Kaip ir praėjusią vasarą, taip ir šiemet lėktuvų bilietų kaina didės. Pasak „Ryanair“ vadovo, tai įvyks dėl ribotų oro linijų pajėgumų.
Generalinis direktorius Michaelas O‘Leary sakė, kad problemos, ribosiančios prieinamų lėktuvų kiekį, lems tai, jog Europos oro linijoms bus sunku patenkinti kelionių paklausą intensyviausio sezono metu. Jis prognozavo, kad „Ryanair“ bilietų kainos šią vasarą, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, bus iki 10 proc. didesnės. M. O‘Leary nurodė, kad taip gali būti dėl to, nes vežėjo keleivių skaičiaus augimas bus mažesnis, nei tikimasi, kadangi vėluoja naujų „Boeing“ lėktuvų pristatymas.
Pradinė „Ryanair“ prognozė metams iki 2025-ųjų kovo pabaigos rodo, kad bus pervežta 205 mln. keleivių.
M. O‘Leary vežėjo būstinėje Dubline žurnalistams teigė: „Esant mažesniam lėktuvų kiekiui, galbūt turėsime sumažinti šiuos 205 mln. iki 200 mln. keleivių.“
„Tai tikriausiai reiškia, kad šįmet Europoje bus suvaržytas net ir mūsų augimas, ir aš manau, jog tai 2024 m. vasarą visoje Europoje lems didesnių bilietų kainų aplinką“, – tvirtino jis.
„2024 m. vasarą, lyginant su 2023 m. vasara, bilietų kainos vėl bus didesnės. Mūsų vidutinės skrydžių kainos 2023 m. vasarą didėjo 17 proc. Nemanau, kad šįmet bus užfiksuotas dviženklis bilietų kainų padidėjimas. Savo biudžetus sudarome remdamiesi bilietų kainų padidėjimu 5-10 proc., o tai, mano akimis, yra pagrįsta“, – dėstė M. O‘Leary.
„Jei pajėgumai didėtų, manau, kad bilietų kainos mažėtų“, – tikino jis.
„Ryanair“ yra sudaręs sutartį su „Boeing“ dėl 57 naujų lėktuvų pristatymo iki kitų metų kovo, tačiau vežėjas iki to mėnesio tikisi gauti tik 40-45 orlaivius. M. O‘Leary sakė, kad šis JAV gamintojas susilaukia didelio Federalinės aviacijos administracijos dėmesio, kuris išaugo po to, kai sausio 5 d. skrydžio metu iškrito oro linijų „Alaska Airlines“ eksploatuojamo „Boeing 737 MAX 9“ lėktuvo salono durys.
Po šio incidento kilo didelis susirūpinimas dėl naujų „Boeing“ orlaivių kokybės kontrolės. Dėl to buvo apribotas gamybos tempas.
Be to, praėjusių metų liepą buvo paskelbta, kad iš „Airbus“ lėktuvų reikės pašalinti daugiau kaip 1 000 „Pratt & Whitney“ sukonstruotų variklių, nes dėl saugumo buvo inicijuotas jų atšaukimas.
M. O‘Leary prognozavo, kad tokios oro linijos, kaip „Wizz Air“, „Lufthansa“ ir „Air France“ dėl šios priežasties „nutupdys iki 20 proc. savo A320 parkų“.