar vaikšto ištiesta ranka – mokesčių mokėtojų pinigų reikia tiek nuostolingai keleivių vežimo veiklai dengti, tiek geležinkelių infrastruktūrai išlaikyti ar naujai kurti.

Drastiškai sumažėjusios pajamos, atleisti šimtai darbuotojų, uždarytos atstovybės Rusijoje ir Baltarusijoje, visiškas veiklos diversifikavimas – tokios permainos per metus būtų sunkiai pakeliamos bet kuriai įmonei. Gal todėl valstybinė geležinkelių bendrovė neišvengė skandalų, išaiškėjus, kad net paskelbus sankcijas nesugebėjo atsispirti pagundai uždirbti iš Rytų krovinių, nepaisydama galimos žalos reputacijai.

Vis dėlto į finansinę duobę patekusios valstybinės geležinkelių bendrovės neištiks „Lietuvos avialinijų“ likimas – valstybė dotacijomis rems strateginę įmonę, nors paramos kaina ir ne begalinė.

2023 05 11 06:45
Spausdinti