
„Teslos“ nuosmukis tęsiasi svarbiausiose Europos rinkose, o atnaujinto „Model Y“ nepakako kritimui sustabdyti.
Tai lėmė ir didėjanti konkurencija, ko gero, neišblėso neigiamo „Teslos“ generalinio direktoriaus Elono Musko įvaizdžio įtaka.
Naujų „Teslų“ registracijų, palyginti su liepos mėnesiu prieš metus, Prancūzijoje sumažėjo 27 proc. iki 1307 vienetų, Nyderlanduose – 62 proc. iki 443, Danijoje – 52 proc. iki 336 ir Švedijoje 86 proc. iki 163. Ypač Prancūzija ir Šiaurės Europos šalys yra pagrindinės „Tesla“ pardavimo teritorijos.
Per pirmąjį pusmetį „Tesla“ pardavimai Europoje sumažėjo 33 proc. iki vos 110 tūkst. vienetų.
E. Muskas po antrojo ketvirčio pelno ataskaitos įspėjo, kad „Tesla“ laukia „keletas sunkių ketvirčių“, nes bendrovė atidėjo pigesnių elektromobilių paleidimą į rinką iki tol, kol JAV baigsis federalinės elektromobilių mokesčių lengvatos.
Tačiau E. Musko įspėjime neminimas jo reputacijos smūgis, susijęs su jo politine veikla Donaldo Trumpo administracijoje, didėjančia konkurencija ir vartotojų pirmenybe hibridiniams automobiliams, dėl kurių nerimauja „Tesla“ ir visa elektromobilių pramonė.
Konkurentė Kinijos BYD, kuri Europoje parduoda tiek visiškai elektrinius, tiek hibridinius automobilius, liepos mėnesį užregistravo 225 proc. augimą iki 13 503 vienetų, lengvai aplenkdama „Tesla“. „Volkswagen“ grupė, kurios elektriniai automobiliai Europoje sulaukė didelio populiarumo „Tesla“ nenaudai, užregistravo 11,6 proc. augimą. BMW elektromobilių paklausa augo 11,6 proc., o jos „Mini“ prekės ženklas – 41 proc.
„Tesla“ mažiau pardavė Kinijoje – minus 8,4 proc. palygitni su liepa prieš metus.
Pardavimai JAV galėtų būti šviesos spindylys. „Tesla“ neskelbia mėnesio pardavimų, tačiau ataskaitos rodo, kad JAV „Tesla“ elektromobilių laukimo laikas, ypač naujojo „Model Y“, ilgėja. Pirkėjai skuba įsigyti elektromobilius prieš 7500 JAV dolerių elektromobilių mokesčių kredito galiojimo pabaigą rugsėjo 30 d.