Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


BANDOMASIS VAŽIAVIMAS
„Toyota Yaris Cross“: ko vertas mažylis iš senos visureigių giminės?
Ovidijus Lukošius
Gamintojai
„Toyota Yaris Cross“.

Nors „Toyota“ nuo seno garsėja visureigiais ir SUV modeliais, į mažųjų krosoverių rinką ji žengia tik dabar – su nauju modeliu ir jau girdėtu vardu. Ar pavyks „Toyota Yaris Cross“ tapti etalonu savo segmente, kaip „Land Cruiser“ ar RAV-4? Ne, bet konkurentams vis tiek verta sunerimti.

Kaip jis atrodo?

Iš mažojo „Yaris“ hečbeko „Cross“ pasiskolino ne tik vardo dalį, bet ir ratų bazę, kitus mechanizmus. Tačiau SUV kėbulas yra didesnis, platesnis, ilgesnis bei aukštesnis. „Yaris Cross“ netgi aukštesnis už „Toyota C-HR“, kas jam suteiks pranašumo, kai kalba pasisuks apie praktiškumą ir kasdienius reikalus.

„Yaris Cross“ dizainas brutalesnis, pabrėžiant tikrų „Toyota“ visureigių genus. Didelės plastiku kaustytos ratų arkos jau matytos penktosios kartos RAV-4 modelyje ir tarsi kviečia išsukti iš kelio. Galima įžvelgti ir daugiau panašumų su RAV-4, bet „Yaris Cross“ linijos ne tokios aštrios, formos aptakesnės.

Gamintojai
„Toyota Yaris Cross“.

Žvelgiant iš priekio mažasis SUV atrodo lyg neblogas pretendentas į animacinio filmo „Ratai“ personažus – dideli žibintai ir apverstos trapecijos formos variklio grotelės sukuria kiek išsigandusio geriečio įvaizdį.

Norintys daugiau išskirtinumo gali rinktis dvispalvį kėbulą, kuris siūlomas tik su aukštesnėmis įrangos versijomis ir papildomai kainuoja 480 eurų. Stogui parinkti galite baltą arba juodą spalvas, tokia pat bus nudažyti ir šoniniai veidrodžiai. Tamsiai mėlynas ar juodas automobilis su baltu stogu ir baltais veidrodžiais iš tiesų atrodo stilingai.

„Yaris Cross“ salonas, kaip ir įprasta „Toyotai“, neįmantrus, bet praktiškas. Brangesnės versijos yra stilingesnės, sėdynės pagamintos iš skirtingų spalvų odos ir tekstilės derinių, prietaisų skydas taip pat gauna odos apdailą – aplinka tampa solidesne, bet ne žaisminga, nors ryškios spalvos ir neįprasti medžiagų dariniai būdingi kitiems šios klasės automobiliams.

Stiprus akcentas tenka praktiškumui – galinės sėdynės susilanksto santykiu 40:20:40, tad pavyks parsigabenti spintelę iš „Ikea“.

Kaip jis važiuoja?

Kaip ir įprasta „Toyota“ modeliams variklių pasirinkimas labai mažas, nes dažniausiai pirkėjai vis tiek rinksis hibridą.

Vis dėlto norintys sutaupyti gali rinktis 1,5 litro 125 AG benzininį motorą, kuris gali būti derinamas ir su mechanine, ir su automatine pavarų dėže.

Trijų cilindrų variklis su hibridine sistema pasiekia 116 AG ir derinamas su e-CVT tipo transmisija. Hibridinė versija gali būti ir su visais varančiaisiais ratais – pravers gyvenantiems priemiesčiuose, kurių gatves gausiai prisnigus kelininkai aplanko paskutines.

„Yaris Cross“ nėra vikruolis. Su mechanine pavarų dėže 100 km greitį jis pasieks vos per 10,9 sekundės, visiems kitiems prireiks daugiau nei 11.

Hibridinėms versijos pakaks mažiau nei 5 litrų benzino nuvažiuoti 100 kilometrų. Visų varančiųjų ratų versijos apetitas panašus, nes galiniams ratams elektrinis motoras galios perduoda tik tada, kai jos iš tiesų reikia slidžiame kelyje ar purvyne. Tik benzinu varomi modeliai sunaudos apie 6 litrų benzino 100 km.

Nors yra mažas ir palyginti aukštas, „Yaris Cross“ puikiai tvarkosi ne tik mieste, bet ir užmiestyje, netgi greitkelyje. Nepaisant nedidelio svorio jis išlieka palyginti stabilus, kiek to galime tikėtis iš mažo SUV.

Kodėl verta pirkti?

Tik benzinu varomas „Yaris Cross“ kainuoja nuo 19 500 iki 21 200, hibridinė versija – nuo 21 150 iki 26 500, modelis visais varančiaisiais ratais – 27 200 arba 29 850 eurų.

Gamintojai
„Toyota Yaris Cross“.

Rekomendacija rinktis hibridinį modelį ir bent jau „Active Plus“ įrangos lygį, bet vis tiek pasigesite „Elegant“ siūlomų 18 colių ratlankių, elektra valdomų veidrodėlių, nematomų zonų monitoriaus, JBL aštuonių garsiakalbių garso sistemos, priekinių ir galinių automobilių statymo jutiklių ir dar daug ko.

Kita vertus, net antrasis „Active Plus“ įrangos lygis suteiks beraktę automobilio atidarymo ir variklio paleidimo sistemą, šildomą vairą, o už papildomus 590 eurų – 9 colių lietimui jautrų multimedijos ekraną su „Toyota Smart Connect“ sistema.

Foto galerija.: new_000244365_0

„Yaris Cross“ konkurentų sąrašas labai ilgas ir varžovų aptiksite kone kiekviename naujų automobilių salone.

Atkreipkite dėmesį į hibridinę „Hyundai Kona“, kurios versija su turtingu „Style“ įrangos lygiu kainuoja 28 990 eurų. Taip pat vieną geriausių hibridų šioje klasėje „Renault Capture“. Jis su 140 AG hibridine sistema kainuoja nuo 23 75­0 eurų.

Privalumai

Trūkumai

2022 01 30 13:16
Spausdinti