Asmenukių konkursai, tiesioginės transliacijos internete, suskaitmenintos kolekcijos – to griebiasi kultūros ir meno įstaigos, norėdamos pritraukti ar bent išlaikyti su technologijomis suaugusią auditoriją. Tačiau žengiant į virtualybę joms kyla naujų iššūkių.
Naujas muziejus, ką tik atidaryta ekspozicija ar kino teatruose rodoma filmo premjera – šiandien beveik viskas akimirksniu atsiduria socialiniuose tinkluose. Galima net išgirsti juokaujant: jeigu neturi nuotraukos, negali sakyti, kad buvai – taip tarsi patvirtinama, kad ir kultūriniam gyvenimui keliami nauji reikalavimai.
Bandydami privilioti socialiniuose tinkluose apsigyvenusius lankytojus, muziejai imasi įvairių priemonių – nuo aktorių įgarsintų eksponatų aprašų iki asmenukių konkursų. Šie ne tik sudomina besivaikančius laikų, bet ir tampa nemokama reklama.
Menotyrininkė, „Kaunas 2022“ platformų „Atminties biuras“ ir „Atsibusk, sukrusk“ kuratorė Daiva Citvarienė atkreipia dėmesį į Metropoliteno meno muziejaus (MET) organizuotą kampaniją – fotografijų konkursą „It’s Time We Met“. Kiekvienas, įsiamžinęs MET, galėjo savo fotografijas įkelti į socialinius tinklus, o atrinktos nuotraukos buvo naudojamos šios įstaigos reklamos kampanijoje. Lankytojai pasidalijo beveik tūkstančiu konkurse dalyvavusių fotografijų.