Meniu
Prenumerata

antradienis, kovo 19 d.


BANDOMASIS VAŽIAVIMAS
„Toyota Yaris“: mažųjų hečbekų rinka sulaukė stipraus varžovo
Ovidijus Lukošius

Jei visi „Toyota Yaris“ pirmieji pirkėjai susiburtų vienoje vietoje, turėtume didesnę už Lietuvą valstybę.

Nuo 1999 m. pagaminta 4 mln. šių mažų automobilių, o jubiliejinis modelis gruodžio mėnesį išriedėjo pro gamyklos Belgijoje vartus. Tai buvo raudonas, juodu stogu automobilis, ką tik pasirodžiusios ketvirtosios kartos, su hibridiniu varikliu.

Mažųjų automobilių paklausa Lietuvoje nėra didelė, o ir Europoje jų pozicijas atakuoja to paties segmento SUV, kurių būrį netrukus papildys ir „Toyota Yaris Cross“. Tačiau „Yaris“ hečbekas „Toyotai“ išlieka gana svarbus modelis Europos rinkoje – 2019 m. Senajame Žemyne parduota 224 tūkst. šių modelių. Tai sudarė 22 proc. „Toyotos“ Europos verslo apimčių.

Tais pačiais metais „Yaris“ atsiriekė 8 proc. mažų automobilių rinkos, kurioje tenka rungtis su tokiais „elitiniais“ varžovais kaip „Renault Clio“, „Volkswagen Polo“, „Opel Corsa“ ir „Ford Fiesta“. Nėra abejonių, kad ketvirtosios kartos „Yario“ šansai šioje kovoje auga.

Kaip jis atrodo?

Atrodo jis nuostabiai. Pasižymi tokiu pat raumeningu „kūnu“, kaip ir kiek didesnis „Toyota CH-R“. Tačiau CH-R kiek išstypęs, o „Yaris“ formos ir proporcijos kone idealios, prisispaudęs prie asfalto jis spinduliuoja jėga ir pasitikėjimu, nepaisant to, kad bet kuris šalia važiuojantis automobilis bus gerokai didesnis. Milžiniškos variklio grotelės ir raumeningos ratų arkos suteikia sportiškumo ir agresyvumo.  

Palyginti su pirmtaku, naujasis „Yaris“ yra 5 mm trumpesnis, tačiau ratų bazė ilgesnė net 50 mm, automobilis 50 mm platesnis ir 40 mm žemesnis. Šie skaičiai tik patvirtina, kas matyti plika akimi – automobilio laikysena gerokai sportiškesnė.

Nors standartinėje įrangoje pateikiami 15 colių ratlankiai, aukščiausių komplektacijų modeliai siūlomi su tokiam mažyliui įspūdingais 17 colių ratais.

Viduje vaizdas nuosakesnis, tačiau dera prie sportiško „Yaris“ įvaizdžio, tad ir nesitiki jokio jaunatviško žaismingumo. Žanro reikalavimus tęsia už vairo įrengti apvalūs skaitmeniniai tachometras ir spidometras,  odinis vairas ir sportinės sėdynės, adytos raudonais siūlais. Žinoma, to negausite už pradinę kainą. Kaip ir 8 colių multimedijos ekrano.

Yra pigaus plastiko, tačiau jis nedominuoja. Medžiagos atrodo kokybiškos, nes to reikalauja vis išrankesni klientai.

Kaip jis važiuoja?

Mes vairavome egzempliorių su 1,5 litro 116 AG hibridiniu varikliu ir automatine e-CVT pavarų dėže, kuris kiek daugiau nei toną sveriantį automobilį paverčia gana vikriu gatvių smarkuoliu. Sportiškumo įspūdį sukuria ir kietoka pakaba. Tai džiugina riedant idealiai lygiu asfaltu, tačiau suskaičiuoja visus gatvės plyšius, kurių Vilniuje netrūksta.

Dėl griežto prieššventinio karantino negalėjome išbandyti automobilio užmiesčio keliuose, tad teko tenkintis Vilniaus aplinkkeliais, kuriuose greitis ribojamas iki 90 km/val. Nepasirodė, kad būtų didelė kančia įveikti šimtą kitą kilometrų ar nuvažiuoti iki pajūrio.

Be hibridinio variklio galima pasirinkti iš dar dviejų benzininių. Mažiausiai dėmesio vertas 1 litro 72 AG benzininis motoras, kuris iki 100 km/val. įsibėgėja per 14,6 sekundės. Kitas benzininis egzempliorius yra 1,5 litro 125 AG agregatas, derinamas ir su automatine, ir su mechanine pavarų dėžėmis. Pastarasis yra ir vikriausias (9 sekundės iki 100 km/val., hibridinė versija – 9,7 sekundės).  

Hibridinė versija išsiskiria degalų sąnaudomis – 100 kilometrų įveikti turėtų pakakti 4 litrų. Benzininių variklių apetitas yra daugiau nei penktadaliu didesnis.

Kodėl verta pirkti?

Pirmoje „Yaris“ kainoraščio eilutėje įrašyta 13 900 eurų už 72 AG modelį su mechanine pavarų dėže. Nekreipkime į jį dėmesio. Pigiausia versija („Active“) su automatine pavarų dėže kainuoja 16 800 eurų, tačiau teks pakloti 18 350 už „Active Plus“, nes norėsite priekinių ir galinių LED žibintų, beraktės durelių atrakinimo ir variklio paleidimo sistemos, lietaus jutiklių, elektra valdomų galinių langų.

Pigiausias hibridinis modelis su „Active“ įrangos paketu kainuoja 18 800 eurų. Brangiausias „Limited Edition“ (23 tūkst.) turi viską, ko tikitės šiuolaikiniame automobilyje.

Foto galerija:new_000216054_1:

„Renault Clio“ irgi šauniai atrodo, nors ir nėra toks išraiškingas, o važiavimo komfortu „Yarį“ nežymiai pranoksta. 160 AG hibridas su automatine pavarų dėže ir „R. S. Line“ įrangos paketu atsieis beveik 500 pigiau. Turėkite tai galvoje ir prašykite nuolaidos „Toyotai“.

Bet jei norite sutaupyti ir dar nustebinti aplinkinius, „Suzuki Swift“ yra įdomi idėja. Modelių su hibridiniu varikliu kaina prasideda nuo 16 490 eurų, o jei nespjaunate į mechaninę pavarų dėžę, už papildomus pusantro tūkstančio gausite visus varančiuosius ratus.

Privalumai

 Trūkumai

2020 12 29 05:30
Spausdinti