Opera be išrinktųjų
Viktorija Vitkauskaitė
Grahamas Vickas (E. Blaževičiaus nuotr.).
Radikaliu operos reformatoriumi vadinamas Grahamas Vickas į Vilnių atvyko su „Idomenėju“ ‒ jau ne kartą paties statyta W. A. Mozarto opera. Prieš premjerą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre Viktorija Vitkauskaitė su britų režisieriumi aiškinosi, kur glūdi jo radikalumo šaknys.
– 2016 m. rugsėjį Geteborge (Švedija) įvyko jūsų režisuotos operos „Idomenėjas“ premjera. Tai buvo trečias kartas, kai statėte šį kūrinį. Vadinasi, spektaklis Vilniuje – jau ketvirtas?
– Sakyčiau, Vilniuje bus trečias kartas su puse. Florencijoje, Birmingame ir Geteborge pastačiau tris visiškai skirtingus „Idomenėjus“. Vilniuje iš esmės pamatysite spektaklio, kurį sukūriau Švedijoje, adaptaciją. Beje, pagrindinę Idomenėjo partiją premjeroje atliks britų tenoras Paulas Nilonas, dainavęs šioje operoje ir Geteborge.
– Kuo jus taip traukia ši W. A. Mozarto opera, kad nuolat prie jos sugrįžtate?