Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad svarstant įvesti automobilių taršos mokestį, būtina kalbėti apie kitų mokesčių mažinimą.
Jos teigimu, taršą mažinančių priemonių paveikslas turėtų būti platesnis, o ne apimantis tik vieną mokestį.
„Yra svarbūs tikslai, taršos mažinimas, kova su klimato kaita, yra absoliučiai teisingi tikslai ir turime matyti bendresnį paveikslą, bet čia yra vienas mokestis. Vieno mokesčio ištraukti iš konteksto, nematyti, ką Finansų ministerija turi darbo grupėje, yra sunku“, – žurnalistams trečiadienį prieš Vyriausybės posėdį sakė ministrė.
„Reikia, kad mokesčiai ir mažėtų, GPM, „Sodros“ ar gal pelno mokestis naujoms įmonių investicijoms. Tą irgi rimtai reikėtų paanalizuoti“, – kalbėjo ji.
Anot A. Armonaitės, Aplinkos ministerijos siūlomą mokestį ji pavadintų „turėjimo“ mokesčiu.
Ministrė taip pat teigė, jog ji pritartų siūlymui nuo 2023 metų pamažu didinti akcizus taršiausio kuro rūšims.
„Naudojant automobilį dyzelinas pilamas, tai kai perki kurą, tu naudoji, vadinasi, tu terši, tai šitą palaikome“, – sakė ji.
Vyriausybė trečiadienį ketina svarstyti siūlymą nuo 2023 metų pamažu didinti akcizus taršiausio kuro rūšims, atsisakant iškastinio kuro lengvatų.
Vyriausybė taip pat spręs dėl Aplinkos ministerijos siūlymo atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir palikti tik kasmet mokamą taršos mokestį.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama