Haifos universiteto Izraelyje rektorius prof. Guras Alroey žino sprendimą, kaip Lietuvai įveikti matematikos krizę. Mat vos prieš dešimtmetį Izraelio švietimo sistema sprendė tą patį uždavinį: kaip priversti vaikus pamėgti matematiką ir motyvuoti jos mokančius mokytojus. Agnei Žemaitytei jis atskleidė, kad sprendimas pasirodė neįtikėtinai paprastas.
– Haifos universitetas su Vytauto Didžiojo universitetu yra pasirašęs bendradarbiavimo sutartį dėl dvigubo diplomo rengiant gabių ir talentingų vaikų mokytojus, organizuojant pedagogų mokymus ir kt. Kokios Izraelio švietimo sistemos stiprybės? Ko Lietuva galėtų pasimokyti iš jūsų?
– Pagrindinis mano, kaip universiteto rektoriaus, iššūkis šiandien yra tapti svarbia ir reikalinga akademija studentams. Vis daugiau jaunų žmonių nebejaučia poreikio studijuoti universitete, kad gautų darbą. Nebėra koreliacijos tarp aukštojo mokslo studijų ir darbo rinkos. Tai ypač gerai iliustruoja informacinių technologijų srities pavyzdys. Jei gerai nusimanai apie kompiuterius, gebi programuoti, kad gautumei gerai mokamą darbą garsiausiose IT bendrovėse, visiškai nereikia aukštojo mokslo diplomo.
Žinoma, medicinos, teisės, švietimo srityse diplomas privalomas. Bet akivaizdu, kad artimiausią dešimtmetį ne tik Izraelio, bet ir visos Europos aukštojo mokslo iššūkis bus tapti kuo svarbesniam ir reikalingesniam studentams. Juo labiau kad šiandien jiems nebereikia ateiti į paskaitas, galima klausytis paskaitų ir studijuoti internetu.