Į kino teatrus grįžta Vilniaus tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“, kurio programoje – ne tik žinomų režisierių, bet ir debiutantų pavardės. Laurai Čiginskaitei vyriausiasis programos sudarytojas Edvinas Pukšta sako, kad būtent pradedančių kūrėjų filmai būna įdomiausi.
– Šių metų programoje – net 37 pilnametražiai debiutiniai filmai. Į kuriuos pirmiausia atkreiptumėte žiūrovų dėmesį?
– Nusprendėme ir atidarymui pasirinkti pirmąjį režisieriaus Xavier Legrand‘o filmą „Sūnaus globa“. Debiutais nuklota visa „Kino pavasario“ programa, labai džiaugiuosi, kad ji tokia skirtinga. Joje – Kantemiro Balagovo, Aleksandro Sokurovo mokinio, savito braižo filmas „Ankštumas“ apie meilę, kerštą ir atsidavimą – labai giliai paliečiantis kūrinys. „Kino pavasario“ žiūrovams, sekusiems mūsų trumpametražius filmus, taip pat turėtų būti žinomas Andrei Creţulescu: lengviausia jį prisiminti dėl trumpametražio filmo „Ramona“. Su tų pačių aktorių grupe jis sukūrė „Čarlstoną“ – labai keistą ir savotišką romantinę komediją. Tai kelio filmas apie du vyrus, kuriuos likimas ir meilė tai pačiai moteriai susodino į vieną raudoną automobilį.
Taip pat išskirčiau lenkų režisierės Martos Prus kūrinį „Virš galimybių ribos“. Ji – buvusi meninės gimnastikos atstovė, todėl ne veltui savo pirmajame dokumentiniame filme pasakoja tai, ką matė ir turbūt patyrė. Trumpai jį pristatyčiau taip: kiek kainuoja olimpinis medalis?