Įsipareigojimų klientams nesugebėjusi įvykdyti ir veiklą sustabdžiusi nepriklausoma elektros tiekėja „Perlas Energija“ spalį sulaukė daugiau nei 5 tūkst. kitą tiekėją pasirinkusių klientų prašymų kompensuoti kainos skirtumą. Jiems jau išmokėta daugiau nei 70 tūkst. eurų, sako įmonės vadovas.
„Spalį buvo 5078 klientai, kuriems yra patvirtinta 72,5 tūkst. eurų kompensacijų suma. Kiekvienos savaitės pabaigoje vyksta pavedimai, tai didžioji dauguma šios sumos yra išmokėta“, – BNS informavo Vilius Juraitis.
Pasak V. Juraičio, vis dar prognozuojama, jog kompensacijoms reikės apie 2 mln. eurų.
„Mes nežinome, kiek vartotojų, kurie nesikreipė spalį, ketina kreiptis, pavyzdžiui, sausio mėnesį. Primename, kad vartotojai galės kreiptis (dėl kompensacijų – BNS) už keturis mėnesius. Šiuo metu mes prognozės nesame linkę keisti“, – teigė V. Juraitis.
„Matome, kad ir lapkričio pradžioje vartotojai kreipėsi dėl nuo rugsėjo likusių sąskaitų“, – pridūrė jis.
„Perlas Energija“ kitą nepriklausomą tiekėją pasirinkusiems buvusiems klientams iki metų pabaigos kompensuoja skirtumą tarp buvusios fiksuotos kainos ir naujo tiekėjo kainų, bet ne daugiau kaip 6,3 cento už kilovatvalandę.
Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atstovas Paulius Kalmantas BNS teigė, kad kitus tiekėjus iki šiol pasirinko apie 113 tūkst. buvusių „Perlas Energijos“ klientų, dar 19 tūkst. gauna garantinio tiekimo paslaugą, o 46 tūkst. priklauso trečiajam rinkos liberalizavimo etapui ir grįžo į visuomeninį tiekimą.
Anksčiau vieną mažiausių tarifų siūliusi „Perlas Energija“ rugpjūčio 5 dieną pranešė keičianti beveik visų 180 tūkst. klientų sutartis – pasirinkę fiksuotas kainas buvo perkelti į kintamos kainos planą, kurio tarifai priklauso nuo kainos biržoje. Augant elektros kainoms, jos pati negaminanti įmonė tapo nepajėgi vykdyti įsipareigojimų.
Įmonė veiklą sustabdė rugsėjo 1-ąją.