Siekiant sumažinti automobilių srautus Vilniaus senamiestyje, nuo liepos čia bus draudžiamas tranzitinis automobilių eismas, BNS informavo Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.
Anot jo, eismas bus perorganizuojamas į savotiškas „kilpas“, t. y. bus vienpusis, siekianti išvengti tranzitu vykstančių automobilių, taip pat automobiliams jau kitą savaitę bus visiškai uždarytos keturios gatvės, palikta tik galimybė gyventojams susisiekti.
„Vilniuje nuo liepos 1 dienos įvedamas kilpinis eismas, uždaromos keturios gatvelės: Savičiaus, Stiklių, Gedimino prospekto pradžia prie Katedros ir Vilniaus gatvės pradžia nuo Islandijos gatvės“, – teigė V. Mitalas.
Vicemeras spaudos konferencijoje teigė, kad kilpinis eismas bus įvestas nuo liepos, o gatvių ruožai bus uždaryti jau nuo kitos savaitės.
Anot jo, minėtos gatvės bus skirtos lauko kavinėms, pėstiesiems ir dviratininkams. Minėtų gatvių gyventojams judėjimas automobiliais bus leidžiamas.
Naujas ženklinimas ir eismo organizavimo sprendimai, pasak vicemero, kainuos apie 20–30 tūkst. eurų.
Meras Remigijus Šimašius teigė, kad į senamiestį bus leidžiama įvažiuoti per Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako gatves, bus leidžiama įvažiuoti tik į tą pačią miesto pusę, iš kurios automobiliai atvyksta.
Anot jo, sprendimas priimtas „po didelių diskusijų ir analizių“, kurios parodė, kad tranzitu senamiestį kerta apie trečdalį visų čia vykstančių automobilių. Tai, pasak mero, sukelia daug nepatogumų gyventojams.
„Tai yra didelis nesusipratimas, nes senamiestis tikrai nėra palei autostradą stovinti degalinė, kur tu užsuki ir pro ją pravažiuoji. Tai yra vieta, į kurią mes kviečiame atvykti ir iš kurios po to reikia sklandžiai išvykti“, – sakė jis.
„Aišku, tai reikštų, kad senamiestį daliai žmonių tektų apvažiuoti, gal kažkam tai reikštų minute ar dviem pailgėjusią kelionę. Tačiau senamiesčiui išsaugoti, visai atmosferai puoselėti, aš manau, tai yra būtinas žingsnis“, – pridūrė meras jis.
R. Šimašius pabrėžė, kad gyventojams ir verslui bus sudaromos visos galimybės patekti į namus ar darbo vietas. Anot jo, tai sukurs „naujas galimybes verslui“, taip pat pagerins pėsčiųjų padėtį. Vis dėlto meras pripažino, kad sprendimas uždaryti gatves sudarys nepatogumų dviejuose Vilniaus gatvės kiemuose ir dalyje Totorių gatvės automobilius statantiems gyventojams, ir prašė jų bei visų vilniečių supratingumo.
„Noriu visų paprašyti supratingumo, šiek tiek kantrybės ir atidumo, nes, natūralu, kiekvienas pokytis sukuria tam tikrų iššūkių prisitaikyti, koks čia tas įvažiavimas, rasiu ar nerasiu, kaip pakeisti tradicinius maršrutus. Bet aš tikrai neabejoju, kad po keleto paeksperimentavimų visi ras savo geriausius maršrutus ir galės džiaugtis pakeistais sprendimais“, – patikino jis.
Mero teigimu, pirminiai planai buvo ribojimus įvesti nuo kitų metų, tačiau planus pakoregavo įvestas karantinas, ir sumažėjus automobilių nuspręsta „išnaudoti progą“. Jis sako, kad kol kas bus apsiribota šiais sprendimais, tačiau ateityje gali būti svarstoma uždaryti ir daugiau gatvių.
Savivaldybės vadovai pabrėžia, kad šie pakeitimai nepaveiks viešojo transporto, t. y. čia ir toliau kursuos mažieji elektriniai autobusai. Kartu žadama ir toliau spręsti, kaip atskirti pėsčiųjų srautus nuo dviračių ir paspirtukų.
Vilniaus vadovai taip pat žada atidžiai reaguoti į gyventojų skundus ir skirti ypatingą dėmesį galimam triukšmui gatvėse įsikursiančiose lauko kavinėse.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama