Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) antrinė įmonė „LTG Infra“ suplanavo Kauno intermodalinio ir krovos terminalų plėtrą bei pritaikymą kariniam mobilumui, kuri kainuos apie 26,5 mln. eurų.
Terminalai plečiami norint maksimaliai išnaudoti jų galimybes, o darbus ketinama baigti iki 2027-ųjų, pranešė „LTG Infra“.
„Siekiant visiškai išnaudoti turimus terminalo pajėgumus, aktyviai dirbame ties geresniu krovinių srautų ir terminalo veiklos planavimu. Taip pat įgyvendiname projektus, kad galėtumėme sparčiau didinti terminalų krovos apimtis ir patenkinti augančius vežėjų poreikius, pasiūlyti naujų paslaugų“, – pranešime sakė „LTG Infra“ terminalų valdymo ir plėtros vadovas Ramūnas Dokšas.
Teigiama, kad Kauno intermodalinis terminalas planuoja įsigyti konteinerinį krautuvą ir terminalinį vilkiką, jame numatyta rekonstruoti 6 tūkst. kvadratinių metrų dangos, įrengti beveik 50 vietų puspriekabių stovėjimo aikštelę. Jis taip pat bus pritaikytas spartesniam karinės technikos pervežimui geležinkeliu.
Plėtrai, kurią planuojama užbaigti iki 2027 metų, numatyta 26,5 mln. eurų investicijų. Pusė šios sumos – 13,3 mln. eurų – bus skiriama iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės, likusi dalis – iš valstybės biudžeto.
Pasak R. Dokšo, po plėtros Palemone esančių terminalų pajėgumų apimtis padidės tris kartus, o jau šiemet planuojama juos padvigubinti.
Pernai jame perkrauta daugiau nei 26,2 tūkst. standartizuotų konteinerių (TEU), šiemet pradėti reguliarūs pervežimai į Duisburgą Vokietijoje, terminalus Lenkijoje. Planuojama, kad iki 2030 metų krovinių apimtys turėtų siekti beveik 300 tūkst. TEU.