Į karštųjų hečbekų vakarėlį šis padalinio „Renault Sport“ kūrinys atvažiavo kiek pavėlavęs.
Debiutavęs prieš penkiolika metų „Megane R.S.“ jau sulaukė trečiosios kartos, tačiau palyginti su penktąją dešimtį įpusėjusia šio segmento legenda „Volkswagen Golf GTI“, prancūzų modelis dar neišaugo iš paauglystės. Bet tik skaičiuojant jo metus, o ne reputaciją. R.S. serijos modeliai automobilių pasaulyje dažniausiai yra tie, į kuriuos lygiuosi kiti, o ne atvirkščiai.
Prieš keletą metų žurnalas „TopGear“ geriausiu Baltijos šalių automobiliu išrinko antros kartos „Renault Megane R.S. 275 Trophy“, karščiausią antrosios R.S. kartos modifikaciją. Teko būti komisijos nariu ir šiuo automobiliu įveikti ne vieną atkarpą Lietuvos, Latvijos ir Estijos keliais. Daugiausiai apie šią pažintį papasakotų kaulai ir raumenys, jautę kiekvieną asfalto siūlę ir duobutę – vairuotojas tarsi suauga su automobiliu, tiksliai ir akimirksniu vykdančiu jo komandas, į kraują pumpuojančiu adrenaliną, kuris virsta tikruoju vairavimo malonumu. Tai inžinerijos šedevras, tačiau vargu ar juo norėtumei kasdien važinėti į darbą ir ne tik dėl didelių degalų sąnaudų.
Tad galbūt dėl to trečiosios kartos „Megane R.S.“ tapo labiau chameleonišku, bandančiu prisitaikyti prie vairuotojo kasdienybės, bet neaukojančiu R.S. genų. Tiesa, ištikimiausi „Megane R.S.“ gerbėjai dar laukia karščiausios versijos „Megane R.S. Trophy-R“, kuria bus pradėta prekiauti metų pabaigoje, o šių automobilių bus pagaminta vos 500. Šis modelis apginkluotas 300 AG variklį, jo kėbulas yra lengvesnis 130 kg už standartinį, pasitelkta daugiau aerodinaminių gudrybių. Belgijos „Spa-Francorchamps“ lenktynių trasoje „Megane R.S. Trophy-R“ vos prieš keletą dienų pagerino visų laikų priekiniais ratais varomų serijinių automobilių rato rekordą.
Bet grįžkime prie automobilio, kuris jau laukia pirkėjo salone.
Foto galerija: old_000204063_0
Kaip jis atrodo?
Didžiausia naujovė, kad „Megane R.S.“ dabar gaminamas penkerių durų kėbulu. Trijų durų versijos nėra, nors jo pirmtakai buvo tik triduriai. Turbūt būtų sunku pasiųsti stipresnį signalą pirkėjams, kad nepaisant po variklio dangčiu sunkiai telpančios jėgos, šis automobilis gali būti naudojamas kasdien.
Bagažinė erdvi, galinės sėdynės gali būti nulenkiamos, jei prireiktų įgrūsti didesnė krovinį. Tiesa, standartinio „Megane“ bagažo skyrius kiek gilesnis, nes R.S. teko paaukoti garso sistemos stiprintuvui ir milžiniškam duslintuvo vamzdžiui, integruotam į galinio bamperio vidurį.
Nuo standartinio modelio R.S. skiria kitokio rašto variklio grotelės, įmantresni rūko šviesų žibintai, įvairūs chromo elementai, ortakiai bei daugybė R.S. ženkliukų išorėje ir viduje.
Salone tęsiamas siužetas: sportinis vairas ir sėdynės sudygsniuoti raudonais siūlais, raudonomis detalėmis papuošta pavarų svirtis, o spustelėjus „Start“ mygtuką krauju apsipila ir prietaisų skydo ekranas. Tačiau tikrąjį automobilio charakterį išduoda iš duslintuvo sklindantis sproginėjantis garsas.
Foto galerija: old_000204063_1
Kaip jis važiuoja?
„Renault Megane R. S. Trophy“ su 300 AG varikliu yra galingiausias naujosios „Megane R.S.“ serijos modelis. Taip pat galima pasirinkti 280 AG variklį. Abu motorai gali būti derinami ir su mechanine, ir su automatine pavarų dėže, o silpnesnioji versija turi dvi skirtingas važiuoklės modifikacijas – kasdienai labiau pritaikytą „Sport“ ir lenktynių trasai skirtą „Cup“. Mes išbandėme „Trophy“ su 300 AG varikliu ir automatine pavarų dėže.
