Ketvirtos klasės moksleivių, pasiekusių aukštesnįjį skaitymo ir pagrindinį matematikos pasiekimų lygį, skaičius Lietuvoje ūgtelėjo, rodo Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo (NMPP) rezultatai.
Kaip praneša patikrinimus organizavusi Nacionalinės švietimo agentūra (NŠA), šiais metais NMPP dalyvavo daugiau kaip 26 tūkst. ketvirtokų, kurie sudaro 92 proc. visų ketvirtoje klasėje besimokančių Lietuvos mokinių.
Ketvirtos klasės mokinių matematikos rezultatų vidurkis šiais metais siekia 64,5 proc. (2023 m. – 61,9 proc.), o skaitymo rezultatų vidurkis – 56,1 proc. (2023 m. – 62,3 proc.).
Kiekvienam NMPP dalyviui priskirtas atitinkamas pasiekimų lygis – nepasiektas patenkinamas, patenkinamas, pagrindinis, aukštesnysis.
Skaitymo patikrinime aukštesnįjį lygį šiais metais pasiekė 10,5 proc. (2023 m. – 8,8 proc.) ketvirtokų, pagrindinį lygį – 69,6 proc. (2023 m. – 70,6 proc.), patenkinamą lygį – 16,8 proc. (2023 m. – 19 proc.) ketvirtoje klasėje besimokančių mokinių. Nepasiektu patenkinamu lygiu buvo įvertinti 3,1 proc. (2023 m –1,5 proc.) mokinių.
Matematikos patikrinime aukštesnįjį lygį pasiekė 11,2 proc. (2023 m. – 14,8 proc.) ketvirtokų, pagrindinį lygį – 77,5 proc. (2023 m. – 72,2 proc.), patenkinamą – 9,7 proc. (2023 m. – 11,6 proc.) Patenkinamo lygio nepasiekė 1,6 proc. (2023 m. – 1,4 proc.) mokinių.
Nepasiekus patenkinamo pasiekimų lygio, mokiniams penktoje klasėje bus sudaromas individualus jų mokymosi pasiekimų gerinimo planas. Pasak NŠA, numatyta, kad jiems bus skirta ne mažiau kaip 20 papildomų konsultacijų ne didesnėse kaip 5 mokinių grupėse.
„Mokykloms pateiktos išsamios mokinių ir įstaigos lygmens NMPP rezultatų ataskaitos leis planuotis konsultacijų poreikį ir jų turinį. Šias ataskaitas planuojama išsiųsti iki vasario 26 dienos“, – rašoma NŠA išplatintame pranešime.
NŠA yra numačiusi organizuoti mokytojų ir mokinių tėvų apklausą apie ataskaitose pateikiamos informacijos aktualumą, naudojimą ir poreikį tobulinti ataskaitos formatą.
Nacionaliniai mokinių pasiekimų patikrinimai, kuriais mokykloms bei jų steigėjams siekiama suteikti objektyvią informaciją steigėjams apie ugdymo proceso rezultatus, jo tobulinimo kryptis, ketvirtoje klasėje vykdomi kasmet nuo 2012 metų.