Meniu
Prenumerata

trečiadienis, gegužės 1 d.


PAŽINTIS
G. Ferrari tobulo scenarijaus paslaptis: nėra konflikto, nebus ir filmo interviu
Agnė Žemaitytė
Fotodiena.lt

Viso pasaulio kino kūrėjus scenarijaus rašymo klausimais konsultuojantis Gualberto Ferrari paslaptimis, kaip prikaustyti kino žiūrovus prie didžiųjų ekranų, jau ne vienus metus dalijasi ir su Lietuvos kino menininkais. Agnei Žemaitytei jis ne tik atskleidė tobulo scenarijaus sudedamąsias dalis, bet ir prisipažino, kodėl vieną ir tą patį kino filmą žiūri kas kelerius metus ir kuri jo scena kaskart išspaudžia ašarą.

– Kodėl scenaristams reikia scenarijaus rašymo konsultanto paslaugų?

– Yra tvirtinančių, kad norint tapti scenarijų rašymo konsultantu visiškai nebūtina pačiam pabūti scenaristo kailyje. Kino pasaulyje tikrai yra scenarijų redaktorių, įvairiausio plauko patarėjų, kurie patys nėra parašę nė menkiausio scenarijaus. Mano įsitikinimu, scenarijaus rašymo konsultantas pats turi būti sukaupęs scenaristo patirties, o bendradarbiaudamas su autoriumi konsultantas ne kartu rašo scenarijų, bet pataria įvairiais aspektais skirtingais rašymo proceso etapais. Toks konsultantas skaito istoriją, išsako savo nuomonę apie pasakojimo koncepciją, apibūdina bendrą įspūdį, charakterius, dramatinę struktūrą.

Kartais mūsų patarimų prireikia gerokai iš anksto. Neretai su istorijos pasakojimo problema susiduriama scenaristui dar neprisėdus prie rašomojo stalo. Tokiais atvejais mums tenka išsiaiškinti, ką jis norės papasakoti. Atrodo, tai labai paprasta, tačiau kartais žmonės sutrinka – jie rašo rašo, bet nežino, ką konkrečiai nori pasakyti.

2024 02 26 06:45
Spausdinti