Lietuvoje 2022 metais 6,7 proc. visų degalų buvo „žalieji“, tuo metu iškastinis kuras Lietuvoje sudarė 93,3 proc. visos transporte sunaudojamos energijos, paskelbė statistikos agentūra „Eurostat“.
„Lietuva pagal atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje toliau rikiuojasi ES šalių sąrašo pabaigoje. Deja, tai yra tas sektorius, kuriame nepaisant deklaruojamų skambių tikslų, neišlipame iš duobės. (...)“, – rezultatus įvertino Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos (LAIEK) prezidentas Martynas Nagevičius.
Skelbiama, kad Latvija (3,3 proc. visų degalų buvo „žalieji“) sąraše užėmė priešpaskutinę poziciją, Estija buvo sąrašo viduryje (8,5 proc.). Vienintelė Švedija jau buvo pasiekusi ES 2030 m. deklaruojamą tikslą suvartoti 29 proc. „žaliųjų“ degalų – šioje šalyje vidurkis siekė 29,2 proc., o visos ES vidurkis fiksuotas ties 9,6 procento.
M. Nagevičius teigimu, „Eurostat“ paskelbti duomenys nestebina, nes jau ne pirmus metus Lietuvos veiksmai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra „kuklūs“.
Anot jo, kelerius metus iš eilės Lietuvai pavyko keliais procentiniais punktais padidinti atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje – didinant atsinaujinančių degalų dalį benzine ir dyzeline. Tačiau M. Nagevičiaus pastebėjo, kad degalai iš atsinaujinančių išteklių – tik viena iš dedamųjų skatinti žaliąją energiją transporto sektoriuje.
„Elektra atsinaujinančių išteklių portfelyje siekia vos 0,08 proc. visos energijos, sunaudotos sektoriuje, biometano dalis Lietuvoje – 0 proc. Norint lygiuotis į Švediją ir kitas pirmaujančias šalis, reikia realių pokyčių ir siekti radikaliai mažinti priklausomybę nuo naftos, skatinant visų AEI rūšių panaudojimą – atsinaujinančių degalų, elektros, o ateityje – ir minėto biometano.(...)“, – įvertino M. Nagevičius.