Rusijos dujų gigantui „Gazprom“ priklausantis vamzdynus jūroje klojantis laivas „Akademik Čerskij“, techniškai galintis užbaigti tiesti antrąjį eksporto dujotiekį iki Vokietijos „Nord Stream 2“, iš Mukrano uosto plaukia į Kaliningradą, rodo pasaulinės jūrų laivų vietos nustatymo sistemos duomenys.
„Akademik Čerskij“ į Kaliningrado uostą turėtų atplaukti spalio 7-ąją, skelbia Rusijos naujienų agentūra „Interfax“.
Jos žiniomis, Kaliningrado uoste yra prišvartavę du tiekimo laivai – „Ivan Sidorenko“ ir „Ostap Šeremeta“, kurį Rusijos karinio kontingento anklave prie Baltijos jūros vadovybė vadina „Nord Stream 2“ projekto užbaigimo dalyviais.
„Gazprom“ specialios paskirties laivą „Akademik Čerskij“ iš Tolimųjų Rytų per Pietryčių Azijos pakrantes, Indijos vandenyną, Sueco kanalą, Viduržemio jūrą, Gibraltaro sąsiaurį, Atlando vandenyno rytinę dalį į Baltijos jūrą nukreipė šių metų kovą. Nuo to laiko jis stovėjo Mukrano uoste ar jo prieigose. Praėjusį mėnesį iš šio Vokietijos uosto išplaukė vamzdžius gabenantis laivas-barža „Fortuna“.
„Gazprom“, kuris yra vienintelis faktinis „Nord Stream 2“ projektą vystančios bendrovės akcininkas, daugiafunkcinį statybos laivą, kuris anksčiau vadinosi „Jascon 18“, įsigijo 2015 metais, o pernai jį gerokai patobulino.
10 mlrd. eurų vertės projektas „Nord Stream 2“ JAV sankcijų išplėtimo akivaizdoje yra įstrigęs ties 94 proc. įgyvendinimo.
2019-ųjų gruodžio 20-ąją JAV prezidentui Donaldui Trumpui paskelbus sankcijas „Nord Stream 2“, šio dujotiekio tiesimas Šveicarijos bendrovės „Swiss Allseas“ trimis specialiais laivais buvo nedelsiant nutrauktas.
Šiuo metu galiojančios Vašingtono sankcijos nukreiptos prieš laivus, tiesiogiai užsiimančius vamzdžių klojimu po vandeniu. Naujų sankcijų, kurių pritaikymui pritarė abi JAV Kongreso rūmai, taikiniai – laivų draudikai bei aptarnavimo įmonės, atliekančios geodezinius, tranšėjinius, suvirinimo ir kitus darbus. Sankcijos taip pat būtų nukreiptos prieš įmones, vykdančias vamzdynų bandymus ir juos sertifikuojančias, tai yra atliekančios darbus, be kurių vamzdynai negali būti pradėti naudoti.
Praėjusio mėnesio pabaigoje Tarptautinės laivų savininkų savitarpio draudimo klubų grupė (IGP&I) savo nariams rekomendavo „demonstruoti maksimalų apdairumą“ dėl „Nord Stream 2“ projekte dalyvaujančių laivų apdraudimo.
55 mlrd. kubinių metrų metinio pralaidumo vamzdynas „Nord Stream 2“ Baltijos jūroje nuo Rusijos iki Vokietijos klojamas greta daugiau nei aštuonerius metus jau veikiančio, tokio pat pajėgumo dujotiekio „Nord Stream“.
„Gazprom“ partnerės „Nord Stream 2“ projekte – Vokietijos „Wintershall“ bei „Uniper“, Austrijos OMV, Prancūzijos „Engie“, Didžiosios Britanijos ir Nyderlandų „Dutch Shell“ – yra finansavimo dalininkės bei būsimos naudos gavėjos.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama