Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


BANDOMASIS VAŽIAVIMAS
Trečios kartos „Dacia Duster“: pasaka apie bjaurųjį ančiuką
Ovidijus Lukošius
Gamintojai
„Dacia Duster“.

Į Lietuvą atvyko naujas „Dacia Duster“. Ar šis miškininkų numylėtinis ras vietos privačių namų garažuose?

„Renault“ koncernui priklausančio Rumunijos gamintojo „Dacia Duster“ modeliams Lietuvoje dažniausiai tekdavo negailestinga dalia – keletas tarnybos metų paprastam automobiliui sunkiai įveikiamais keliais ir ankstyva pensija. Palyginti pigus automobilis greitai nusidėvėdavo ne tik fiziškai, bet ir buhalterijos dokumentuose.

2010 m. išleistas modelis antros kartos sulaukė 2017-aisiais, o šiemet pro gamyklos vartus išriedėjo ir trečia karta. Negali sakyti, kad pirmos, juolab antros kartos modeliai buvo bjaurūs, ypač vertinant to meto kontekstą. Tačiau žiūrėdamas į trečios kartos „Duster“ vis tiek nori nenori prisimeni pasaką apie bjaurųjį ančiuką.

Kaip jis atrodo?

„Duster“ tikrai nebus pilka pelė keliuose ir miestų gatvėse, kuriose, tikėtina, jį sutiksime vis dažniau. Netgi priešingai – dabar tai vienas stilingesnių modelių, pataikantis į naują griežtesnių formų, aštresnių linijų tendenciją.

Neseniai radikaliai pakeistas „Dacia“ logotipas, vaizduojantis dvi stilizuotas besibučiuojančias D raides, pranašavo radikalius dizaino pokyčius, ir, atrodo, tai pildosi. Masyvūs buferiai, slenksčius bei duris saugančios ir ratų arkas juosiančios plastikinės detalės yra ne tik funkcijos, bet ir dizaino elementai, tarsi kviečiantys nebijoti išsipurvinti. Priekinių žibintų LED juosteles pratęsia per variklio groteles bėgantys punktyrai, kuriuos lyg sename vaizdo žaidime „Pac Man“ kėsinasi praryti logotipo elementai. Kad ir kaip žvelgsi, iš galo, šono ar priekio, „Duster“ atrodo tikrai dailiai.

Gamintojai
„Dacia Duster“.

Nors keičiantis kartoms automobiliai, kaip ir žmonės, paprastai gerokai ūgteli, naujasis „Duster“ nuo pirmos iki trečios kartos pailgėjo ir praplatėjo nesmarkiai, o ratų bazė kiek sutrumpėjo. Galbūt saugo nišą kitąmet planuojamam didesniam „Dacia Bigster“?

Bet lipkime vidun. Čia irgi leista pasiautėti dizaineriams ir išvaduoti „Duster“ nuo tarnybinio automobilio prakeiksmo. Stilius pratęsia tai, ką matėme lauke. Aštrios, drąsios linijos. LED šviestuvų formą atkartoja elementai ant ventiliacijos grotelių.

Brangesnės versija gauna 10 colių multimedijos ekraną, šalia kurio yra laikiklis mobiliajam telefonui. Jis – vienas iš YOUCLIP sistemos elementų. Tai šeši taškai automobilio salone ir bagažinėje, prie kurių galima pritvirtinti planšetes gale sėdintiems mažiesiems keleiviams, puodelių laikiklius, kabliukus rankinėms, batams ir pan. Muldimedijos sistema belaidžiu ryšiu poruojasi su išmaniaisiais telefonais, tad tas telefono laikiklis, kurio vietoje galima įstatyti padėklą kavos puodeliui, matyt, skirtas ne itin išmaniems vairuotojams. Bet pati YOUCLIP sistema suteikia ir žavesio, ir naudos.

Gamintojai
„Dacia Duster“.

Interjero plastikas kietokas, maži galiniai kilimėliai galiausiai atsidurs po priekinėmis sėdynėmis, tačiau visa tai yra kaina už mažus skaičius automobilio kainoraštyje. Be to, 20 proc. plastiko yra perdirbta, tačiau daugiau jo išorėje nei viduje.

