Meniu
Prenumerata

pirmadienis, kovo 31 d.


KOMENTARAS
Ar dirbtinis intelektas 2030 m. pakeis įmonių administratorius?
Rolandas Motieka
Asmeninis archyvas
R. Motieka.

Pasak britų leidinio „The Guardian“, dirbtinis intelektas (DI) gali pašalinti nuo 1 iki 3 milijonų privačiojo sektoriaus darbo vietų Jungtinėje Karalystėje per artėjančius dešimtmečius. Leidinyje taip pat teigiama, kad ilgalaikis nedarbo didėjimas bus santykinai nedidelis, nes tikimasi, kad DI sukurs naujas darbo vietas ir skatins ekonomikos augimą.

Nors kai kurie tyrimai prognozuoja reikšmingą darbo vietų praradimą, kiti pabrėžia, kad DI gali papildyti žmogaus darbą, o ne jį pakeisti, kas gali lemti darbo funkcijų pokyčius, o ne visišką darbo vietų praradimą.

Transformuojasi į pokyčių ambasadorius

Lietuvos organizacijos, keičiantis verslo aplinkai ir technologijoms, taip pat vis dažniau susiduria su būtinybe transformuotis. Transformacijos procese netikėtai svarbų vaidmenį įgyja specialistai, kuriuos įpratome matyti kaip tradicinių funkcijų vykdytojus – administratoriai. Naujausi tyrimai ir rinkos tendencijos atskleidžia, kad administratoriaus pozicija šiuolaikinėje organizacijoje transformuojasi iš užduočių vykdytojo į strateginį partnerį ir pokyčių ambasadorių.

Praktikoje matome, kaip administratoriai sėkmingai prisiima naujas atsakomybes ir vaidmenis. Jie perima organizacijų vidinės komunikacijos koordinavimą, įskaitant naujienlaiškius ir intraneto platformų administravimą. Kai kurie aktyviai prisideda prie organizacijos įvaizdžio formavimo socialiniuose tinkluose, tapdami skaitmeninės komunikacijos ekspertais. Kiti prisiima didesnį vaidmenį klientų aptarnavimo procesuose, tapdami pirmuoju kontaktiniu tašku ir sprendžiantys sudėtingesnius atvejus, kuriems anksčiau būdavo pasitelkiami vadovai.

Taps tarpininkais tarp technologinių sprendimų

Administratoriaus profesijos transformaciją skatina keletas esminių veiksnių. Pirmiausia, DI ir automatizacijos plėtra perima rutinines užduotis: dokumentų tvarkymą, kalendorių valdymą, standartinių laiškų rašymą. Antra, nuotolinio darbo paplitimas sukūrė naujus iššūkius organizacijų vidinei komunikacijai ir procesų koordinavimui. Trečia, augantis dėmesys klientų patirčiai reikalauja profesionalesnio ir efektyvesnio pirmojo kontakto su organizacija.

Technologinė revoliucija neaplenkia ir Lietuvos. Įmonės vis dažniau investuoja į dokumentų valdymo sistemas, verslo procesų automatizavimą ir DI įrankius. Šiame kontekste administratoriai turi unikalią galimybę tapti tarpininkais tarp technologinių sprendimų ir žmogiškųjų poreikių – jie geriausiai supranta organizacijos procesus ir gali labiausiai prisidėti prie jų skaitmeninės transformacijos.

DI ir automatizacijos plėtra keičia rutinines užduotis

Tradiciškai administratoriai yra atsakingi už dokumentų tvarkymą, korespondencijos valdymą, susitikimų planavimą. Šiandien šios funkcijos transformuojasi:

Futuristinis žvilgsnis: administratorius 2030-aisiais

Žvelgiant į ateitį, 2030-aisiais administratoriaus profesija Lietuvos organizacijose dar labiau transformuosis. Šiandieniniai administratoriai turi unikalią galimybę tapti šios transformacijos lyderiais. Tam reikia jau dabar skatinti DI transformaciją organizacijose.

Rolandas Motieka yra mokymų įmonės „Countline“ direktorius

2025 03 20 10:28
Spausdinti