„Lietuvos geležinkeliai“ dėl buvusių vadovų veiklos kreipėsi į prokurorus
BNS
(BNS nuotr.).
Naujoji valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė, atlikusi bendrovės ankstesnės veiklos auditą, nutarė kreiptis į prokurorus dėl maždaug 5 mln. eurų vertės žalos, kurią dėl galimai neskaidrios buvusių vadovų veiklos patyrė įmonė.
Bendrovės vadovas Mantas Bartuška pareiškė, kad informacija apie tai ketvirtadienį perduota Generalinei prokuratūrai. Be to, pasak jo, iki šiol įmonėje priešinamasi pokyčiams, esama net sabotažo atvejų. „Skelbėme, kad atliekame teisinį auditą, ir noriu šiandien pranešti, kad po atlikto tyrimo vakar išsiuntėm dokumentus į Generalinę prokuratūrą, perduodant teisinio audito dokumentus, kai matoma, kad padaryta žala daugiau nei 5 mln. eurų viešųjų pirkimų, paramos sandoriuose, permokėtos sumos, kai įmonė patyrė žalą“, – penktadienį spaudos konferencijoje sakė M. Bartuška.„Vakar išsiuntėm dokumentus į Generalinę prokuratūrą, perduodant teisinio audito dokumentus, kai matoma, kad padaryta žala daugiau nei 5 mln. eurų viešųjų pirkimų, paramos sandoriuose, permokėtos sumos, kai įmonė patyrė žalą“.„Ta įmonė, kurią mes radome, kuri skendėjo skandaluose, neaiškiuose pirkimuose, neaiškių sandorių situacijose, privalėjo būti keičiama“, – pridūrė jis. Anot M.Bartuškos, beveik pusė geležinkelių darbuotojų yra giminės arba turi giminių įmonėse, parduodančiose paslaugas „Lietuvos geležinkeliams“. Anot jo, sprendžiama, kaip keisti situaciją, tačiau apie konkrečius atleidimus M.Bartuška kol kas nekalba.
Anot M.Bartuškos, beveik pusė geležinkelių darbuotojų yra giminės arba turi giminių įmonėse, parduodančiose paslaugas „Lietuvos geležinkeliams“.„Daugiau kaip 40 proc. įmonės darbuotojų yra vienaip ar kitaip giminystės ryšiais susiję su mūsų aplinka, tai daro didelę įtaką priimamiems sprendimams. Ieškosime būdų, kaip keisti tą situaciją, kad tai neįtakotų įmonės sprendimų“, – tikino geležinkelių vadovas. Anot jo, įgyvendinant pokyčius, įmonės viduje ir išorėje esama pasipriešinimo – viduje būna net sabotažo atvejų, trukdant vežti krovinius. „Mes susilaukėme tam tikrų sabotažo atvejų, kuomet norima, kad mes nevežtume krovinių arba nepervežtume dėl techninių kliūčių, dėl gedimų, dėl neaiškių situacijų, kai didžiulio masto problemų kyla. Kažkodėl istoriškai taip nėra buvę, tik pasikeitus vadovybei, keistai atrodo. Mes atliekame tyrimą dėl sabotažo, kol kas daugiau detalių negaliu atskleisti“, – tikino geležinkelių vadovas. Tačiau jis nekomentavo, kas iš išorės bando stabdyti pertvarką geležinkeliuose – verslo atstovai ar politikai. „Konkrečiai nenorėčiau įvardinti, kas konkrečiai. Aš manau, kad mums svarbiausia, jog mes turime savo principinius nusistatymus, mes kalbėsime apie pokyčius, norime skaidrinti, galbūt tas ne visiems patiks, galbūt kažkas buvo pripratę iš įmonės pasipelnyti. Tokių atvejų gali būti daug, bet mes principingai judėsime į priekį. Iš kitos pusės, manau, turėsime turėti normalius santykius su tiekėjais“, – teigė jis. Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.