Prieš kelias savaites fiksuotos kainos sutartis vienašališkai pakeitęs elektros tiekėjas UAB „Perlas Energija“ stabdo veiklą.
Bendrovė ketvirtadienio rytą savo klientus informavo, kad elektrą tieks iki rugpjūčio 31 d. bei paragino naują tiekėją pasirinkti iki rugpjūčio 28 d.
„Bendrovė veiks tol, kol išparduos turtą, atsiskaitys su kreditoriais ir kompensuos klientams susidarantį kainų skirtumą. Bendrovės akcininkai negaus jokio „Perlo Energijos“ turto ir uždarbio bendrovei sustabdžius veiklą“, – rašoma laiške klientams.
„Perlo Energijos“ vadovas Vilius Juraitis paaiškino, kad tokį sprendimą priimti paskatino kelių veiksnių visuma.
„Dėl prieš savaitę padaryto sprendimo perkelti klientus į biržos planą praradome klientų ir atsakingų institucijų pasitikėjimą. Esami klientai aktyviai nutraukia sutartis: šiuo metu yra apie 20 000 nutraukimų, matome nutraukimų tempą ir žinome, kad skaičius tik didės, todėl galime būti nepajėgūs tiekti elektros likusiems klientams, jei prarasime didelę dalį turimos klientų bazės. Kreditoriai, iki šiol finansavę mūsų veiklą, tai daryti atsisako“, – teigia V. Juraitis.
Pasak įmonės vadovo, būtent dėl šių priežasčių visumos „Perlas Energija“ sustabdo veiklą dabar, nelaukdama, kol pablogės bendrovės finansinė situacija ir bendrovė nebegalės tiekti paslaugų likusiems klientams.
„Šiandien tokį sprendimą priimame galvodami apie klientus, kuriems dabar dar galime sukurti geriausias įmanomas sąlygas pakeisti nepriklausomą tiekėją. Vėliau tokių sąlygų paprasčiausiai galime neturėti, nenorime tuo rizikuoti“, – tikina V. Juraitis.
Antradienį bendrame Seimo Ekonomikos komiteto ir Energetikos ir darnios plėtros komisijos posėdyje „Perlo Energijos“ vadovas žadėjo šį ketvirtadienį viešai pristatyti sprendimą, kuris „tenkintų visus“.
Tame pačiame posėdyje kalbėjęs energetikos ministras Dainius Kreivys žadėjo „blogiausiu atveju“ visus „Perlo“ klientus nukreipti į visuomeninį tiekimą.
„Vyriausybė yra pasiruošusi bet kuriai įvykių eigai. Blogiausio scenarijaus atveju visi „Perlo Energijos“ klientai patektų į visuomeninį tiekimą. Iki tol kaina būtų kompensuojama iki visuomeninio tiekimo lygio“, – sakė ministras.
Ką daryti „Perlo“ klientams?
„Perlo Energijos“ klientai, kurie priklauso pirmajam arba antrajam mažmeninės elektros rinkos liberalizacijos etapui, nedelsdami, bet vėliausiai iki rugpjūčio 28 d., turėtų pasirinkti naują nepriklausomą tiekėją.
Nutraukti sutarties su „Perlu Energija“ nereikia, ji nutrūks automatiškai, kai klientas pasirašys sutartį su nauju tiekėju. Jei to vartotojas nepadarys, jis pateks į garantinį tiekimą, kol pasirinks kitą nepriklausomą tiekėją.
Kompensuos kainos skirtumą?
„Perlas Energija“ informuoja, kad visiems savo klientams, kurių kainos galiojimas, užfiksuotas sutartyje, dar nėra pasibaigęs ir kurie pasirinks kitą nepriklausomą tiekėją iki rugpjūčio 28 d. arba pereis į visuomeninį tiekimą, įmonė kompensuos elektros kainos skirtumą, t. y. skirtumą tarp kainos, kurią mokėjo „Perlui Energijai“, ir naujojo tiekėjo kainos.
„Kompensavimo mechanizmą vis dar rengiame, apie tai, kaip vyks kompensavimas, informuosime netrukus“, – teigia V. Juraitis.
Vienašališkai pakeitė sutartis
IQ primena, kad rugpjūčio 5 d. šis nepriklausomas tiekėjas paskelbė vienašališkai keičiantis fiksuotas kainas į biržos kainas. Iš viso įmonė yra sudariusi elektros tiekimo sutartis su 180 tūkst. klientų. Daugeliui jų pasiūlyta nauja kaina būtų daugiau kaip dvigubai didesnė, nei numatyta sutartyje.
Rugpjūčio 8 d. Energetikos ministerija kreipėsi į Valstybinę energetikos reguliavimo tarybą ir Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kad būtų pradėtas UAB „Perlas Energija“ veiksmų tyrimas.
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba rugpjūčio 11 d. kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, prašydama inicijuoti viešojo intereso gynimo procesą dėl bendrovės „Perlas Energija“ veiksmų.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba 2022 m. rugpjūčio 10 d. pradėjo UAB „Perlas Energija“ elektros energijos pirkimo–pardavimo ir persiuntimo paslaugos teikimo buitiniams vartotojams sutarčių nagrinėjimą dėl nesąžiningų sąlygų nustatymo.