2024-aisiais neišvengiamai didės konkurencinė kova dėl talentų pritraukimo.
Įprastai šios srities naujoves daugiausiai nulemia verslo sektoriaus augimas, besikeičiantys reikalavimai ir nauji atrankos specialistų taikomi įgūdžiai. Šie metai – ne išimtis.
Apžvelkime penkias svarbiausias tendencijas, kaip aukščiausio lygio vadovų bus ieškoma šiais metais.
Dirbtinio intelekto ir duomenų analizės naudojimas
Konsultantai vis dažniau atrankoms pasitelks dirbtinį intelektą ir duomenų analizę. Šios technologijos bus naudingos pradedant laisvos darbo vietos paieškos strategijos kūrimu ir baigiant kandidatų atitikimo įmonės vertybėms ir kultūrai vertinimu. Siekiant sėkmingos ateities verslo pasaulyje, būtina prisitaikyti prie šių tendencijų ir mokėti jas perprasti.
Svarbiausios trys raidės
Lygybė, įvairovė ir įtraukti (angl. Equality, diversity and inclusion, EDI) jau seniai tapo itin aktualia verslo tema. Norint visapusiškai įgyvendinti EDI vadovų paieškos srityje, būtina neapsiriboti vien tik formaliomis procedūromis, bet sutelkti dėmesį į kiekvienos asmenybės tobulėjimo skatinimą.
Lygybė užtikrina vienodas galimybes visiems kandidatams, nepriklausomai nuo jų kilmės. Įvairovė praturtina perspektyvas, todėl įmonė gali veiksmingiau spręsti sudėtingus uždavinius. Įtrauktis apima aplinkos, skatinančios visos įmonės sėkmę, kūrimą.
Nuotoliniai darbo pokalbiai
2024 m. išliks aktualia nuotolinio darbo modelių tendencija. Konsultantai vis dažniau naudos virtualius pokalbius ir vertinimo įrankius, kad galėtų veiksmingai dirbti su kandidatų iš viso pasaulio grupėmis.
Ši tendencija atspindi būtinybę prisitaikyti prie šiuolaikinės darbo aplinkos ir pritraukti geriausius talentus nepriklausomai nuo jų buvimo vietos.
Naudojantis vaizdo pokalbiais, o ne gyvais susitikimais, vidutinis kandidato radimo ir patvirtinimo laikas gali sutrumpėti iki 30 proc.
Taip pat toliau išliks tendencija rengti gyvus baigiamuosius pokalbius tarp kandidato ir užsakovo.
Minkštieji įgūdžiai ir emocinis intelektas
Viena iš permainų vadovų paieškos srityje – didesnis dėmesys kandidatų minkštųjų įgūdžių (angl. Soft skills) ir emocinio intelekto vertinimui.
Be profesinių savybių, atrankų konsultantai daugiausia dėmesio skirs vadovavimo įgūdžiams, lankstumui ir gebėjimui prisitaikyti komandoje patikrinti.
Nuotolinio darbo autonomija reikalauja, kad darbuotojai gebėtų savarankiškai valdyti laiką, išvengti perkrovos ir kontroliuoti darbo ir asmeninio gyvenimo balansą.
Aktyviam bendravimui, ypač virtualioje aplinkoje, reikia, kad darbuotojai gerbtų kolegų asmenines ribas ir išsiugdytų skaitmeninio etiketo įgūdžius. Ypač svarbi tampa empatija. Gebėjimas parodyti rūpestį kolegomis, atsižvelgiant į stresą ir iššūkius, padeda kurti draugišką atmosferą ir didina darbuotojų vertingumą pokyčių ir iššūkių akivaizdoje.
Įmonės, rodančios rūpestį darbuotojų psichikos sveikatai, į priedus įtraukia priedą psichikos sveikatai – kompensuojamą vizitą pas terapeutą darbuotojo pageidavimu.
Darbdavio prekės ženklo kūrimas ir kandidatų patirtis
Svarbus vadovų paieškos aspektas yra įmonės darbdavio prekės ženklo kūrimas. Įmonės aktyviai investuos į patrauklaus įvaizdžio kūrimą, kad pritrauktų ir ugdytų gabius darbuotojus. Remiantis „LinkedIn“ 2023 m. duomenimis, įmonės, turinčios stiprų darbdavio prekės ženklą, įdarbino 50 proc. daugiau kandidatų ir 28 proc. sumažino darbuotojų kaitą.
Taigi, personalo prekės ženklo kūrimas ir stiprinimas išlieka svarbiais sėkmingos talentų pritraukimo strategijos elementais taip pat ir 2024 m.
Vadovų paieškos 2024 m. tendencijas lems technologinių naujovių, socialinių ir kultūrinių pokyčių bei strateginių įmonių sprendimų derinys. Sąmoningas ir aktyvus šių tendencijų įgyvendinimas leis įmonėms sustiprinti savo lyderystės potencialą ir užtikrinti sėkmingą plėtrą sparčiai kintančioje verslo aplinkoje.
Kateryna Aleksiuk yra kuri yra „Odgers Berndtson“ projektų vadovė Baltijos šalyse ir Lenkijoje