Antradienį į jį įsirėžus krovininiam laivui griuvo Baltimorėje (JAV) esantis Francis'o Scotto Key tiltas. Marilando valdžios atstovai sako, kad iš vandens patraukti tilto nuolaužas ir suremontuoti patį tiltą užtruks, tačiau kiek laiko – neaišku. Baltimorė yra vienas iš didesnių JAV prekybos uostų. Kaip tai atsilieps JAV ekonomikai?
Kaip nurodo amerikiečių leidinys „The Washington Post“, Baltimorės uostas 2021 m. pagal perkraunamų tonų kiekį buvo 17-tas šalyje. 2023 m. jame perkrauta 52,3 mln. tonų krovinių iš užsienio už maždaug 80 mlrd. JAV dolerių, jame darbuojasi apie 15 tūkst. žmonių. Svarbiausias uosto krovinys, pagal kurį jis pirmauja JAV, – automobiliai ir jų dalys, tačiau taip pat ir sunkioji technika, elektronika, įvairūs metalai. 2022 m. uoste buvo perkrauta 750 tūkst. automobilių.
Didžiąją dalį pasekmių teks nešti kitiems JAV uostams. Jie susiduria su dvejopa problema. Pirma, į juos bus nukreipiami tie laivai, kurie dabar negali įplaukti į Baltimorės uostą, kol iš įlankos šalinamos tilto nuolaužos (kol kas nežinoma, kiek tai užtruks). Antra, dėl tos pačios priežasties iš Baltimorės negali išplaukti ir kiti laivai, čia sustoję iki antradienio katastrofos. Dalis jų prieš palikdami JAV planavo stabtelėti ir kituose šalies uostuose, kuriems dabar teks pastumti ir taip perkrautus tvarkaraščius arba laukti sunkvežimiais iš Baltimorės atvykstančių prekių (tai reiškia ir didesnę apkrovą šalies keliams bei pagrindiniams transporto mazgams). Dėl to tiekimo grandinių trukdžiai iš Baltimorės persikels ir į kitas JAV vietas.
Baltimorės uostas taip pat yra antras šalyje pagal anglies eksportą. JAV dienraštis „The Wall Street Journal“ skaičiuoja, kad 2023 m. iš čia buvo išplukdyta 27 proc. viso JAV anglies eksporto. Dviejų Pensilvanijos anglies bendrovių įmonių „Consol Energy“ ir CSX, turinčių ir terminalus uoste, akcijos antradienį krito. Cukraus ir automobilių prekybininkai jaudinasi kiek mažiau.