Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, vasario 29 d.


INDONEZIJOS RINKIMAI
Ar tiktokas padės laimėti Indonezijos prezidento rinkimus?
IQ
Scanpix
Kandidatas į Indonezijos prezidentus Prabowo Subianto.

Prabowas Subiantas jau ne pirmą kartą dalyvauja Indonezijos prezidento rinkimuose, bet iki šiol jam per prezidentinį kelią vis perbėgdavo juoda katė.

P. Subiantas yra gerai žinomas Indonezijos politikas. Nuo 2019 m. jis ėjo gynybos ministro pareigas, o prieš tai užėmė svarbią kariuomenės generolo kėdę. Tačiau jo politinė karjera buvo nusėta kelių garsių kontroversijų – jis kaltinamas žmonių pagrobimu ir kankinimu. Be to, mielą senuką primenantis politikas prieš pat 2019 m. rinkimus viešai apsijuokė, teigdamas, kad Haitis yra Afrikos valstybė: „Mes, indoneziečiai, prilygstame tokioms skurdžioms Afrikos šalims kaip Ruanda, Haitis ir tokioms mažoms saloms kaip Kiribatis, kurių net žemėlapyje nerastume.“

Tačiau dabar, likus vos kelioms savaitėms iki naujų Indonezijos prezidento rinkimų, 72 metų sulaukęs politikas ėmė žertis šalies jaunimo palaikymą. Remiantis vietos tyrimų instituto LSI naujausiais duomenimis, už šį kandidatą turėtų balsuoti per 50 proc. rinkėjų.

Visa paslaptis – rinkimų kampanija socialinėje platformoje „TikTok“. Šiandien P. Subiantas yra labiau atpažįstamas ne dėl savo karinių apdovanojimų, kurių turi bent jau velnio tuziną, bet iš jo šmaikščių socialinių tinklų vaizdo įrašų. Daugelis jaunų indoneziečių, kurie sudaro daugiau nei pusę šalies rinkėjų, apibūdina jį kaip „gemoy“, vietos žargonu tai reiškia „mielas“ arba „žavus“. Tiktoke, instagrame ir kitose platformose paplito įrašai, kuriuose matoma animacinė jo versija ir unikalūs šokio judesiai, primenantys Rytų dvikovas.

Tiktoke kuriamas socialinio populiarumo kultas pykdo kitus į prezidentus kandidatuojančius politikus. Vienas P. Subianto konkurentų Ganjaras Pranowas skundžiasi, kad jaunų rinkėjų nedomina jo politika, bet jiems „labiau patinka“ socialinėse platformose plintantys triukai.

Tokie politiniai triukai neliko nepastebėti ir pačios „TikTok“ valdytojos. Bendrovė tikino bendradarbiaujanti su Indonezijos rinkimų priežiūros agentūra, kad neleistų plisti netikroms naujienoms, bet turima patirtis rodo, kad „TikTok“ kova su dezinformacija yra daugiau butaforinė. Remiantis Niujorko universiteto ir nevyriausybinės organizacijos „Global Witness“ atliktu tyrimu, „TikTok“ leido prasmukti didžiausiam melagingų politinių reklamų procentui, palyginti su kitomis socialinėmis medijomis (įskaitant „YouTube“ ir „Facebook“) per Amerikos vidurio kadencijos rinkimų kampaniją 2022 m.

Indonezijos prezidento rinkimai vyks vasario 14 d.

2024 02 02 13:24
Spausdinti