Išeivijos fotomenininkas, dvasininkas Algimantas Kezys savo nuotraukose tyrinėja architektūrinę erdvę ir žmogaus būtį joje. Ieva Rekštytė su dviem menotyrininkais kalbasi apie vieną iš nedaugelio lietuvių fotografijos klasikų, kuriam būdingas miesto pojūtis.
Žymių amerikiečių architektų duetas Danielis Burnhamas ir Johnas Rootas 1888 m. užbaigė vieną įspūdingiausių savo projektų – „Rookery“ pastatą Čikagos finansų rajone. Prie jo impozantiškos fojė ranką pridėjo kitas architektūros virtuozas Frankas Lloydas Wrightas, o J. Rootas suprojektavo laiptus, jungiančius 2 ir 12 aukštus. Įviji laiptai ir juos įrėminantys turėklai su skrupulingai atsikartojančiais metaliniais ornamentais išsyk tapo pasigėrėjimo objektu. J. Rootas pasistengė, kad ant jų kristų daug natūralios šviesos, o tai XIX a. pabaigoje buvo sunkiai įgyvendinamas uždavinys. Būtent todėl tikroje šviesoje skendintis „Rookery“ interjeras buvo vienas didžiausių ir net šiek tiek laiką pralenkusių architektų pasiekimų.
1967-ieji. Aprašytaisiais laiptais, lengvai prisilaikydama turėklų, kopia elegantiška dama. Mes nežinome, kuo ji vardu. Nežinome, kiek pakopų ji dar įveiks prieš pasiekdama savo tikslą. Galiausiai galime tik spėlioti, ko apskritai jai reikia prabangiame Čikagos verslo rajono pastate. Vargu ar tai žinojo ir pats fotografas, akimirksniu pastebėjęs laiptų spiralės ir moters figūros unisoną.