Eismo pažeidėjams nepavyks išsisukti nuo baudų, net jei pažeidimą jie padarė ne Lietuvoje. Europos Parlamentas (EP) trečiadienį atnaujino taisykles, kurios įpareigos ES valstybes glaudžiau bendradarbiauti keičiantis informacija apie pažeidimus ir nustatant nedrausmingus vairuotojus.
Iki šiol už 40 proc. kelių eismo pažeidimų, kuriuos padaro užsienio vairuotojai, baudos nepasiekia.
„Siekdamos padidinti kelių eismo saugumą, ES valstybės turi stiprinti bendradarbiavimą ir turėti veiksmingas priemones kelių eismo pažeidėjams iš užsienio valstybių nubausti. Atnaujintos taisyklės padės tai pasiekti, bet kartu bus naudingos ir vairuotojams, kurie turės gauti informaciją apie pažeidimą per nustatytą laiką savo kalba ir su paaiškinimu, ką daryti nepripažįstant pažeidimo. Be to, draudimas privačioms bendrovėms išieškoti baudas apsaugos vairuotojus nuo apgaulingų pranešimų ir asmeninių duomenų nutekinimo“, – EP pranešime spaudai cituojamas europarlamentaras Kosma Złotowskis, kuris kuravo šį klausimą.
Pagal atnaujintas taisykles, gavusios informaciją apie pažeidėją, ES valstybės turės per du mėnesius atsakyti į tarpusavio pagalbos prašymą. Be to, valstybei, kurioje padarytas kelių eismo pažeidimas, paprašius, baudos išieškojimą galės perimti valstybė, kurioje vairuotojas gyvena nuolatos, tačiau su sąlyga, kad bauda yra didesnė nei 70 eurų. Taip pat išplečiamas pažeidimų, kurie inicijuotų tarptautinį bendradarbiavimą, sąrašas. Be informacijos apie greičio viršijimą, vairavimą neblaiviam ir važiavimą per raudoną šviesoforo signalą, ES valstybės turėtų keistis duomenimis apie užsienio vairuotojų pavojingą parkavimą, pavojingą lenkimą, ištisinės juostos kirtimą ar pasišalinimą iš įvykio vietos sužalojus asmenį.
Naujosioms taisyklėms pritarė dauguma EP narių. Visi Lietuvos atstovai EP, išskyrus Viktorą Uspakichą, kuris nedalyvavo sesijoje, taip pat palaikė pasiūlymą. Kad naujosios taisyklės įsigaliotų, dar reikalingas formalus ES Tarybos pritarimas. ES valstybės turės 30 mėnesių pasiruošti jas taikyti.
Anksčiau EP palaikė siūlymą, kad dėl sunkių kelių eismo taisyklių pažeidimų, pavyzdžiui, didelio greičio viršijimo ar vairavimo išgėrus, būtų apribota teisė vairuoti visoje ES – kuomet vienoje šalyje atimtas vairuotojo pažymėjimas, nebūtų išduodamas kitoje šalyje.