Meniu
Prenumerata

antradienis, spalio 4 d.


IKI DUGNO!
Japonijos alkoholio problemos: kaip paskatinti žmones gerti daugiau?
IQ
Unsplash
Mažėjantis alkoholio vartojimas atsiliepia Japonijos valstybės biudžetui.

Kol Europos šalys, ypač Lietuva, suka galvas, kaip mažinti gyventojų suvartojamą alkoholio kiekį, Japonija susiduria su atvirkštine problema. Šalies Nacionalinė mokesčių agentūra prašo pateikti idėjų, kurios paskatintų daugiau jaunimo vartoti stipriuosius gėrimus, nes vis daugiau japonų atsisakant alkoholio vyriausybė nerimauja dėl fiskalinių to padarinių, rašo „Financial Times“.

Rugsėjo pradžioje baigiasi netradicinis vyriausybės remiamas konkursas „Sake Viva!“. Pagrindinis konkurso tikslas – jaunų žmonių generuojamos verslo idėjos, atgaivinsiančios nuo demografinių pokyčių, pandemijos ir mažėjančio susidomėjimo kenčiančią alkoholio pramonę.

Japonijos vyriausybė nusprendė įsikišti, kai šalies gėrimų pramonei nepavyko sustabdyti ilgalaikio alkoholio vartojimo nuosmukio, prasidėjusio prieš daugiau nei dešimtmetį.

Nacionalinės mokesčių agentūros duomenimis, 2011 m. mokesčiai už alkoholio produktus sudarė 3 proc. vyriausybės mokestinių pajamų, tačiau iki 2020 m. jie sumažėjo iki 2 proc. Japonijos vyriausybė turi nuolatinį biudžeto deficitą, o jos bendros skolos daugiau nei du kartus viršija šalies bendrąjį vidaus produktą (BVP).

Bendro Japonijoje suvartojamo alkoholio kiekio mažėjimas buvo neišvengiamas, kai daugiau kaip prieš dešimtmetį pradėjo mažėti vietinių gyventojų skaičius, o prieš aštuonerius metus vyresnių nei 65 metų amžiaus piliečių dalis išaugo iki daugiau kaip ketvirtadalio šalies gyventojų.

Vidutinis vienam suaugusiajam per metus tenkantis suvartojamo alkoholio kiekis Japonijoje sumažėjo nuo 100 litrų per metus 1995 m. iki 75 litrų 2020 finansiniais metais.

Jaunesni japonai, kaip ir daugelis kitų jų kartos atstovų visame pasaulyje, geria mažiau nei jų protėviai, vis daugiau jų alkoholio atsisako visiškai.

Kaip rašo „Financial Times“, „Sake Viva!“ – ne vienintelis toks projektas. Šių metų pavasarį Nacionalinė mokesčių agentūra pradėjo projektą „Mėgaukitės sake!“ ir paprašė pateikti idėjų, kaip paskatinti alkoholį pardavinėjančių renginių skaičių ir populiarumą.

Japonijos sveikatos apsaugos ministerija teigė, kad nebendradarbiavo su Nacionaline mokesčių agentūra rengiant konkursą, tačiau nuolat palaiko glaudžius ryšius su ja alkoholio ir sveikatos klausimais. Ministerija pridūrė besitikinti, jog kampanijos metu bus atsižvelgta į „tinkamą alkoholio suvartojimo kiekį“, kad būtų išvengta didesnių sveikatos problemų.

2022 08 18 10:38
Spausdinti