NAUJOJO ŠVEDO LAUKĖM AMŽINYBĘ, BET VERTĖJO: JIS STULBINANČIAI GRAŽUS, SAUGUS IR PRAKTIŠKAS.
Kas tai?
Žurnalo „TopGear Lietuva“ metų automobilis, ir tuo viskas pasakyta. Antra legendinio saugaus ir erdvaus šeimų numylėtinio karta iš pirmtakų neperėmė nė vienos detalės – nauja net „Volvo“ emblema. Nors bendrovę „Volvo“ valdo kinai, nieko rytietiško čia nėra – jis švediškas nuo Toro kūjį primenančių žibintų iki mėlynai geltonų vėliavėlių, įsiūtų į sėdynių atlošus. Visiškai nauja SPA platforma, varikliai ir interjeras sukurti Skandinavijoje. Gamintojai pasukus drąsiu keliu ir nusprendus XC90 naudoti tik skersai sumontuotus 4 cilindrų variklius, atsirado galybė vietos salone, tad galima drąsiai rinktis septynvietę versiją.
Vairavimas
Nereikėtų stebėtis, kad į šeimas orientuotas visureigis pirmenybę teikia ne sportiškumui, o komfortui. Valdymo pojūčiu skųstis negalime, tačiau čia svarbiausia – keleivių patogumas. Su papildomai užsakoma pneumatine pakaba prošvaisa padidėja tiek, kad galima pervažiuoti kelmą, be to, automobilis pernelyg nesvyra posūkiuose ir yra neutraliai vairuojamas. Visos versijos varomos tik keturiais ratais. Jau minėjom, kad motorai – visi vienodi: tai 2 litrų agregatai su įvairiu galią didinančių turbinų ar elektros variklių kiekiu. Dyzelinės versijos skamba šiurkštokai, bet yra taupios ir gana smagios, o pageidaujantiems maksimalios traukos ir taupumo siūlomas 407 AG iš tinklo įkraunamas hibridas, sunaudojantis vos 2,1 litro benzino 100 km nuvažiuoti.
Interjeras
Modernus skandinaviška dvasia persmelktas salonas pakeri jau pirmą sykį į jį pažvelgus. Viskas dvelkia aukščiausia kokybe. Ypač įspūdingai atrodo porėto, neblizgaus medžio apdaila, šlifuoto aliuminio akcentai durelėse ir prietaisų skydelyje ar deimantus primenantys užvedimo ir važiavimo režimų parinkčių jungikliai. Prietaisų ciferblatus pakeitė vientisas didžiulis ekranas, o centre pūpso vertikalia planšete virtusi multimedijos sistema – prie jos reikia priprasti, tačiau vėliau valdymas tampa intuityvus. Galite užsisakyti septynvietę versiją – gale nesunkiai įsitaisys net paaugliai, o bagažinė vis vien bus kaip standartiniuose hečbekuose.
Nauda
Jau bazinė „Momentum“ versijos įranga yra gausi: gaunate 8 pavarų automatinę dėžę, VVR sistemą, dviejų zonų automatinę klimato kontrolę, parkavimo daviklius ir adaptyviuosius šviesdiodžių priekinius žibintus. Tačiau dauguma pirkėjų renkasi „Inscription“ versiją su elektra reguliuojamomis odinėmis sėdynėmis ir kitais prabangos atributais. Ekspertai prognozuoja, kad antrinėje rinkoje XC90 išlaikys didesnę vertę nei varžovai iš BMW bei „Mercedes“ stovyklų. Tai liudija, koks įstabus šis modelis.
VISKAS, KĄ TURITE ŽINOTI
SPECIFIKACIJA
Įrangos lygiai „Momentum“, „Inscription“, „R Design“, „Excelence“
Varikliai Benzininiai 2.0T 254 AG, 2.0T 320 AG; dyzeliniai 2.0 190 AG, 2.0 225 AG; hibridinis 2.0T 407 AG
Matmenys I, P, A (mm): 5052, 1968, 1741
Garantija 3 metai
NCAP 5/5 MŪSŲ PASIRINKIMAS
„D5 Inscription 7“ Pasirinkite galingesnį dyzelį, prabangesnę versiją, 7 sėdimas vietas ir murksite lyg patenkintas katinas.
Kaina 63 543 €
Galia 225 AG
Sukimo momentas 470 Nm
Degalų sąnaudos 5,7 l/100 km
CO2 149 g/km
0–100 km/val. per 7,8 sek.
Didžiausias greitis 220 km/val.
KONKURENTAI
„Mercedes-Benz GLE“ BMW X5 „Audi Q7“
TG KORTA
„Audi A6 Allroad Quattro“ ir mėnesiniai autobusų bilietai dviem vyriausiems vaikams.
KAINA
Nuo 58 906 € (2.0T 254 AG „T5 Momentum“) iki 82 900 € (2.0H 407 AG „T8 Inscription“)
VERDIKTAS 9/10
UŽ: trūkumų sugalvoti sunku – naujasis XC90 beveik tobulas.
PRIEŠ: pneumatinė pakaba turėtų būti standartinės įrangos dalis.
Nuostabus „Volvo“ šeimamobilis šluosto nosį visiems konkurentams.