I.Šimonytė: būtų paprasčiau palikti lengvatinį 9 proc. PVM tarifą
I.Šimonytė. (BNS nuotr.).
Vyriausybės siekį atsisakyti lengvatinio 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM), jį pakeičiant 15 proc. tarifu, Seimo Audito komiteto vadovė konservatorė Ingrida Šimonytė vadina labai keistu sprendimu.
Tuo metu kai kurioms prekėms ir paslaugoms vietoj 9 proc. nustačius 5 proc. tarifą, tai poveikio, pasak buvusios finansų ministrės, neturės – nei knygos, nei keleivių vežimas neatpigs. „Visos pozicijos, kurios dabar 9 proc. apmokestinamos, jos tapo auka, kaip šildymas, arba beneficiaru to, kad Vyriausybė nesugebėjo panaikinti lengvatos viešbučiams – čia tam tikras bandymas rasti būdą, kaip išspręsti viešbučių klausimą, nenaikinant lengvatos – padidinant tarifą nuo 9 iki 15 proc., o kadangi trijų tarifų turėti negalima, tai reikėjo kur padėti tas visas prekes, kurios apmokestinamos 9 proc. tarifu“, – Seime žurnalistams naujausius Vyriausybės siūlymus dėl mokesčių komentavo I.Šimonytė. „Nesuprantu, kam tai reikėjo daryti, nes praktinio poveikio tai neturės žmonėms bent jau – kainoms, nes kainos nepasikeis – nei knygų, nei transporto, nei periodikos, o biudžeto pajamos bus kažkiek mažesnės. Tai labai keistas sprendimas, mano supratimu. Būtų buvę daug paprasčiau palikti lengvatinį 9 proc. tarifą ir nedaryti keitimų“, – kalbėjo buvusi finansų ministrė.„Nesuprantu, kam tai reikėjo daryti, nes praktinio poveikio tai neturės žmonėms bent jau – kainoms, nes kainos nepasikeis – nei knygų, nei transporto, nei periodikos, o biudžeto pajamos bus kažkiek mažesnės“, – kalbėjo buvusi finansų ministrė.Tačiau Vyriausybės siekį iki 5 proc. sumažinti PVM receptiniams vaistams I.Šimonytė vadina „normaliu sprendimu“. Dabar lengvata taikoma tik kompensuojamiems vaistams arba visiems, brangesniems nei 300 eurų. „Čia daug logikos yra, nes dabar jeigu vaistas yra receptinis, bet nekompensuojamas, tuomet jam taikomas PVM tarifas iš karto ir pati kaina didesnė, nes nėra kompensacijos, ir tarifas iš karto pagrindinis – 21 proc. Dabar yra tokia juokinga nuostata dėl brangių vaistų – jiems lengvatinis tarifas nustatytas ir nekompensuojamiems. Manau, teisingiau taikyti visiems vaistams, o ne tik brangiems, nes tada atsiranda toks kainos arbitražas – prekybininkai stengiasi patekti į tą kategoriją, kuriai taikomas lengvatinis tarifas, ir tai nereiškia, kad žmogui galutinė kaina labai smarkiai nesumažėja“, – aiškino parlamentarė. Neapmokestinamų pajamų dydžio NPD prilyginimą minimaliai mėnesio algai (MMA) ji vertina teigiamai, bet kelia klausimą, ką tai reiškia praktiškai. „Tai reiškia, kad žmonių, kurie gauna minimalią algą, pajamos padidės maždaug 10 eurų, bet neapmokestinamas pajamų dydis kaip instrumentas didinti šių žmonių disponuojamas pajamas vėliau tiesiog praras savo reikšmę, nes toliau reikės didinti pačią minimalią algą tam, kad tų žmonių pajamos didėtų“, – teigė I.Šimonytė. I.Šimonytė mano, kad pakoreguotas mokesčių paketas yra bandymas padėti mažiausias pajamas turintiems žmonėms, o didžiajai daliai visuomenės nieko, išskyrus brangesnį šildymą, tokia pertvarka neduos.
I.Šimonytė mano, kad pakoreguotas mokesčių paketas yra bandymas padėti mažiausias pajamas turintiems žmonėms, o didžiajai daliai visuomenės nieko, išskyrus brangesnį šildymą, tokia pertvarka neduos.„Jeigu pirminį variantą palygintume su Kalėdų eglute, ant kurios taip gal eklektiškai buvo prikabinta visokių žaisliukų, kurie tarpusavyje nelabai derėjo, tai dabar dalis tų žaisliukų nuimta, dalis pakeisti kitos palvos, bet tokiais pačiais, bet eklektikos pojūtis liko taps pats – mokesčių reformos kaip nebuvo taip ir nėra. Tas mokesčių paketas – bandymas žmonėms, kurių pajamos yra mažos, padidinti jų disponuojamas pajamas. Didžiajai daliai visuomenės nieko, išskyrus brangesnį šildymą pertvarka neduos“, – teigė parlamentarė. Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.