Bagažinės tūris svyruoja nuo 349 iki 474 litrų, priklausomai nuo variklio ir varančiųjų ratų skaičiaus, nes dalį jo tenka paaukoti baterijai, didesnei pakabai ar dujų bakui.

Kaip jis važiuoja?

Dalį paslapties apie variklius jau atskleidėme aprašydami bagažinės tūrį. Lietuvoje bus galima rinktis priekiniais arba visais varančiaisiais ratais 130 AG benzininį motorą su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, 100 AG benzinu ir suskystintosiomis naftos dujomis (LPG) maitinamą versiją su priekiniais varančiaisiais ratais ir tokia pat mechanine pavarų dėže bei 140 AG benzininį hibridą su automatine pavarų dėže ir priekiniais varančiaisiais ratais.

Nė vienas jų nėra nei labai greitas (maksimalus greitis 160–180 km/val.), nei dinamiškas (130 AG versija iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,9 sekundės, hibridas – per 10,1 sekundės, o kiti dar vangesni).

Kiekviena iš keturių versijų ras savo pirkėją. Benzino ir LPG degalų bakuose kartu sudėjus telpa beveik 100 litrų, o su 8 litrų 100 km nesiekiančiomis mišriomis sąnaudomis galėsite nuvažiuoti gerokai daugiau nei tūkstantį kilometrų taip ir neužsukę į degalinę. Ūkininkai, miškininkai, apaugos ir avarinių tarnybų darbuotojai turėtų sėsti prie visais varančiaisiais ratais varomų modelių. Hibridai tiktų jaunoms šeimoms, kurios svajoja apie naują SUV, bet pernelyg sklaidytis neleidžia būsto paskola. Tai galėtų būti ir antrasis šeimos automobilis, ypač tinkantis laisvalaikiui ir kelionėms į sodybą.

Foto galerija.: new_000334127_0

„Dacia Duster“ bandėme Lenkijos greitkeliuose, užmiesčio keliuose ir šiek tiek miško žvyrkeliuose. Niekur jis nesijautė svetimas. Net ir pasiekus 130 km/val. greitį neerzina nei padangų, nei vėjo keliamas triukšmas. Pakaba kieta ir paklusni, keliai Lenkijoje nepriekaištingi, tad ji neturėjo progos susikompromituoti, o išriedėjus į žvyrkelį, padedant ir aukštoms padangoms, gana sėkmingai tvarkėsi su duobėmis. Mechaninė pavarų dėžė kiek erzino, nes neatrodė labai tiksli, nors beveik visada bandydamas vien hibridus ir elektromobilius nuo tokios paprasčiausiai atpranti. Bet palikime su mechaninėmis dėžėmis vargti tuos, kurie už tai gauna algą. Privatiems pirkėjams, ne įmonėms, be didesnių išlygų rekomenduotume hibridą.

Kodėl verta pirkti?

„Dacia Duster“ kaunasi mažų SUV kategorijoje, kur konkurencija itin didelė, bet kartu tarsi yra žuvis iš kito tvenkinio. Gal tik „Jeep Renegade“ ar „Suzuki Jimny“ turi ne mažiau bekelės slampinėtojo dvasios, bet „Duster“ išsaugo svarbiausią savo kozirį – kainą.

Gamintojai
„Dacia Duster“.

Pigiausia „Essential“ versija dujomis ir benzinu varomu 100 AG varikliu kainuoja 17 690 eurų. Plieniniais 16 colių ratlankiais, be didelio multimedijos ekrano, be galinės vaizdo kameros, be automatinio kondicionieriaus ir dar kelių patogumų jis leis džiaugtis sutaupytais eurais automobilių salone ir degalinėje. Modelis visais varančiaisiais ratais ir gana gausia „Extreme“ versija kainuoja 24 590 eurų. Kainoraščio paskutinėje eilutėje „Journey“ hibridas už 25 790 eurų. Pridėkite 440 eurų už parkavimo paketą ir 700–770 eurų už patinkančią spalvą ir neviršysite 27 tūkst. už automobilį su būtiniausia šių dienų komforto ir saugumo įranga, į kurį gatvėje atsisuks praeiviai. Nors ne kiekvienas ir ne kasdien.

Verdiktas. „Dacia Duster“ tapo nepalyginti stilingesnis, hibridinis, bet su vis dar patrauklia kainos etikete.

Privalumai

Trūkumai

2024 06 12 00:10
Spausdinti