„SUPERB“ DAR DIDESNIS IR PRABANGESNIS NEI BET KADA ANKSČIAU. NUSIPELNO LIMUZINO VARDO.
Kas tai?
Trečios kartos gigantiškas „Škodos“ pirmūnas prabanga ir technologijomis pranoksta ne tik savo pirmtaką, bet ir ne vieną kur kas brangesnį varžovą. Ant universaliosios VW MQB platformos patupdytas „Superb“ 3 cm ilgesnis ir 5 cm platesnis už ankstesnį modelį, nors ir ano mažyliu negalėjai pavadinti. Net padidėjęs (salonas taip pat erdvesnis) „Superb“ atsikratė antsvorio ir dabar sveria iki 75 kg mažiau. Beveik visi varikliai ištraukti iš „praktiškojo“ „Volkswagen“ grupės stalčiaus: turbininių dyzelinių galia svyruoja nuo 120 iki 190 AG, o benzininių – nuo 125 iki 220 AG. Tiesa, yra ir ugningas pasiūlymas – tiesiai iš „Seat Leon Cupros“ perkeltas 2 litrų 280 AG žvėris.
Vairavimas
Jei nekreipsime dėmesio į keturiais ratais varomą 280 AG versiją (tą patį darys ir absoliuti dauguma pirkėjų), turėsime pripažinti, kad „Superb“ nėra posūkių ėdrūnas. Bet jei jau nuspręsit išlaisvinti vidinį Stigą, pamatysit, jog jis važiuoja nepaprastai paklusniai ir tik siauriausiuose vingiuose gali trukdyti didžiulis jo ilgis. Pirmą kartą „Škodos“ modelyje siūloma adaptyvioji reguliuojama pakaba. Dėl didelės ratų bazės jis idealiai jaučiasi greitkeliuose. Važiavimo komfortu „Superb“ neprilygsta kur kas karališkesniems (ir, žinoma, gerokai brangesniems) S klasės „Mercedes“ modeliams, tačiau įsitaisius gale galima visai nesunkiai save įtikinti, kad sėdi prabangiame vokiškame limuzine. Šis automobilis tiesiog sukurtas naikinti nuobodžius magistralės kilometrus.
Interjeras
Paprastai didelių automobilių apžvalgose kaip nemenkas pranašumas įvardijamas faktas, jog už „metro aštuoniasdešimties vairuotojo gali nesunkiai įsitaisyti tokio pat ūgio keleivis“. Į „Superb“ galą lengvai įkištum ir aukščiausią Lietuvos Arvydą. „Škoda“ visuomet gyrėsi, kad sėdintys gale turi daugiau erdvės nei verslo klasės tarpžemyninio lainerio keleiviai, ir šis modelis tokių pagyrų nusipelno su kaupu. Jei „Superb“ bagažinė būtų nepralaidi skysčiams, universalu galėtumėt gabenti dujas į SGD terminalą. Tūriu ji nenusileidžia tanklaiviams. Priekinėse durelėse rasit sumaniai paslėptus skėčius – tokią įrangą turi tik „Rolls-Royce“!
Nauda
Nė vieno dyzelinio motoro vidutinės sąnaudos neviršija 5 l/100 km. Neįtikimi duomenys tokio dydžio automobiliui. Tiesa, silpniausios jėgainės suteikia mieguistą dinamiką, tad geriausia rinktis versijas 150 AG arba 190 AG TDI varikliais. Jei gyvenate atokiame užkampyje, iki namų padės nusigauti „4 × 4“ modifikacijos. Maža to, „Superb“ išlaikyti atsieis pigiau nei kitus tokio dydžio automobilius.
VISKAS, KĄ TURITE ŽINOTI
SPECIFIKACIJA
Įrangos lygiai „Active“, „Ambition“, „Style“, „Laurin & Klement“
Varikliai Benzininiai 1.4T 125 AG, 1.4T 150 AG, 1.8T 180 AG, 2.0T 220 AG, 2.0T 280 AG; dyzeliniai 1.6 120 AG, 2.0 150 AG, 2.0 190 AG
Matmenys I, P, A (mm): 4860, 1885, 1470
Garantija 4 metai, 120 000 km
NCAP 5/5 MŪSŲ PASIRINKIMAS
„2.0 TDI DSG Style“ „Style“ versija turi visą būtiniausią įrangą be nereikalingų prabangos blizgučių. Dyzelinis 150 AG motoras – aukso viduriukas jėgainių gamoje.
Kaina 30 473 €
Galia 150 AG
Sukimo momentas 340 Nm
Degalų sąnaudos 4,5 l/100 km
CO2 119 g/km
0–100 km/val. per 9 sek.
Didžiausias greitis 218 km/val.
KONKURENTAI
„VW Passat“ „Opel Insignia“ „Kia Optima“
TG KORTA
Jei pageidaujat tikro limuzino, už panašią kainą įsigysit naudotą „VW Phaeton“.
KAINA
Nuo 18 233 € (1.4T 125 AG „Active“) iki 36 924 € (2.0T 280 AG „Laurin & Klement“)
VERDIKTAS 8/10
UŽ: „Škoda“ puikų modelį padarė dar geresnį. Prabangus praktiškumas.
PRIEŠ: markės ženklelis ne pats trokštamiausias, smagiau būti vežamam, nei vairuoti.
Nuostabi kainos ir gerovės kombinacija. Vargu ar už tokią sumą įmanoma gauti daugiau automobilio.