Lietuva karinio judumo projektams finansuoti skirta per 73 mln. eurų. Lėšos bus skirtos magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės link Lenkijos sienos ir geležinkelio krovos aikštelei Palemone įrengti, pranešė Susisiekimo ministerija.
Pasak ministerijos, ketvirtadienį Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. „Connecting Europe Facility“, CEF) koordinacinio komiteto transporto posėdyje pritarta dviem Lietuvos paraiškoms: „Via Balticai“ skirta 60 mln. eurų, aikštelei Palemone – 13,3 mln. eurų.
„Dvejopos paskirties transporto infrastruktūros projektams įgyvendinti dabartinėmis aplinkybėmis skiriame išskirtinį dėmesį. Tai ne tik svarbu Lietuvos verslo plėtrai ir gyventojų patogumui, bet ir užtikrinant šalies nacionalinį saugumą, kariuomenės bei NATO sąjungininkų mobilumą regione“, – pranešime sakė ministras Marius Skuodis.
ES lėšomis iki 4 eismo juostų bus išplatintas kelias Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, maždaug 16 kilometrų ruože bus įrengti nauji tuneliniai pervažiavimai, skirtingo lygio sankryžos, sunkiojo transporto stovėjimo aikštelė, nutiesti tiltai per Šešupės upę. Taip pat numatoma įdiegti aplinkosaugos priemones, pastatyti triukšmo slopinimo užtvarą.
Skelbiama, kad šis kelio ruožas nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, kurio bendras ilgis yra kiek daugiau nei 40 kilometrų, bus rekonstruojamas pagal automagistralėms keliamus reikalavimus, juo bus galima važiuoti 130 kilometrų per valandą greičiu. Kelio rekonstrukciją planuojama užbaigti iki 2024 metų pabaigos.
Palemone bus įrengta dvejopos paskirties 300 karinės ir civilinės technikos vietų sunkiasvorės technikos krovos aikštelė ir nutiesti trys papildomi geležinkelio keliai – tai leis vienu metu atvykti trims traukiniams, gabenantiems karinę techniką.
Infrastruktūra Palemone bus pritaikyta tiek karinės technikos, tiek prekinių traukinių krovai. Be to, bus įrengtos dvejopos paskirties krovos rampos, pastatytos triukšmo sienelės ir rekonstruota 1,5 km Palemono gatvės ruožo. Šiuos darbus planuojama užbaigti iki 2027 metų
Palemone veikia Kauno intermodalinis terminalas yra europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ dalis, nuo 2020 metų jis sujungtas su Europos geležinkelių tinklu. Šis terminalas yra toliausiai į Rytus nutolęs Europos geležinkelių sistemos taškas, kurį europinio standarto bėgiais gali pasiekti krovininiai traukiniai.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama