Prancūzijos konkurencijos prievaizdė pirmadienį pranešė paskyrusi „Google“ 220 mln. eurų baudą dėl to, kad nustatė, jog interneto milžinė piktnaudžiavo dominuojančia padėtimi rinkoje internetinės reklamos srityje.
Prancūzijos reguliuotojos sprendimas tapo dar vienu Europos Sąjungos institucijų žingsniu griežtinant poziciją JAV technologijų milžinių atžvilgiu.
Bauda bus sumokėta pagal susitarimą, pasiektą, kai trys žiniasklaidos grupės – „News Corp“, Prancūzijos dienraštis „Le Figaro“ ir Belgijos „Groupe Rossel“ – apkaltino „Google“ internetinių skelbimų pardavimo monopoliu.
Prancūzijos konkurencijos prievaizdė „Autorite de la Concurrence“ nustatė, kad „Google“ užtikrino lengvatines sąlygas savo reklamos platformoms.
Klientai, norėję paskelbti skelbimus interneto svetainėse ar mobiliesiems prietaisams skirtose programose per konkuruojančias platformas, dažnai pastebėdavo turėję mokėti daugiau nei tie, kurie naudojosi „Google“ paslaugomis, nes jie buvo sugrupuoti pagal „Google Ad Manager“ prekių ženklą.
Reguliavimo institucija teigė, kad „Google“ neginčijo jos išvadų ir įsipareigojo atlikti veiklos pokyčius, įskaitant geresnio sąveikumo su trečiųjų šalių reklamos skelbimo platformomis.
„Tai yra pirmasis sprendimas pasaulyje, susijęs su sudėtingų algoritminiu aukcionų procesų, lemiančių rodomą internetinę reklamą, vertinimu“, – sakoma institucijos vadovės Isabelle de Silva pranešime.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama