Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, gruodžio 12 d.


ŠVIETIMO SISTEMA
NŠA vadovė apie prastus matematikos egzaminų rezultatus: tai sisteminė problema
BNS
Pexels
Asociatyvi nuotrauka.

Blogus matematikos brandos egzamino rezultatus šiemet lėmė senos sisteminės problemos, sako Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) agentūros vadovė Rūta Krasauskienė.

„Iš pokalbių su specialistais, su programų rengėjais, su egzaminų vertintojais galiu pasakyti, kad tai yra sisteminė problema“, – ketvirtadienį žurnalistams sakė ji.

Agentūros vadovės teigimu, rezultatams įtakos galėjo turėti ir karantinas, ir moksleivių požiūris į mokslą, ir mokytojų motyvacija.

„Tam įtakos vienareikšmiai turėjo ir karantinas, kurio sąlygomis ir dabartiniai abiturientai mokėsi vienerius metus, bet, antra vertus, mokyklose yra nemažai problemų – tai yra tas pats moksleivių pamokų lankomumas ir moksleivių mokymosi motyvacija, ir mokytojų motyvacija. Daugybė tų sudėtinių dalių, matyt, ir sudaro visą problemos esmę“, – tvirtino R. Krasauskienė.

Ji atsisakė nurodyti, kiek tiksliai abiturientų šiemet neišlaikė valstybinio matematikos brandos egzamino.

„Kol nėra komisijos išvadų, negaliu skelbti“, – teigė Nacionalinės švietimo agentūros direktorė.

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė vėliau žurnalistams patvirtino, kad egzamino neišlaikė 35 procentai laikiusiųjų.

Ketvirtadienį J. Šiugždinienė paprašė atlikti valstybinio matematikos brandos egzamino papildomą vertinimą ir jo rezultatus tvirtinti atlikus papildomą analizę.

NŠA sudarė specialią darbo grupę nustatyti, dėl kokių priežasčių abiturientai blogai išlaikė matematikos egzaminą.

„Nors rezultatai dar nepaskelbti, žinome, kad matematikos egzamino rezultatai yra blogesni nei pernai, panašūs į 2020 metų rezultatus. Negali būti kompromisų, kai kalbame apie vaikų ateitį lemiančius sprendimus“, – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pranešime cituojama J. Šiugždinienė.

Tuomet matematikos egzaminą išlaikė 67,61 proc. kandidatų.

„Visa Europa susiduria su panašia situacija, yra susilpnėję mokinių gebėjimai ir mokymosi pasiekimai tiek gamtos, tiek tiksliųjų mokslų“, – ketvirtadienį tvirtino R. Krasauskienė.

„Akivaizdu, kad dabartinei moksleivių kartai mokytojų taikomi metodai tikriausiai nėra tinkami arba nėra pakankami ir dėl tos priežasties tikriausiai reikėtų ateityje peržiūrėti ir metodiką“, – svarstė ji.

NŠA vadovė priminė, kad Lietuvoje bus keičiamos bendrosios ugdymo programos, egzaminų reikalavimai, vidurinio ugdymo programa, numatoma daryti daugiau moksleivių žinių patikrinimų.

NŠA duomenimis, matematikos valstybinį brandos egzaminą šiemet ketino laikyti 15 tūkst. 834 jaunuoliai.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama

2022 07 07 14:11
Spausdinti