Meniu
Prenumerata

antradienis, balandžio 16 d.


„CITROËN C5 AIRCROSS“
Stileiva braunasi prie kaubojų stalo. Ar neprisišauks bėdos?
Ovidijus Lukošius

Jei į vakarėlį atėjai paskutinis, turi visus priblokšti dar tarpduryje. Kitaip daugelis manys, kad iš viso nebuvai atėjęs.

„Citroën“ kompaktinės klasės SUV „C5 Aircross“ į prekybos salonus atriedėjo ne gerokai pavėlavęs, bet vakarėliui kaip reikiant įsismarkavus. Tad ar jam pavyks nugvelbti bent kiek dėmesio nuo „Nissan Qashqai“, „Toyota RAV4“, „Kia Sportage“ ar „Volkswagen Tiguan“?

„C5 Aircross“ debiutavo 2017-aisiais, bet metus buvo gaminamas tik Kinijoje šios šalies rinkai. Pernai pristatytas Europai skirtas modelis gaminamas „PSA Group“ gamykloje Rene mieste Prancūzijoje. Pirmieji „C5 Aircross“ nuo konvejerio nuriedėjo šių metų sausį, o per pusmetį jų parduota 50 tūkst.

Nieko nuostabaus, kad jis tapo antruoju pagal populiarumą kompaktiniu SUV gimtojoje šalyje, tačiau kitų šalių vairuotojams įtikti bus nepalyginti sunkiau.

Kaip jis atrodo?

Nekyla jokių abejonių, kodėl „C5 Aircross“ taip užtruko. Jis stovėjo prie veidrodžio. Tai, būtų sunku paneigti, yra stilingiausias automobilis klasėje, kurios daugelis atstovų nori pabrėžti savo sportiškumą, brutalumą ir kietą charakterį.

„C5 Aircross“ yra tikras dabita. Pažiūrėkite į stogo laikiklius – lyg skulptoriaus meno kūrinys. Daug dėmesio detalėms. „Citroën“ logotipo strėlės tęsiasi per visą automobilio priekį, tarp jų įsprausti dienos LED žibintai. Vadinamosios „Airbump“ apsaugos detalės užlipdytos ant automobilio šonų, pastarųjų metų „Citroën“ įvaizdžio kone svarbiausia dalimis tapę trapecijos formos elementai paryškinti ant priekinių bamperių, jie atsikartoja ir galiniuose žibintuose. Automobilis atrodo orus, drūtas ir pasitikintis.

Foto galerija: old_000205074_0

Vidus primena prabangių apartamentų, o ne automobilio interjerą. Premium klasės gamintojai galėtų čia pasisemti įkvėpimo. Tik knibžda klausimas, ar to tikimasi iš šeimai skirto vidutinio dydžio SUV, kuriuo keliaujama į prekybos centrą pirkinių visai savaitei ar sodybą kaime?

Vidus primena prabangių apartamentų, o ne automobilio interjerą. Premium klasės gamintojai galėtų čia pasisemti įkvėpimo.

Krėslus primenančios sėdynės puikiausiai tiktų penkių žvaigždučių viešbučio vestibiulyje. Atrodo kiek gremėzdiškos, bet patogios. Gale įrengtos trys atskiros sėdynės, kurios gali būti nulenkiamos atskirai ir netgi reguliuojamos.

Medžiagos kokybiškos, o prabanga derinama su inovacijomis. Vietoj prietaisų skydo (aukštesnės komplektacijos versijose) įrengtas 12,3 colio ekranas, kuriame gali pasirinkti norimus parametrus. Išbandęs įvairias kombinacijas galiausiai pasirenku minimalistinę, kai milžiniškame ekrane skaitmenys rodo tik automobilio greitį. Subtilu.

Centrinėje konsolėje yra 8 colių lietimui jautrus ekranas, tačiau palikta ir mygtukų bei ratukų – jie dailūs, nedideli ir iš kokybiškų medžiagų. Yra du 12V ir du USB lizdai bei belaidis telefono kroviklis.

Vietos daug ir priekyje, ir gale, o bagažinės talpa nulenkus sėdynių atlošus padidėja nuo 580 iki 1630 litrų. Tai galėtų būti erdvus vienatūris, bet dabar niekas jų neperka. Todėl „Citroën“ suteikė jam SUV kūną.

Kaip jis važiuoja?

Taip, kaip ir atrodo. Tai grynakraujis „Citroën“ – švelnus, komfortiškas, linguojantis ir minkštas. Ne to tikiesi prie SUV vairo, kurį norėtumei sukti nuo asfalto į miško keliuką. Prie pavarų svirties yra ratukas, kuriuo galima pasirinkti įvairius bekelės režimus – purvo, sniego ir panašiai. Tai pakeičia elektroninės stabilumo kontrolės ESP nustatymus, tačiau už jokius pinigus negausite „C5 Aircross“ su visais varančiaisiais ratais, variklis suka tik priekinius.

„C5 Aircross“ gaminamas ant tos pačios platformos, kaip ir kiti „PSA Group“ priklausantys šios klasės modeliai „Peugeot 3008“ ir „Opel Grandland“. Gera naujiena – kitais metais pasirodys iš elektros tinklo įkraunamas hibridas.

 Gera naujiena – kitais metais pasirodys iš elektros tinklo įkraunamas hibridas.

O kol kas teks rinktis iš dviejų benzininių ir dviejų dyzelinių motorų. 1,2 litro 130 AG benzininis motoras derinamas tik su šešių pakopų mechanine, o 1,6 litro 180 AG benzininis – tik su aštuonių laipsnių automatine pavarų dėžėmis. Dyzelinių 1,5 litro 130 AG pirkėjai gali rinktis ir mechaninę, ir automatinę pavarų dėžę, o 2 litrų 180 AG – aštuonių laipsnių automatą.

Foto galerija: old_000205074_1

Galingiausios benzininė ir dyzelinė versijos gana vikrios, iki 100 km/val. įsibėgėja per mažiau nei 9 sekundes. Didžiausiu apetitu pasižymi 180 AG benzininis variklis, tačiau ir jis gana ekonomiškas, kelionei nuo Vilniaus iki Kauno turėtų užtekti penkių litrų benzino. Mieste sąnaudos pakils iki 7 l/100 km. Dyzeliniai motorai bet kuriuo režimu vartos iki penkių litrų, o ir orą terš šiek tiek mažiau.

Kodėl verta pirkti?

Nes „C5 Aircross“ išskirtinis. Stilingiausias klasėje, erdvus ir prašmatnus, tačiau neteikiantis jokio vairavimo malonumo. Daug kam jo ir nereikia.

Siūlomi trys komforto įrangos paketai: „Live“, „Feel“ ir „Shine“. Net ir standartinė įranga patenkins daugelio poreikius, čia rasite dviejų zonų automatinį kondicionierių, šildomas priekines sėdynes, galinius parkavimo jutiklius, aktyvią saugaus stabdymo ir eismo juostų laikymosi sistemas, aštuonių colių ekraną ir daug kitų pagalbininkų. Pigiausias variantas yra 130 AG benzininis su mechanine pavarų dėže už 21 400 eurų.

Tačiau mažieji varikliai tingoki, tad labiau viliojantys atrodo 180­ AG motorai su automatine pavarų dėže. „Shine“ versija su benzininiu varikliu kainuoja 32 400, o su dyzeliniu – 34 400 eurų. Vienintelė dilema, ką pasirinkti – benziną ar dyzeliną? Atsakymas: palaukite įkaunamo hibrido, jei turite laiko ir pinigų.

Privalumai

Trūkumai

2019 09 08 15:14
Spausdinti