Vairuotojas gali pasirinkti vieną iš keturių automobilio elgesio režimų, o penktąjį susikonfigūruoti pats. „Neutral“ ir „Comfort“ verčia pavarų dėžę elgtis kuo švelniau, „Sport“ sustiprina variklio garsą ir greičiau perjunginėja pavaras, o „Race“ paaukoja paskutinius komforto trupinius ir pavaras junginėja dar greičiau. Automatinę pavarų dėžę galima valdyti už vairo įrengtomis lopetėlėmis, o staigiai stabdant automobilį ir laikant nuspaustą pavarų perjungimo svirtelę, automobilis automatiškai parinks kelias laipsniais žemesnę tinkamiausią pavarą staigiam spurtui. „Sport“ režimu automobilis tampa pastebimai kietesnis, vairas sunkesnis, uždelsiami elektroninės stabilumo kontrolės (ESP) veiksmai. „Race“ visiškai išjungia ESP, kontrolę palikdama pačiam vairuotojui.
„Megane R.S.“ įdiegta visų vairuojančių ratų sistemą 4CONTROL, kurios pagalba automobilis valdomas ir priekiniais, ir galiniais ratais. Važiuojant mažu greičiu galiniai ratai pasukami priešinga priekiniams kryptimi, suteikdami automobiliui daugiau manevringumo. Realiame gyvenime tai padėtų lengviau apsisukti siauroje gatvėje, tačiau R.S. pasaulyje tai padeda tiksliau įveikti aštrius posūkius. Važiuojant dideliu greičiu priekiniai ir galiniai ratai posūkyje pasisuka ta pačia kryptimi padidindami automobilio stabilumą. Galinių ratų pasukimo kryptis perjungiama pasiekus 60 km/val., o „Race“ režimu – net 100 km/val. greitį.
Automobilyje sumontuotas 1,8 litro turbo variklis su tiesioginiu įpurškimu, turintis dvi 280 ir 300 AG versijas. Ir mechaninė, ir dviejų sankabų automatinė pavarų dėžės yra šešių laipsnių, o automatas nė kiek nenusileidžia vikrumu. Iki 100 km/val. „R.S. Trophy“ įsibėgėja per 5,7 sekundės, o silpnesnės versijos pagreitis vos viena dešimtąja sekundės mažesnis.
Gamintojai tikina, kad 100 km nuvažiuoti reikės vidutiniškai septynių litrų benzino, tačiau vargu ar taip ir nutiks. Šiuo automobiliu norisi važiuoti sportiškiau, tad teks susitaikyti su tuo, kad degalų lygio rodyklė smuks tiesiog akyse.
Foto galerija: old_000204063_2
Kodėl verta pirkti?
Vargu tai būtų tinkamas sprendimas „Megane R.S.“ pasirinkti vieninteliu automobiliu. Nebent esate benzino prisiuostęs vienišius. Tačiau tai gali būti antras automobilis šeimoje, skirtas smagiems pasivažinėjimams savaitgalį ir retsykiais atliekantis įprastos transporto priemonės funkcijas.
Bet iš tiesų mes kalbame apie 300 AG po variklio dangčiu turintį hečbeką, todėl kainą padalinkime iš arklių skaičiaus ir atrasime gundantį pasiūlymą laimę prie vairo patiriančiam žmogui. Pigiausia 280 AG versija su mechanine pavarų dėže kainuoja kiek daugiau nei 29 tūkst., už 20 papildomų arklių ir automatinę pavarų dėže teks pakloti dar šešis tūkstančius eurų.
Standartinės įrangos sąrašas turtingas, tačiau jei automobilį gainiosite ne tik lenktynių trasoje, rezervuokite kiek daugiau nei tūkstantį multimedijos sistemai su „Bose“ garsiakalbiais bei parkavimo davikliais su vaizdo kamera. Net ir patyrę vairuotojai kartais apibraižo ratlankius į kelkraščio bortelius.
O kokios alternatyvos? Jų nėra daug. „Golf GTI“ brangesnis ir išspaudžia vos 245 AG. „Golf R“ pasiekia 300 AG, bet kaina gerokai perlipa 40 tūkst. eurų. Netrukus turėtų pasirodyti naujas 280 AG „Ford Focus ST“, kuris atrodys tikrai šauniai ir, sunku abejoti, smagiai važiuos. Nuobodžiau atrodantys, bet pigesni egzemplioriai slepiasi „Hyundai“ garaže. „Hyundai i30 N“ 275 AG versija kainuoja beveik 29 tūkst. eurų, bet neturi automatinės pavarų dėžės. Atrodo, prilygti „Megane R.S.“ iš tiesų nėra taip paprasta.