Lietuvos prezidento rinkimai jau prasidėjo, dalis piliečių dalyvauja išankstiniame balsavime, tačiau kartais atrodo, kad jokie rinkimai nevyksta – trūksta politikų kovų, intrigos, vaizdų ir triukšmo. Kodėl taip yra, laidoje „Alfa taškas“ aiškinosi politinės komunikacijos ekspertas Mindaugas Lapinskas ir komunikacijos strategas, buvęs Gitano Nausėdos patarėjas Aistis Zabarauskas.
Kad šie rinkimai išties atrodo ganėtinai blankiai, pripažįsta daugelis ekspertų ir politologų. A. Zabarauskas teigia manantis, kad kandidatai tyčia nesistengia aršiai kautis dėl rinkėjų balsų, nes mato, jog galima apsieiti ir be to.
„Aš manau, kad visuose štabuose komunikacijos ar netgi kampanijos planuotojai pamatė, kad savo tikslus gali pasiekti minimalistinėmis priemonėmis. Mano galva, strategijos iš esmės turbūt telpa į pusę popieriaus lapo ar vieną SMS žinutę, kas bus daroma. Jos yra nedaugiasluoksnės, jos yra kelių sluoksnių tiktai. Ir dėl to mes, kaip rinkėjai, matome tiek mažai veiksmo tiek gatvėje, tiek televizijos eteriuose“, – sako komunikacijos strategas.
O M. Lapinskas pastebi, kad kai kurios politinės jėgos greičiausiai dabar gailisi nekėlusios savo kandidato į prezidentus – tokioje blankioje rinkimų kampanijoje pastarieji būtų turėję erdvės pasireikšti ir priminti apie savo politinę jėgą.
„Ko gero, labiausiai pirštus graužiasi Liberalų sąjūdis, nes jeigu jie būtų žinoję, kad vakarėlis bus toks nebrangus, ko gero, jie būtų šokę irgi į trasą. Iš principo tiems kandidatams dabar nieko nekainuoja, nepaisant to, kad jūs sakote, žinutę reik parašyt per „Eurovizijos“ finalą, o jokių kitų investicijų praktiškai nėra. Nėra beveik reklamos, yra kažkokie susitikimai – kai kas juos vykdo, kai kas nevykdo net susitikimų, na, reikia į debatus ateiti“, – sako M. Lapinskas.
Visą pokalbį su A. Zabarausku ir M. Lapinsku žiūrėkite laidoje „Alfa taškas“.
JWPLAYER_MAIN:2568